Twoja sprzedaż jest nieregularna? Zastanawiasz się ile jeszcze musisz zapłacić, aby Twoje reklamy przynosiły zyski?

A czy zastanawiałaś się nad tym, żeby zacząć budować trwałą relację ze swoim odbiorcą? Budowanie relacji w dzisiejszym świecie jest jednym z fundamentów Twojego biznesu… tym bardziej, że aktualnie konkurencja jest bardzo duża i można kupić tak naprawdę wszystko i wszędzie.

Wyobraź sobie, że taki sam produkt jak Twój można znaleźć w min. 10 innych sklepach w Twojej okolicy, już nie mówiąc o świecie online. Możesz załamać ręce lub po prostu zacząć działać tak, aby się wyróżnić.

Dostrzegaj okazje

Pierwszy powód dla którego warto budować relacje to przede wszystkim dostrzeganie okazji “na każdym kroku“, w codziennych sytuacjach. Wystarczy, że na chwilę przestaniesz być sprzedawcą i porozmawiasz ze znajomymi jak człowiek z człowiekiem a “przy okazji” zaprosisz na swoją stronę internetową, lub “usłyszysz” potrzebę, którą możesz zaspokoić swoim produktem lub usługą.

Pamiętaj przy tym, aby nie obrażać się na swoich znajomych jeśli od razu usłyszysz NIE. Być może dzisiaj ta osoba ma inne potrzeby, nie jest wypłacalna, lub po prostu tym razem niczym jej nie przekonałaś. Zakończ wtedy temat w miły sposób i pozostań w dobrej relacji, bo nie wiesz czy nie pojawi się potrzeba za tydzień, za miesiąc czy za rok.

Bądź dobrym doradcą

Powód drugi dla którego warto budować relację to bezpłatna reklama. Klienci przychodzą i odchodzą – Twoim zadaniem jest sprawić, aby przy kolejnej wizycie klient przyprowadził swojego znajomego.

Co możesz zrobić? bądź dobrym doradcą, nie sprzedawaj a towarzysz przy zakupie. Szukaj najlepszych rozwiązań, poznaj potrzeby, bądź życzliwą osobą, spotkanie zakończ uśmiechem. Pamiętaj o opiece posprzedażowej. Zastanów się, kogo Ty poleciłabyś swojej przyjaciółce: miłą, sympatyczną obsługę czy burczącego sprzedawcę wciskającego kolejną niepotrzebną rzecz?

Dbaj o wizerunek

Powód trzeci, dla którego warto budować dobre relacje to wizerunek Twojej marki osobistej. Być może dzisiaj zmęczona jesteś swoim biznesem, być może nie przynosi oczekiwanych zysków a Twoi klienci zaczynają Cię denerwować. Pamiętaj, zachowaj zimną krew. ZAWSZE. Już tłumaczę dlaczego.

Wizerunek Twojej marki osobistej jest bardzo istotny, zarówno w biznesie, jak i w życiu prywatnym. Ludzie zawsze Cię będą obserwować, nawet na ulicy, dlatego warto budować swój wizerunek świadomie. Nawet gdy się na nim nie skupiasz, to on i tak się tworzy, jednak wtedy nie zawsze jest to pozytywny obraz.

Postaw na budowanie relacji

Nawet jeśli dzisiaj nie chcesz już działać w swoim biznesie, budowanie relacji pomoże Ci wrócić na dobrą drogę nawet za kilka lat. Ludzie pamiętają złe sytuacje, ale jeszcze częściej pamiętają życzliwych i uśmiechniętych ludzi, ponieważ to właśnie przy takich osobach czują się najlepiej.

Przykładowo, sprzedajesz kosmetyki, ale w Twojej okolicy jest kilku innych sprzedawców z podobnymi kosmetykami, a może nawet takimi samymi. Do kogo oni pójdą na zakupy? Na pewno nie do kogoś, kto ostatnim razem był niemiły, lecz do kogoś, przy kim zawsze czują się wyjątkowo.

Pójdą do osoby o której słyszały, że jest zawsze uśmiechnięta lub do takiej, która pomogła przy innej, ważnej dla nich sprawie. Dlatego, mój drogi czytelniku, buduj relacje na lata. Pamiętaj, że Twój klient to przede wszystkim “Człowiek taki jak Ty”.

Joanna-Sieczkowska_budowanie-relacji-1024x1024

Nazywam się Joanna Sieczkowska i od 5 lat współpracuje z kobietami. Jestem trenerem skutecznej komunikacji i budowania relacji online. Pomagam firmom i osobom prywatnym budującym markę osobistą w przedstawieniu wizerunku w sieci oraz rozszerzaniu listy potencjalnych odbiorców. Znajdziesz mnie na www.facebook.com/KobietaTakaJakTy

A jakie są Twoje sposoby na budowanie relacji na lata? Czekamy na komentarz od Ciebie! Temat Cię zainteresował? Sprawdź również:

Poprzedni
Następny