lifestyle-3649112_1920

Świat online coraz bardziej przekonuje nas, że jest równie silnym elementem w grze przy budowaniu naszego imperium biznesowego.

Aktualna sytuacja sprzyja, by otworzyć się jeszcze bardziej na Social Media, tutaj rozwijać własną markę osobistą, pozyskiwać Klientów i sprzedawać. I cóż.. I love it! W tym artykule chcę rozbudzić w Tobie choć odrobinę miłości do sprzedaży, a w szczególności do narzędzi, które ją wspierają i są za darmo.

Jednym z tych narzędzi jest bezpłatna reklama w social media i co prawda zajmuje czas, bo potrzebujesz go więcej niż tradycyjnie do płatnej reklamy. Jednak bardzo dobrze zdaję sobie sprawę, jak to jest zaczynać, gdy ma się mocno okrojony budżet i jest się sterem, żeglarzem i okrętem we własnym biznesie, choćby na pewnym etapie i wykorzystuje się maksymalnie swoje zasoby czasowe, energetyczne i kreatywności.

Bezpłatna reklama w Social Media, czyli jaka?

Taka, gdzie będzie Ciebie pełno tam, gdzie jest Twój potencjalny Klient i dasz się mu poznać, jako Kobieta i Ekspertka w swojej branży.

Od czego warto zacząć?

Zacznij od poznania własnego, idealnego Klienta. To kolejne narzędzie, które wesprze Twoją sprzedaż i warto poświęcić jemu czas, jeśli chcesz uprościć własne działania. A czuję, że tak jest!

Przybliżę tutaj choć odrobinę to narzędzie. Zastanów się, kto jest tym idealnym Klientem: Kobieta, czy Mężczyzna? Ile ma lat? Konkretnie, a nie widełki, bo inne spojrzenie i doświadczenia ma Kobieta w wieku dwudziestu pięciu lat, a zupełnie już inne trzydziestopięciolatka, prawda? Co robi na co dzień – prywatnie i zawodowo? Co potrzebuje, czego pragnie, a co ją frustruje i chce zmienić? I teraz najważniejsze – gdzie bywa w Social Media? Kogo słucha np. na Youtube, jakich Podctasów? Kogo obserwuje na Fejsbuku, Instagramie? W jakich grupach może być? (Tutaj znajdziesz obszerny 1,5h webinar nt. Idealnej Klientki: https://bit.ly/webinargrdoc). Jak już wiesz gdzie jest Twoja Klienta, teraz pozostaje tam bywać, dać się poznać i przyciągać fantastycznych ludzi do siebie.

computer-4484285_1920

Co możesz z tym zrobić dobrego dla siebie na dalszym etapie?

Dawaj wartość

Zobaczysz pytanie, na które znasz odpowiedź? Udziel kilku merytorycznych, prostych wskazówek w komentarzu – zauważy to zdecydowanie więcej osób. Dzięki temu wejdą do Ciebie na profil, zobaczą czym się zajmujesz, prędzej czy później wrócą, gdy zajdzie potrzeba.
Wskazówka – zadbaj o własne Social Media, to Twoja wizytówka. Nie pozwól, by wyglądało, jak niepościelone wyrko.

Twórz własne treści

Twórz własne wartości, które edukują, czyli dają wartość, a w efekcie sprzedają. Sprzedają Ciebie, Twoją wiedzę, Twoje produkty/usługi. Dzieląc się sobą budujesz krok po kroku coraz większe zaufanie, pokazujesz, że znasz się na rzeczy i warto zostawić u Ciebie pieniądze, a nie u konkurencji. Możesz podzielić się własną pasją, która wciąga Cię maksymalnie poza pracą. Wiesz.. ludzie ciągną do ludzi. Ludzi autentycznych, ludzkich, żywych, podobnych w pewnych aspektach do siebie.

Obserwuj innych twórców

Zaobserwuj kilka profili innych Twórców, tam gdzie są Twoi potencjalni Klienci. Udzielaj się pod postami, odpowiadaj pod komentarzami, a w szczególności wchodź na profile obserwatorów tych Twórców. Poznaj swoją potencjalną społeczność, zobacz co ten Człowiek tworzy, zostaw od serducha komentarz, gdy porusza ciekawy temat, kilka lajków pod zdjęciami. Pamiętaj, że samo „super zdjęcie”, „masz rację, dobry post” to za mało. Wchodź w interakcje, bądź aktywna i prawdziwa w tych działaniach.

Wchodź we współpracę z innymi Twórcami

Zaproponuj wspólny live, czy nagranie podcastu, gdzie możesz opowiedzieć o tym co robisz, czy wypowiedzieć się na konkretny temat, jako Ekspertka. Możesz też napisać merytoryczny artykuł i podzielić się własnym punktem widzenia, dając wartość, jak na przykład w tym momencie robię ja, pisząc ten tekst dla Ciebie. A jeśli nie czujesz się na siłach możesz stworzyć ciekawy post, lub zaprosić kogoś na live do siebie w formie gościa, przygotować dobre pytania i działać.

Możliwości jest wiele, jednak wierzę, że gdy zastosujesz dwa lub wszystkie cztery pomysły na bezpłatną reklamę to już naprawdę dużo się zadzieje w Twoim biznesie. Teraz tylko zacząć, wrzucić te działania w kalendarz, być systematyczną, weryfikować na bieżąco co najlepiej się sprawdza i powtarzać, powtarzać, powtarzać.

Otwartości i lekkości!
Karolina

IMG-20201022-WA0058-225x300 BIO: Nazywam się Karolina Stencel i rozkochuję Kobiety w sprzedaży autentycznej, takiej po babsku, na własnych zasadach, z serducha i w zgodzie ze sobą. Jestem Trenerką, dyplomowanym Coachem i Twórczynią Przestrzeni Online dla Kobiet (tutaj przeczytasz o Przestrzeni: https://bit.ly/sprzedazpobabsku)
Znajdźmy się w innych przestrzeniach Social Media.

 

 

Temat Bezpłatna reklama w social media Cię zainteresował? Dowiedz się również jak pisać dobre teksty do internetu

Poprzedni
Następny