joy-2483926_960_720

Program Dove Self-Esteem dotarł już do 35 milionów nastolatków za 140 krajów! Z nadzieją, że skorzysta z niego jeszcze więcej osób, opowiemy o nim trochę więcej.

To już druga edycja Programu Dove Self-Esteem – Budowanie Pozytywnej Samooceny w Polsce. Projekt powstał, żeby pomagać młodym ludziom cieszyć się młodym wyglądem i w pełni wykorzystywać swój potencjał w różnych dziedzinach życia. Od 2004 roku osiąga sukcesy na całym świecie – Patronatem programu jest Rzecznik Praw Dziecka.

Program Dove Self-Esteem w Polsce

Dobrą wiadomością jest to, że program został wprowadzony także w Polsce! Pierwsza edycja pozwoliła dotrzeć do ponad 30 000 nastolatków i pomogła zmienić ich sposób postrzegania samych siebie. Mogą z niego skorzystać nie tylko uczniowie, ale także nauczyciele i rodzice.

Zrzut-ekranu-2019-11-25-o-19.00.52

Program przewiduje warsztaty klasowe, które mają na celu budowanie pozytywnej opinii o sobie, materiały edukacyjne dla nauczycieli oraz materiały online dla rodziców. Zostały przygotowane przez eksperta programu, Marię Rotkiel – psychologa, terapeutkę rodziną i trenerkę rozwoju osobistego. Materiały mają na celu pomoc w poruszaniu trudnych kwestii między rodzicami a dziećmi, uczą jak tworzyć zdrowe relacje i jak przezwyciężyć problemy z akceptacją samego siebie.

Dziewczęta na całym świecie żyją w społeczeństwie, które wywiera na nie ogromną presję. Ponad połowa (6 na 10) dziewczynek na świecie przyznaje, że czuje presje we wszystkich dziedzinach życia, a niewiele mniej (53%) utożsamia to z koniecznością bycia piękną.*

Zrzut-ekranu-2019-11-24-o-15.14.14

Skąd ta presja?

Według nastolatek, presję tworzy najbliższe otoczenie oraz media! Aż 7 na 10 dziewczynek przyznaje, że media i reklama wyznaczają nierealistyczne standardy piękna. 40% nastolatek zauważa też negatywny wpływ mediów społecznościowych**, które zwiększają presję i motywują do kreowania wizerunku zgodnego z aktualnymi trendami. To wszystko sprawia, że nastolatki tracą pewność siebie, a to przekłada się na komfort ich życia i samoakceptację, co znacząco utrudnia realizację własnego potencjału.

* Globalny Raport Dove „O poczuciu piękna i samoocenie dziewcząt”, 2017; Raport powstał na podstawie badania przeprowadzonego przez Edelman Intelligence, z siedzibą w Londynie; https://www.unilever.com/Images/dove-girls-beautyconfidence-report-infographic_tcm244-511240_en.pdf

** Raport z polskiej edycji badania „O poczuciu piękna i pewności siebie wśród dziewcząt” zrealizowanego przez Clue Lab na zlecenie marki Dove techniką CAPI w lutym i marcu 2018 roku.

Poprzedni
Następny