Zerknij koniecznie

plakat_kampania nie hejtuję motywuję

Cyberzagrożenia i hejt w sieci – weź udział w konferencji!

plakat_kampania cyberzagrożenia i hejt w sieci

Niebezpieczeństwa dotyczące przestrzeni internetowej dotyczą dziś każdego użytkownika sieci – zarówno przedsiębiorcy realizującego się w e- commerce, jak i jego klienta. Osoby, która ma swój profil w mediach społecznościowych oraz followersa. Jak zatem walczyć z działaniami, które mogą nam zaszkodzić? Olbrzymią dawkę rzetelnej wiedzy na ten temat uzyskamy na konferencji „Cyberzagrożenia i hejt w sieci”, która odbędzie się 15. grudnia w Warszawie!

 Internet zapewnia swoim użytkownikom ogromne możliwości rozwoju, choćby w zakresie budowania własnej marki. Niestety, to narzędzie wykorzystują też cyberprzestępcy. Phishing, ransomware, kradzież tożsamości… Trudno zliczyć wszystkie formy zagrożenia, na które możemy natknąć się w przestrzeni internetowej każdego dnia. Wśród nich szczególną uwagę należy jednak zwrócić na hejt. Dlaczego?

– Gdy kilka lat temu, działając jako prezes Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu, powołałam do życia kampanię „Nie hejtuję- motywuję”, nie sądziłam, że akcja odbije się aż tak szerokim echem – mówi Ilona Adamska. – Szybko okazało się, że przemoc rozsiewana w internecie uderza nie tylko w osoby działające w show-biznesie, ale też w przedsiębiorców różnych formatów i branż, a nawet dzieci i młodzież szkolną.

Stało się również jasne, że hejterzy stosują różne formy ataku, sprawiając, że ich poczynania trudno nieraz od razu zdefiniować jako atak podszyty nienawiścią. Każdy z tych aspektów przyczynił się do tego, że obecnie Europejski Klub Kobiet Biznesu organizuje lub włącza się w różne akcje, które mają na celu podniesienie świadomości społecznej w kwestii hejtu, po to, by móc skutecznie przeciwdziałać temu niebezpiecznemu zjawisku.

Odpowiedzią na te potrzeby jest konferencja organizowana w Warszawie (Pałac Staszica, ul. Nowy Świat 72) przez EKKB pod hasłem: „Cyberzagrożenia i hejt w sieci”.

Bilety można nabyć pod adresem: evently.pl

Projekt kierowany jest do przedsiębiorców, którzy chcą się bronić przed nieuczciwą konkurencją, rozsiewającą fake-newsy, biznesmenów działających w branży e-commerce, którzy chcą zabezpieczyć się przed ryzykiem utraty danych klientów, użytkowników mediów społecznościowych narażonych na hejt i wielu innych osób. 

Inspirujące panele dyskusyjne

Uczestnicy konferencji zyskają możliwość poszerzenia wiedzy na tematy pogrupowane w czterech panelach:

  1. Cyberbezpieczeństwo jako kluczowy element walki z hejtem. Jak uchronić siebie i innych online?
  2. Budowanie bezpiecznej przestrzeni online. Wskazówki i najlepsze praktyki dla moderatorów i administratorów platform społecznościowych.
  3. Jak firmy radzą sobie z cyberzagrożeniem? Metody wykrywania i reagowania na zagrożenie. Od teorii do praktyki.
  4. Fake newsy. Jak przeciwdziałać dezinformacji w sieci? plakat_kampania cyberzagrożenia i hejt w sieci

Cenione grono ekspertów

Ze względu na tematykę i charakter wystąpień, Ilona Adamska, organizatorka spotkania, zaprosiła do współpracy grono znakomitych specjalistów w takich dziedzinach jak: psychologia (Katarzyna Miller), prawo (Jan Linke Łukasz Kulicki z Kancelarii Prawnej Linke Kulicki), IT (Natalia Olszewska-Rokicka & Damian Rokicki z firmy DNR Group) czy socjologia (dr Monika Mularska-Kucharek z Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania pod auspicjami PAN w Warszawie).

Na konferencji nie mogło też zabraknąć ekspertów wspierających przedsiębiorstwa. Do tego grona należą: dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. ucz. (Kierownik Katedry Komunikacji Społecznej i Public Relations UW), dr Aleksandra Musielak (dyrektor Departamentu Rynku Cyfrowego Konfederacji Lewiatan), dr Wojciech Szymański (prezes zarządu agencji e-commerce i e-marketing Ideo Force Sp. z o. o.), czy Karol Szczęsny (właściciel firmy Intellegro, specjalizującej się w projektowaniu portali internetowych).

W gronie panelistów pojawią się także: Anna Rywczyńska – Kierownik Działu Profilaktyki Cyberzagrożeń w NASK, Iwona Prószyńska – CERT Polska NASK oraz Marta Witkowska z Zespołu Programów Edukacyjno – Informacyjnych.

Wśród gości znaleźli się również przedstawiciele świata mediów: Agata Jankowska (Forbes Women) i Bartek Węglarczyk (red. naczelny ONETu).

Tak wybitni eksperci to najlepsza gwarancja wysokiego poziomu merytorycznego przedsięwzięcia. Nic dziwnego zatem, że projekt został objęty patronatem honorowym przez Konfederację Lewiatan oraz Naukową i Akademicką Sieć Komputerową (NASK) – Państwowy Instytut Badawczy. Należy też podkreślić, że sama kampania „Nie hejtuję- motywuję” zyskała patronat honorowy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Marszałków Województw: Pomorskiego, Podlaskiego, Podkarpackiego, Mazowieckiego i Dolnośląskiego. To niezbity dowód na to, że warto wziąć udział w konferencji wzmacniającej naszą świadomość dotyczącą walki z hejtem w przestrzeni internetowej.

Rzetelna wiedza, wybitni prelegenci, solidne podwaliny do tego, by zbudować własną bazę narzędzi służących do walki z hejtem i skuteczny networking – to największe zalety płynące z udziału w konferencji. Warto wykorzystać tę szansę i być o krok dalej niż cyberprzestępcy!

autorka: Joanna Bielas

materiał prasowy

Sprawdź także: Jak radzić sobie z krytyką w internecie?

 

0 0 votes
Article Rating
Podziel się swoją opinią
Anna Szuba
Anna Szuba

Z wykształcenia socjolog i ekonomista, z zamiłowania i pasji redaktor z doświadczeniem w pracy przy produkcji programów telewizyjnych, zawodowo związana z branżą HR. Zwolenniczka work-life balance i zdrowego, aktywnego trybu życia. Uwielbia podróżować i poznawać nowe miejsca, wolny czas spędza w gronie najbliższych. Entuzjastka minimalizmu, życiowej uważności oraz świadomego podejmowania decyzji. Ważny jest dla niej rozwój osobisty i poszerzanie horyzontów. Stara się odnajdywać szczęście w codziennych czynnościach, takich jak kawa z przyjaciółką. Najlepiej Cafe Latte.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zobacz koniecznie
W obecnych czasach media społecznościowe są kluczowym elementem strategii marketingowej…