Zerknij koniecznie

Skuteczne wykorzystanie AI w działaniach social media marketingu

W obecnych czasach media społecznościowe są kluczowym elementem strategii marketingowej każdej firmy, bez względu na to, czy prowadzisz biznes online czy jednak Twoja firma działa lokalnie. 

Ze względu na ogromną ilość danych generowanych przez użytkowników, coraz trudniej jest dla marketerów analizować te dane i wykorzystać je w sposób efektywny. Jeśli zatem nam, osobom zajmującym się social media marketingiem każdego dnia, nie jest łatwo, to Tobie również. Bo przecież jesteś fryzjerką, krawcową, restauratorem czy po prostu sprzedawcą online i Twoja wiedza jest dużo mniejsza na temat Social Media Marketingu, niż osoby zajmującej się tym na co dzień.

Nie ma co owijać w bawełnę. Nie ma ludzi, którzy wiedzą wszystko. Nawet ja nie wiem, mimo że marketingiem na Facebooku zajmuję się już ponad 8 lat. Jednak skoro jest coraz trudniej, to jak sobie radzić? Tutaj na ratunek przychodzi sztuczna inteligencja (AI), która może pomóc w analizie danych, tworzeniu treści, targetowaniu reklam i wielu innych aspektach marketingu w mediach społecznościowych i obecnie za sprawą ChatGTP stała się bardzo popularna. I choć ma ona za zadanie nam pomagać, może nam też szkodzić – trzeba mieć tego świadomość. Nieumiejętne jej wykorzystanie, lub zaniechanie jej wykorzystania, może mieć dla naszego biznesu negatywne skutki. Jak zatem wykorzystywać AI w Social Media Marketingu? Na to pytanie postaram się udzielić Ci odpowiedzi w tym poradniku. 

Czym tak w ogóle jest AI (sztuczna inteligencja)?

Sztuczna inteligencja (AI) to dziedzina nauki komputerowej, która skupia się na tworzeniu systemów komputerowych zdolnych do naśladowania ludzkich zdolności poznawczych, takich jak uczenie się, rozumienie języka naturalnego, rozpoznawanie wzorców i rozwiązywanie problemów.

Systemy AI wykorzystują różne techniki i algorytmy, takie jak uczenie maszynowe (machine learning), głębokie uczenie (deep learning), przetwarzanie języka naturalnego (NLP), itp., aby nauczyć się z danych, przewidywać wyniki i podejmować decyzje.

AI jest używane w wielu różnych dziedzinach, takich jak medycyna, transport, finanse, gry komputerowe, marketing i wiele innych, aby automatyzować zadania, analizować dane, tworzyć bardziej zaawansowane systemy i poprawiać jakość życia ludzi.

Ja jednak chciałabym skupić się na możliwości wykorzystania jej w Social Media Marketingu. Mam nadzieje, że moje wskazówki będą dla Ciebie pomocne. A wiedza jaka przekażę Ci w tym artykule pomoże Ci wykorzystać Social Media Marketing do rozwoju swojego biznesu. Mogę Ci zagwarantować, że wdrożenie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji znacznie zwiększy skuteczność działań i ułatwi Ci działania każdego dnia. 

AI w działaniach social media marketingu

Skuteczne Wykorzystanie AI w Social Media Marketingu

Jeśli już AI, na dobre zadomowił się w naszym życiu, to warto się zastanowić jak możemy z niej korzystać. Oto kilka przykładów na skuteczne wykorzystanie sztucznej inteligencji w mediach społecznościowych dla naszego biznesu. 

Analiza Danych

AI może przetwarzać ogromne ilości danych w krótkim czasie, co pomaga w zrozumieniu zachowań i preferencji użytkowników. Dzięki temu możemy lepiej dostosować nasze kampanie marketingowe i tworzyć bardziej spersonalizowane treści. Algorytmy Facebooka, Instagrama, TikToka to skarbnica wiedzy o nas samych. Ich wykorzystanie gwarantuje nam sukces. Jednak samodzielnie, jest to bardzo trudne. A wręcz niemożliwe. Możemy gdybać, analizować tylko dane behawioralne, które udostępniają nam portale społecznościowe. Jednak na tym nasze możliwości się kończą. Jeśli jednak mamy możliwość wykorzystania sztucznej inteligencji, która te dane do których nie mamy dostępu będzie analizować (i to w czasie rzeczywistym), to mamy naprawdę spore możliwości i przewagę nad konkurencją. 

Tworzenie Treści

AI może również pomóc w tworzeniu treści. Na przykład, narzędzia oparte na AI mogą sugerować najlepsze hasztagi, tytuły i treści, które będą najbardziej atrakcyjne dla naszej grupy docelowej. Najpopularniejszym narzędziem obecnie jest ChatGTP. Dostępny jest on w wersji bezpłatnej i płatnej. Koszt płatnej subskrypcji to około 30 $ miesięcznie, jednak mogę Cię zapewnić, że zainwestowanie tych pieniędzy to najlepiej wydana kasa dla Twojego biznesu. Oczywiście, obecnie na rynku powstaje wiele narzędzi, które oparte są na sztucznej inteligencji, jednak być może Cię rozczaruje – w 99% wszystkie są one oparte na GTP. Wydaje mi się zatem, że lepiej jest skorzystać z opcji podstawy, skoro jest ona dostępna dla śmiertelników. 

Jak ja wykorzystuje GTP do tworzenia treści na Social Media? Oto przykład: 

Przykładowo, treść jednego z postów, ChatGTP wygenerowało mi w niecałe 30 sekund. Dodatkowo przetłumaczyło mi to na wersję anglojęzyczną. Dodało emotki oraz CTA, które zachęca odbiorców do odwiedzenia mojej strony bloga. To nie wszystko, zachęca również do interakcji w postaci komentarzy oraz wygenerował przykładowe hasztagi. Post tak naprawdę jest gotowy, jednak musisz pamiętać, że wciąż nie mamy uregulowanych kwestii związanych z prawami autorskimi, dlatego na tym etapie zalecam rozsądek i jednak zedytowanie treści jaką otrzymaliśmy. To uchroni nas od potencjalnych problemów. Musisz o tym pamiętać.

Jak działa FastTony Smart?

FastTony Smart daje nam możliwość skorzystania z autorskiego typu kampanii AOA – opcja ta daje nam dodanie w reklamie na Facebooku 5 różnych opisów, 10 różnych grafik, 5 różnych nagłówków i 5 różnych krótkich napisów. Dzięki czemu po uruchomieniu takiej kampanii. AI tworzy nam od 1250 do nawet 6000 wersji reklamy. Personalizując ją, na bazie analizowania danych w czasie rzeczywistym. Tym samym jeżeli nasz odbiorca chwilę wcześniej zareagował na reklamę w której na grafice znajdowała się czerwona sukienka. FastTony Smart te dane przeanalizuje i wyświetlając mu naszą reklamę, dopasuje grafikę na której znajduje się również czerwona sukienka. Zwiększając tym samym szanse na interakcje z naszym materiałem reklamowym by osiągnąć zamierzony cel w postaci np. wygenerowania ruch na naszą stronę sklepu online z odzieżą damską. 

Tych procesów, które zachodzą w tle nie jesteśmy jako ludzie nawet sobie wyobrazić ani zrozumieć. Ponieważ dane jakie AI przetwarza i analizuje jest tak dużo. Co ważne, technologia została stworzona, po to by nam ludziom pomagać. Więc już na początku jej celem jest to, by wspierać swoimi działaniami nasze reklamy i je uskuteczniać, by wyniki były dobre. A więc np. FastTony staje się naszym “pracownikiem”, a nawet przyjacielem który zawsze będzie dbał o nasze interesy. Zawsze, ponieważ nigdy na nie zostawi, nie zdradzi i nie odejdzie. Jego zadaniem jest sprawić, by nasze reklamy dobrze wydawały nasz budżet reklamowy, by były skuteczne i spełniały określony cel jaki mu wyznaczyliśmy.

Targetowanie Reklam z AI

AI pozwala na bardziej precyzyjne targetowanie reklam, analizując dane o użytkownikach i ich zachowaniach w mediach społecznościowych. Dzięki temu możemy wyświetlać reklamy tylko tym osobom, które są najbardziej prawdopodobne do zainteresowania się naszym produktem lub usługą. To daje nam możliwość oszczędzania naszego budżetu reklamowego. Bo przecież kto z nas nie chciałby wyświetlać reklamy osobą, które z największym prawdopodobieństwem skorzystają z ofert. No, przecież każdy. Sztuczna inteligencja analizuje dane i daje nam taką możliwość. Żal wiec z tego nie skorzystać, prawda?

Automatyzacja

AI może automatyzować wiele zadań związanych z marketingiem w mediach społecznościowych, takich jak publikowanie postów, odpowiedzi na komentarze i wiadomości, co pozwala na oszczędność czasu i zasobów ludzkich. A tym samy zaoszczędzić pieniądze. 

Nie zawsze jednak warto całkowicie rezygnować z pomoc specjalistów. Ponieważ AI ma za zadanie pomagać na w codziennych działaniach związanych z marketingiem w social media. Jednak to są tylko narzędzia. Do ich poprawnego działania zawsze będzie potrzebny czynnik ludzki. Bo nikt nas całkowicie nie zastąpi. Dlaczego? Ponieważ mamy emocje, uczycie czego AI nie posiada. Wiele procesów możemy oddać w ręce technologii. Jednak tego na pewno nam się nie uda. Więc jeżeli rozważasz skorzystanie z narzędzi ułatwiających działania social media marketingu, musisz pamiętać, że Nie zrobi ono za ciebie wszystkiego. A tylko połączenie ludzi z AI da wymierne efekty.

W przypadku FastTony masz możliwość skorzystania z narzędzi opartych na AI, oraz wsparciu jednego z Partnerów, który jest specjalistą w danej dziedzinie. 

Tak jest w moim przypadku. Jestem ekspertem od Facebook ADS i jako oficjalny Partner FastTony, posiadam wiedzę i doświadczenie w wykorzystywaniu narzędzi tak, by wspierać Twój biznes i marketing. I “wyciągnąć” ze sztucznej inteligencji to, co najlepsze. Możesz skorzystać z mojego wsparcia zarówno na etapie konsultacji, jak i obsługi narzędzia dla Twojego biznesu. Jako partner jestem również autorką strategii sprzedażowej z wykorzystaniem FastTony Smarta do tworzenia skutecznych reklam sprzedażowych dla sklepów internetowych. Wystarczy, że wcześniej się ze mną skontaktujesz. 

Jeszcze jedną korzyścią jaką daje na AI jest Analiza Segmentu.  AI może analizować opinie i komentarze użytkowników w mediach społecznościowych, co pozwala na zrozumienie ogólnego sentymentu wobec naszej marki i reagowanie na ewentualne kryzysy w odpowiedni sposób. A nie ma nic lepszego od szybkiej reakcji na pożar, prawda? 

Podsumowanie

Jak widzisz, Sztuczna Inteligencja ma ogromny potencjał w dziedzinie marketingu w mediach społecznościowych. Może pomóc w analizie danych, tworzeniu treści, targetowaniu reklam, automatyzacji zadań i analizie sentymentu. Wykorzystanie narzędzi opartych na AI może znacząco poprawić efektywność naszych działań marketingowych i pomóc osiągnąć lepsze wyniki. Oraz co ważne, zaoszczędzić nasz ludzki czas, którego szczególnie prowadząc biznes mamy zawsze za mało.

AI w działaniach social media marketingu Wioleta Cebulak

Autorka: Wioleta Cebulak

Jestem jedną z uznanych ekspertek w dziedzinie Facebook Ads i Social Media Marketingu z wieloletnim doświadczeniem. Z powodzeniem pomogłam setkom przedsiębiorstw w osiągnięciu znaczących rezultatów, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Moje innowacyjne podejście do tworzenia kampanii oraz umiejętność efektywnego wykorzystania narzędzi analitycznych sprawiają, że jestem jednym z najbardziej cenionych specjalistów w dziedzinie reklam na Facebooku i działań reklamowych z wykorzystaniem social media.

Jestem autorką kilku strategii marketingowych, w tym strategii sprzedaży dla sklepów internetowych, wykorzystujących sztuczna inteligencje do promowania na Facebooku i Instagramie. Organizuję szkolenia dla firm oraz urzędów. Pomagam i wspieram, będąc aktywną na największych grupach w mediach społecznościowych, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem z innymi.

Sprawdź także:

  1. Jak wykorzystać eBooka do budowania marki i biznesu?
  2. Buduj relacje, zyskuj klientów: potęga e-mail marketingu dla małych biznesów
  3. Dla ludzi i botów. SXO przyszłością internetu
2 4 votes
Article Rating
Podziel się swoją opinią
Anna Szuba
Anna Szuba

Z wykształcenia socjolog i ekonomista, z zamiłowania i pasji redaktor z doświadczeniem w pracy przy produkcji programów telewizyjnych, zawodowo związana z branżą HR. Zwolenniczka work-life balance i zdrowego, aktywnego trybu życia. Uwielbia podróżować i poznawać nowe miejsca, wolny czas spędza w gronie najbliższych. Entuzjastka minimalizmu, życiowej uważności oraz świadomego podejmowania decyzji. Ważny jest dla niej rozwój osobisty i poszerzanie horyzontów. Stara się odnajdywać szczęście w codziennych czynnościach, takich jak kawa z przyjaciółką. Najlepiej Cafe Latte.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zobacz koniecznie
Współczesny świat kosmetyków to prawdziwe morze możliwości. W tej bogatej…