Coca-Cola, Apple, Nike – co łączy firmy generujące milionowe zyski? Odpowiedź brzmi zapadająca w pamięć nazwa marki, unikalne logo, chwytliwe hasło reklamowe, spójna identyfikacja wizualna oraz pozytywne skojarzenia w głowach odbiorców. Właśnie z tych elementów składa się ich świetny branding.

Czym właściwie jest branding?

To zbiór metod marketingowych, dzięki którym możliwe jest utrwalanie faktu istnienia marki u konsumentów oraz budowanie jej pozytywnego wizerunku.

Chodzi o to, aby konsumenci rozpoznawali daną markę i mieli z nią pozytywne skojarzenia. Branding składa się z pozornie małych elementów, które w połączeniu mogą zdziałać cuda. Nazwa, logo, slogan reklamowy, treści na stronie internetowej, a nawet wystrój biura czy lokalu ­­— wszystko to tworzy przekaz dla Twoich odbiorców. Jeśli będzie on spójny, przyjemny w odbiorze, a zarazem dostosowany do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej, zdobędziesz ich zaufanie oraz lojalnych klientów.

W konkurencyjnym otoczeniu biznesowym niezbędne okazuje się zadbanie o istnienie marki w świadomości odbiorców. Każdego dnia konsumenci podejmują decyzje zakupowe, na które ogromny wpływ mają ich skojarzenia, myśli i emocje związane z daną marką. Dlatego świetny branding, zarówno w przypadku dużych korporacji, jak i małych lokalnych firm, przekłada się na znaczące zyski finansowe.

Od czego zacząć?

Na początek poszukać odpowiedzi na kluczowe pytania:

  • Kim są Twoi klienci?
  • Jakie potrzeby ma zaspokajać Twój produkt lub usługa?
  • Jakie są oczywiste i nieoczywiste korzyści dla klienta?
  • Jaka jest misja firmy?
  • Co odróżnia Twój biznes od konkurencji?
  • Jakie są jej wartości?

Odpowiedzi na te pytania będą dla Ciebie kompasem, który wskazuje kierunek, w którym chcesz podążać ze swoim biznesem. Będziesz mogła skutecznie docierać do grupy potencjalnych klientów, aby mówić i pisać o ty, co ich najbardziej interesuje.

Jeśli Twój produkt/usługa są innowacyjne czy niszowe należy zacząć od edukowania klientów. Niech się dowiedzą, co oferujesz, po co im to, jakie korzyści będą mieli, gdy dokonają zakupu właśnie u Ciebie. Twórz obrazy w głowach klientów. Jeśli Twój produkt czy usługa są dobrze wszystkim znane, skup się na jednej czy dwóch cechach, które wyróżniają je od konkurencji. W czym mogą być lepsze? Jeśli trudno jest Ci znaleźć choćby jedną taką cechę, wyeksponuj kluczową dla klientów korzyść. Pokaż to, czego konkurencja nie pokazuje. Albo pokaż to w zupełnie inny sposób.

W brandingu chodzi o wydobycie tego, co w Twojej marce najlepsze i pokazanie konsumentom jej wartości. Oto, aby wszystkie elementy marki były ze sobą spójne i trafiały do głów oraz serc konsumentów. To właśnie jest świetny branding!

Agnieszka-Chmielewska

Agnieszka Chmielewska – zapewniam wsparcie w budowaniu pozytywnego wizerunku firm. Specjalizuję się w tworzeniu treści oraz działaniach promujących biznes w Social Mediach.

Jestem również coachem i trenerem – pomagam w podejmowaniu dobrych decyzji i osiąganiu celów, zarówno tych biznesowych, jak i prywatnych. Zapraszam do odwiedzenia mnie na moim fanpage’u!

 

Temat Cię zainteresował? Sprawdź również:

  1. Budowanie relacji na lata – poznaj trzy główne powody dla których warto to robić
  2. Jak zbudować zarabiający biznes online? 10 wskazówek na start
  3. Bezpłatna reklama w Social Media, która zwiększy Twoją sprzedaż
  4. Jak planować, żeby osiągać cele?
  5. Jak wzmocnić markę podcastami?
Poprzedni
Następny