Zerknij koniecznie

ebook książka

Jak wykorzystać eBooka do budowania marki i biznesu?

Wydanie E-BOOKA jest sposobem na budowę marki osobistej i wzmocni tworzoną przez Ciebie markę ekspercką. Wydanie e-booka może być również początkiem budowy Twojej marki jako eksperta. Potencjał, który daje Ci wydanie e-booka, jest ogromny, dlatego warto świadomie nadać mu kierunek i zaplanować swoje działania.

Napisałaś, wydałaś eBooka i co dalej?

Wiesz, że warto napisać eBooka. Ale napisanie to czaso- i pracochłonny proces. Więc dziś chciałabym Ci podpowiedzieć, jak możesz skorzystać z pracy, którą już włożyłaś w e-booka czy książkę i jak wykorzystać go do budowania marki i biznesu.

Załóżmy, że sprzedajesz eBooka tylko w swoim sklepie internetowym i komunikujesz o nim tylko w social mediach. Czy kiedykolwiek zastanowiłaś się nad tym, ile i jakie wyniki pojawiają się w Google po wpisaniu Twojego nazwiska? Prawdopodobnie będzie ich tylko kilka, kilkanaście, włącznie z kontem na FB. Czy to sprawia, że będziesz odbierana jako ekspertka? Czy będziesz kojarzona jako autorka? Raczej nie.

Jak możesz to zmienić?

  • Zadbaj o to, żeby Twoja książka czy eBook były dostępne w dystrybucji w EMPIK i w blisko 1000 innych platformach internetowych – to buduje Twój prestiż i wizerunek, a także utrwala w innych, że zajmujesz się daną tematyką: np. Eliza od eBooków, czy Kasia od prawa… Oprócz tego oczywiście też zarabiasz, bo korzystasz z dodatkowych kanałów sprzedaży. Teraz, po wpisaniu Twojego nazwiska, widać wyraźnie, że jesteś autorką i ekspertką. Takie działanie może przyciągnąć uwagę osób, które wcześniej nie były świadome Twojej marki.
  • Zadbaj o to, by Twój eBook był odpowiednio skonstruowany, tak by zawierał ścieżki sprzedażowe, które będą prowadzić czytelnika do Twoich usług lub innych produktów. Niech bezpłatne fragmenty już konwertują na tym etapie.
  • Wykorzystaj eBooka do odpowiedzi na najczęstsze pytania swoich klientów. Pokaż misję swoję marki, opowiedz o procesie powstawania. Dzięki takim działaniom łatwiej obronisz obiekcje związane na przykład z ceną.
  • eBook jako darmowy lead magnet może być Twoim nośnikiem reklamowym – który, jeśli jest merytorycznie i jakościowo dobry – będzie kierował odbiorcę do innych Twoich produktów, oferując mu rabaty i bonusy oraz do Twoich miejsc w sieci, dzięki czemu zyskasz nowych klientów. Aż 147 mln przeczytanych stron darmowych e-booków w EMPIK GO robi wrażenie. Twój lead magnet również może się tam znaleźć.

eBook jest świetnym narzędziem marketingowym i dzięki niemu możesz zbudować wizerunek ekspertki:

  • wzrasta Twój prestiż – dziś możesz już powiedzieć: jestem autorką e-booka / książki
  • łatwiej nawiążesz kontakty biznesowe
  • łatwiej zachęcisz innych do współpracy
  • otworzą się nowe drzwi przed Tobą, całkiem nowe propozycje
  • może wpłyniesz na kogoś lub zmienisz czyjeś życie?
  • nabierasz ochoty na więcej – wierzysz bardziej w siebie, ufasz sobie, masz więcej pewności, co przekłada się na progres w biznesie i życiu

eBook lub książka stają się Twoją wizytówką – dosłownie i w przenośni:

  • może być gadżetem dla kontrahentów
  • może być biletem wstępu na wydarzenie, które organizujesz
  • jeśli odpowiednio zaprojektujesz eBooka, sprawiasz, że staje się elementem Twojego lejka i zyskujesz nowych klientów

Dzięki ebookowi lub książce budujesz swoją markę osobistą i jej świadomość:

  • pomaga budować Ci zasięgi i docierać dalej ze swoim biznesem
  • czytelnicy mogą zostać Twoimi klientami
  • powiększasz swoją społeczność
  • pokazujesz swój dorobek biznesowy
  • budujesz prestiż swojej marki, co powoduje otwarcie kolejnych drzwi, bo możesz np. zostać zaproszona do mediów

eBook książka

A teraz trochę badań… 

Na koniec ciekawostka z najnowszych badań opublikowanych w czerwcu tego roku. Jak zmieniają się zwyczaje zakupowe. Gdzie najpierw zaglądamy, zanim kupimy?

  • 38% badanych poszukujących i kupujących produkty w Internecie rozpoczyna swoje zakupy od marketplace’ów (platform zakupowych – najczęściej odwiedzaną platformą w Polsce jest Allegro). Mniejszy odsetek w pierwszej kolejności wchodzi na Google (26%) i tam szuka szczegółów dotyczących interesujących produktów. Trzecim najpopularniejszym miejscem rozpoczęcia poszukiwania produktów są multibrandowe sklepy online (typu Zalando).
  • 63% poszukujących i kupujących produkty w Internecie w trakcie swoich poszukiwań odwiedziło Allegro.
  • 47% badanych na jednym z etapów poszukiwań wykorzystało Google, zaś 31% było na stronie multibrandowego sklepu online (typu Zalando).

Zaś Allegro i EMPIK zostały wskazane jako najczęstsze miejsca zakupowe, które badani określali, jako „moje stałe miejsce zakupów”.

To rodzi jeden wniosek – tam koniecznie trzeba być ze swoim eBookiem, audiobookiem lub książką.

Autorka: Eliza Anna Galon – pomagam moim klientom zarabiać na ich eBOOKach i książkach. Stworzyłam księgarnię eBOOKnijto.com.pl, by promować autorów i ich eBOOKi. Wspieram przedsiębiorców w ich rozwoju biznesowym, dzięki sprzedaży i promocji ich e-booków i książek na platformach sprzedażowych (empik, allegro, apple books, amazon i kilkaset innych). Jestem partnerką wydawniczą EMPIK. Ze mną możesz stworzyć, wydać i sprzedać swojego własnego e-booka lub książkę, a także poznać tajniki budowania marki i rozwoju biznesu online za pomocą e-booka. Możemy pracować podczas konsultacji lub mentoringu. Jestem autorką eBooków i książek, w tym: „Jak napisać, wydać, sprzedać i wypromować e-booka z sukcesem” i „150 sprytnych sposobów na promocję Twojego ebooka i ksiażki”. Czy wiesz, że w ciągu ostatniego roku wprowadziłam prawie 100 eBOOKów i książek do EMPIK i KILKUSET innych księgarni? Twój ebook i książka też mogą tam być. Kocham pisać i pracować przy dobrej kawie w Starbucks.

Sprawdź także:

  1. Dlaczego warto mieć swój podcast?
  2. Sposób na platformę kursową za free!
  3. Jak radzić sobie z krytyką w internecie?
0 0 votes
Article Rating
Podziel się swoją opinią
Anna Szuba
Anna Szuba

Z wykształcenia socjolog i ekonomista, z zamiłowania i pasji redaktor z doświadczeniem w pracy przy produkcji programów telewizyjnych, zawodowo związana z branżą HR. Zwolenniczka work-life balance i zdrowego, aktywnego trybu życia. Uwielbia podróżować i poznawać nowe miejsca, wolny czas spędza w gronie najbliższych. Entuzjastka minimalizmu, życiowej uważności oraz świadomego podejmowania decyzji. Ważny jest dla niej rozwój osobisty i poszerzanie horyzontów. Stara się odnajdywać szczęście w codziennych czynnościach, takich jak kawa z przyjaciółką. Najlepiej Cafe Latte.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zobacz koniecznie
W związku z dużym zainteresowaniem i wieloma pytaniami, jakie otrzymałam…