Zerknij koniecznie

Dla ludzi i botów. SXO przyszłością internetu

Marketing internetowy jest niezwykle szeroką dziedziną, której gałęzie cały czas się rozrastają. Często okazuje się, że połączenie różnych działań, daje większe możliwości i jest bardziej efektywne. Jedną z takich hybryd jest właśnie SXO Marketing, czyli połączenie sił z zakresu SEO i UX. Dlaczego ma aż taką moc i jaki może mieć wpływ na Twój biznes, wyjaśnię w tym artykule.

SEO + UX = SXO Marketing

Gdybyśmy próbowali opisać ewolucję marketingu w internecie w najprostszej formule, doszlibyśmy do równania, że SEO + UX = SXO. Tradycyjne SEO, od lat stanowiło fundament strategii większości stron internetowych, z kolei UX, czyli doświadczenie użytkownika na stronie jest dziedziną względnie nową, ale bardzo szybko zyskującą na znaczeniu.

SEO

SEO, czyli pozycjonowanie witryny pod kątem wyszukiwarki, to zbiór działań mających na celu poprawę widoczności strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek. Składa się z kilku głównych filarów (contentu, optymalizacji technicznej, linkowania), które połączone w całość pomagają stronie zyskiwać wysokie pozycje w wyszukiwarce. To z kolei przekłada się na większą liczbę odwiedzin i potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie opiera się jednak głównie na dostosowywaniu działań i optymalizacji do wymagań algorytmów i oceniających witrynę botów. Oznacza to, że (co do zasady), działania SEOwców są ukierunkowane na przypodobanie się botom i technologii, a nie użytkownikowi korzystającemu ze strony.

UX

UX odnosi się do doświadczeń i emocji użytkownika podczas korzystania ze stron internetowych i aplikacji. W przeciwieństwie do SEO, UX koncentruje się więc na tym, by to użytkownik miał pozytywne odczucia a przy okazji, aby witryna była intuicyjna i przyjemna w odbiorze, co przekłada się na większą satysfakcję użytkownika i wspiera proces domykania sprzedaży. 

Połączenie tych dwóch dyscyplin (SEO i UX) tworzy SXO Marketing. To holistyczne podejście do budowy i promocji stron internetowych, które stawia na równi technologiczną skuteczność z satysfakcją użytkownika. Taka kompleksowa optymalizacja witryny pozwala na zmaksymalizowanie efektów — zarówno uzyskanie wysokich wyników w wyszukiwarce, jak i zatrzymanie użytkownika na stronie i przeprowadzenie go przez wszystkie etapy sprzedaży.

Dlaczego warto postawić na SXO

SXO to odpowiedź na ewolucyjny rozwój internetu, w którym sama widoczność w wyszukiwarkach przestaje być wystarczająca. Również Google stanowczo wskazuje, że wysokie pozycje będą miały strony przede wszystkim dopasowane do użytkownika. Wdrożenie SXO może więc przynieść same korzyści, np.:

  • Zwiększenie konwersji

Zwiększenie konwersji jest jednym z kluczowych celów każdej strategii marketingowej online. Używając tego argumentu w kontekście SXO pamiętajmy, że tutaj konwersja nie polega jedynie na przyciągnięciu użytkownika do strony, ale również na skłonieniu go do podjęcia konkretnej akcji — zrobienia zakupów, zapisania się do newslettera, wystawienia opinii itp.

  • Intuicyjna nawigacja i podążanie użytkownika za naszymi wskazówkami

Użytkownik, który bezproblemowo odnajduje poszukiwane informacje na stronie, jest bardziej skłonny do podjęcia akcji. Poprawa struktury strony, czytelność menu oraz dodanie wyszukiwarki wewnętrznej mogą znacząco wpłynąć na zwiększenie konwersji i zysków.

  • Zwiększenie widoczności strony

Chociaż SEO skupia się na dopasowywaniu strony do wymagań botów, to Google już projektuje swoje algorytmy tak, aby roboty faktycznie zwracały uwagę na istotne dla użytkowników kwestie. Responsywność i szybkie ładowanie się witryny, to punkty, które nie tylko ułatwiają użytkownikom korzystanie ze strony, ale też mają znaczący wpływ na pozycjonowanie. 

Jak widzisz, warto korzystać z innowacyjnych rozwiązań i łączyć ze sobą różne gałęzie marketingu. Holistyczne podejście do biznesu zapewnia efektywność i może mieć ogromny wpływ na zyski oraz Twój firmowy sukces. Dlatego zachęcam stosowania połączenia strategii SEO skupionej na zwiększaniu widoczności i działaniami UX, które poprawią komfort użytkownika. Synergia tych dwóch działań może zrewolucjonizować Twoją obecność online, tak, jak Marketing SXO zrewolucjonizował rynek e-commerce.

Anna Sarysz_SXO_SEO

Autorka: Anna Sarysz | SEO Specialist & Copywriter | Web Content Manager

Kreatorka marki Contentuje_sobie, autorka publikacji w najważniejszych branżowych magazynach oraz prelegentka na konferencjach poświęconych SEO i contentowi.

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ze specjalizacją marketing internetowy i e-commerce. Od lat związana z branżą digital marketingu, specjalizująca się w SEO oraz w planowaniu i tworzeniu web contentu. 

Na co dzień zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych, tworzeniem treści oraz prowadzeniem konta na Instagramie, w którym porusza tematykę contentu i SEO. 

Sprawdź więcej na instagramie: contentuje_sobie

Temat Cię zainteresował? Sprawdź także:

  1. Silna marka osobista a wirtualna rzeczywistość
  2. Jak zaplanować strategię treści do social mediów (na cały rok)?
  3. Jak tworzyć wartościowe treści na social media?  – rozmowa z Angeliką Kolinczat
0 0 votes
Article Rating
Podziel się swoją opinią
Anna Szuba
Anna Szuba

Z wykształcenia socjolog i ekonomista, z zamiłowania i pasji redaktor z doświadczeniem w pracy przy produkcji programów telewizyjnych, zawodowo związana z branżą HR. Zwolenniczka work-life balance i zdrowego, aktywnego trybu życia. Uwielbia podróżować i poznawać nowe miejsca, wolny czas spędza w gronie najbliższych. Entuzjastka minimalizmu, życiowej uważności oraz świadomego podejmowania decyzji. Ważny jest dla niej rozwój osobisty i poszerzanie horyzontów. Stara się odnajdywać szczęście w codziennych czynnościach, takich jak kawa z przyjaciółką. Najlepiej Cafe Latte.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zobacz koniecznie
Termin „medycyna estetyczna“ wciąż budzi mnóstwo kontrowersji. Są osoby, które…