Zerknij koniecznie

Izabela Tomiczek-Pitlok: Jak stworzyć newsletter? Krótka instrukcja.

W związku z dużym zainteresowaniem i wieloma pytaniami, jakie otrzymałam po publikacji artykułu „Newsletter – czy jest mi potrzebny?” przygotowałam krótką instrukcję, jak krok po kroku stworzyć własny newsletter. Dowiesz się z niej, co trzeba, a co warto zrobić, aby wszystko działało jak należy.

Tworzenie newslettera to zadanie, które możesz zlecić profesjonalistom lub z którym możesz poradzić sobie sama. Potrzebujesz jedynie wiedzy, a także trochę czasu. Jeśli chodzi o wiedzę, znajdziesz ja poniżej.

Platforma mailingowa – którą wybrać?

Do wysyłania newslettera niezbędne jest założenie konta na wybranej przez siebie platformie mailingowej. Najpopularniejszymi są: MailerLite, FreshMail, MailChimp, ActiveCampaigne, GetResponse. W mojej agencji najczęściej pracujemy na platformie MailerLite. Według mnie warto korzystać z niej, gdyż:

  • jest bezpłatna do 1000 subskrybentów,
  • obsługuje się ją naprawdę łatwo i intuicyjnie;
  • zawiera gotowe szablony;
  • umożliwia tworzenie formularzy rejestracyjnych oraz pop-upów (wyskakujących na stronie okienek z zaproszeniem do zapisu);
  • posiada opcję tworzenia tzw. landing page (stron lądowania), bardzo skutecznych w przypadku np. sprzedaży jakiegoś produktu.

Pokażę Ci teraz krok po kroku, jak stworzyć newsletter w programie MailerLite.

Tworzenie własnego newslettera – instrukcja

jak stworzyć newsletter - krok 1 jak stworzyć newsletter - krok 2 jak stworzyć newsletter - krok 3

Zadbaj o dwuetapowy proces zapisu!

Tzw. double opt-in polega na tym, że osoba, która chce zapisać się do Twojego newslettera, musi najpierw wpisać swój adres mailowy w formularzu na stronie www, a następnie potwierdzić subskrypcję, klikając w link podany w otrzymanym mailu. Dzięki włączeniu dwuetapowego procesu zapisu:

  • zmniejszysz ryzyko wysyłania swojego newslettera na adresy mailowe będące spamem;
  • zyskujesz pewność, że Twoi subskrybenci faktycznie są zainteresowani Tobą i tym, co oferujesz;
  • będziesz posiadać lepsze współczynniki otwarć (Twój newsletter dotrze do rzeczywistych osób, a nie botów);

Aby włączyć podwójną zgodę w MailerLite, zaloguj się do MailerLite, przejdź do formularza, który stworzyłaś we wcześniejszym etapie lub utwórz go teraz. Kiedy zakończysz edycję, w okienku po prawej stronie pojawi się opcja „double opt-in”. Wystarczy, że klikniesz w przycisk i ją włączysz.

Ochrona przed spamem

Kiedy tworzysz własny newsletter, zadbaj o to, by zabezpieczyć się przed spamem. W tym celu włącz opcję reCAPTCHA:

  1. wejdź w edycję stworzonego formularza zapisu;
  2. w panelu po prawej stronie zjedź na dół i wybierz opcję: „SIGNUP FORM SETTINGS”;
  3. zaznacz: „reCAPTCHA”;
  4. zakończ edycję.

Opcjonalnie możesz również uaktywnić okienko zgody przy formularzu, zaznaczając: „CONFIRMATION CHECKBOX”.

jak stworzyć newsletter

Zachęć potencjalnych subskrybentów – stwórz prezent za zapis do newslettera

Każda z nas codziennie otrzymuje wiele propozycji zapisu do newsletterów. Zauważyłaś zapewne, że dużo chętniej zapiszesz się do newslettera, jeśli otrzymasz jakiś prezent. W przypadku innych osób jest podobnie. Jeżeli więc myślisz o stworzeniu własnego newslettera, zastanów się także, co Ty możesz zaoferować swoim subskrybentom. Może to być np.:

  • checklista,
  • planner,
  • kalendarz z afirmacjami;
  • e-book – np. miniporadnik;
  • wzór jakiegoś dokumentu,
  • lekcja próbna kursu,
  • darmowy rozdział książki lub e-booka,
  • bon rabatowy na zakupy w Twoim sklepie,
  • infografika.

Możliwości są tu naprawdę nieograniczone. Wszystko zależy od branży, w jakiej działasz, a przede wszystkim od tego, co będzie wartościowe dla Twoich odbiorców! Jeśli masz problem z wyborem prezentu za zapis, zapytaj swoją społeczność, z jakiego prezentu ucieszyłaby się najbardziej.

Techniczne aspekty zakładania własnego newslettera wydają Ci się zbyt skomplikowane? Skontaktuj się ze mną. Wraz z moim teamem stworzymy Twój newsletter, doradzimy w kwestii prezentu za zapis, a także zadbamy o to, by wszystko działało sprawnie już na starcie.

Izabela Tomiczek-Pitlok jak stworzyć newsletter?

Izabela Tomiczek-Pitlok – specjalistka od budowania marki osobistej, właścicielka agencji marketingowej wspierającej kobiece i męskie biznesy w budowaniu marki online (zakładanie i prowadzenie stron www, fanpage’y na Fb, Instagramie czy LinkedIn, opracowywanie strategii działania, kampanii reklamowych, tworzenie i wysyłanie newsletterów, pomoc w opracowywaniu produktów cyfrowych, przygotowywanie ulotek, wizytówek, roll up’ów i innych materiałów promocyjnych); pomysłodawczyni i założycielka międzynarodowego projektu „Kobiecy Challenge”, redaktor naczelna portalu Świat Kobiecej Mocy, współautorka książki „Świat Kobiecej Mocy. Niezwykłe historie 11 kobiet, które odważyły się zmienić swoje życie”.

kontakt@kobiecychallenge.com

https://kobiecychallenge.com/

0 0 votes
Article Rating
Podziel się swoją opinią
Anna Szuba
Anna Szuba

Z wykształcenia socjolog i ekonomista, z zamiłowania i pasji redaktor z doświadczeniem w pracy przy produkcji programów telewizyjnych, zawodowo związana z branżą HR. Zwolenniczka work-life balance i zdrowego, aktywnego trybu życia. Uwielbia podróżować i poznawać nowe miejsca, wolny czas spędza w gronie najbliższych. Entuzjastka minimalizmu, życiowej uważności oraz świadomego podejmowania decyzji. Ważny jest dla niej rozwój osobisty i poszerzanie horyzontów. Stara się odnajdywać szczęście w codziennych czynnościach, takich jak kawa z przyjaciółką. Najlepiej Cafe Latte.

Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Ania
Ania
5 miesięcy temu

Dziękuję za ciekawe rady, potwierdzam, ze newsletter to świetna sprawa 🙂

Edyta
Edyta
5 miesięcy temu

Świetne wskazówki…dosłownie krok po kroku

Zobacz koniecznie
Wysiłkowe nietrzymanie moczu (NTM) to medyczny termin opisujący stan, w…