Zerknij koniecznie

Angelika Kolinczat_treści do SM

Jak tworzyć wartościowe treści na social media?  – rozmowa z Angeliką Kolinczat

Mówią o niej „Angelika, ta od TikToka!“ Bo właśnie ta platforma nie ma dla niej tajemnic. Angelika Kolinczat – Social Media Manager i Coach Creator, od 3 lat zajmuje się tworzeniem contentu w sieci, jej warsztaty i szkolenia dla przyszłych content managerów cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Jako influencerka, z pasją pokazuje własne postrzeganie świata oraz to, co dla niej ważne. 

Milionowe wyświetlenia w social media i liczne współprace biznesowe, to wynik wielu lat doświadczenia, połączonego z wiedzą z zakresu analizy kont w social media, umiejętności przygotowywania skutecznej strategii działania i wiedzy z zakresu marki osobistej. Dzisiaj, zgodziła się zdradzić nam kilka tajników, na temat prowadzenia własnych profili w social media i tworzenia wartościowych treści, które przyciągają odbiorców.

Angelika Kolinczat_wartościowe treści na social media

6 miesięcy – tyle czasu potrzebowałaś na to, żeby rozwinąć swój biznes praktycznie od zera! Jak to się wszystko zaczęło? 

Angelika Kolinczat: Zaczęło się od wydania mojego pierwszego ebooka ,,Milion na emigracji”, czyli poradnika dla osób, które chcą wyjechać do Danii. Spędziliśmy w Kopenhadze z mężem kilka lat. W tym czasie kupiliśmy 2 nieruchomości, założyliśmy rodzinę i postanowiliśmy opowiedzieć swoją historię, a przy tym podzielić się poradami z osobami, które myślą o emigracji do Skandynawii. 

W tamtym czasie szukałam sposobu na promocję ebooka i zaczęłam budowanie marki osobistej na TikToku. Pierwszy film – viral. Dziesiątki sprzedanych e-booków i odkrycie ogromnego potencjału tej platformy. Moje konto urosło w bardzo szybkim tempie. Z czasem postanowiłam wspierać biznesy w prowadzeniu ich profili na TikToku. Teraz prowadzę agencję kreatywną i warsztaty dla przyszłych content creatorów. Wszystko rozwinęło się w ciągu 6 miesięcy.

…jesteś także ekspertką od mediów społecznościowych. Jakie  umiejętności są  Twoim zdaniem najważniejsze, by móc z sukcesem prowadzić swoje social media? 

Angelika Kolinczat: Według mnie najważniejsza jest autentyczność. Pozowane zdjęcia, idealne feedy i instagramowa sielanka już przejadła się odbiorcom.  Od kiedy pojawił się TikTok, social media zmieniły się o 180 stopni. Teraz liczy się naturalność i wartość, jaką przekazujemy odbiorcom, a przy tym odpowiednia strategia, której celem jest zbudowanie silnej marki osobistej. 

To niesamowite! Inspirujesz inne kobiety, pomagasz im w osciągnięciu celów i dajesz im wsparcie. Jak udaje Ci się pogodzić wszystkie aktywności? Czy Twoje działania są zaplanowane czy raczej działasz spontanicznie? 

Angelika Kolinczat: Dziękuję za miłe słowa uznania! Według badania Fris, jestem wizjonerką, co oznacza, że spontaniczność to moje drugie imię. Podejmuję decyzje bardzo szybko. A jak godzę wszystkie aktywności? Szybko nauczyłam się delegować zadania.

Aktualnie 4 osoby wspierają mnie w działaniach w różnych obszarach. Wiem, że wiele kobiet boi się delegowania, ze względu na finanse, bądź przekonanie, że możemy to zrobić same. Jestem przekonana, że nie udałoby mi się rozwinąć biznesu tak szybko, gdyby nie delegowanie. Jestem też mamą 3-letniej Klary i dzięki temu, mogę spędzać z nią więcej czasu.

Z jakich narzędzi można korzystać, by poprawić wygląd kont w mediach społecznościowych? W końcu, jeśli zdjęcia czy grafiki przyciągają uwagę, użytkownicy dłużej się na nich zatrzymują, klikają polubienia, dodają komentarze. A to, jak wiadomo, zwiększa zasięgi… 

Angelika Kolinczat: Sugeruję przede wszystkim skupić się na wartości publikowanych treści. Przed udostępnieniem posta warto się zastanowić: Co wniesie on w życie odbiorcy? Jak odbiorca poczuje się po jego obejrzeniu/przeczytaniu? Czy ta treść wzbudzi  w nim jakieś emocje? 

Jeśli chodzi o aspekt wizualny, oczywiście warto zadbać o estetykę, korzystając z aplikacji Lightroom do obróbki zdjęć, czy Canvy do tworzenia grafik, jednak pamiętajmy, że dziś bardziej, niż piękne opakowanie, liczy się zawartość. 

A jeśli ktoś, mimo wszelkich prób, nie może zyskać zasięgów lub po prostu nie ma czasu na prowadzenie swoich kont w social media? Na jaką pomoc może liczyć zatrudniając social media managera? 

W obu przypadkach należy przyjrzeć się strategii marketingowej. Bez odpowiedniej strategii, nie będzie rezultatów. Trzeba jasno zdefiniować swój cel i odpowiednio dopasować content plan. 

Social Media Manager to osoba, która ma wiedzę jak to zrobić.  Dobremu specjaliście, zdecydowanie warto zaufać, bowiem aktualnie nie istnieje skuteczniejszy sposób na sprzedaż swoich produktów, niż ten poprzez budowanie relacji zaufania z potencjalnymi klientami na Instagramie. Podobnie z TikTokiem – tam możemy dotrzeć z naszymi publikacjami do tysięcy, a nawet milionów osób w sposób organiczny.

Angelika Kolinczat_wartościowe treści na social media

Pomogłaś już wielu osobom osiągnąć spektakularne wyniki, jeśli chodzi o liczbę wyświetleń i zasięgi. Co Twoim zdaniem jest kluczem do sukcesu?

Angelika Kolinczat: Kreatywność, umiejętność zatrzymania odbiorcy w pierwszych 3 sekundach filmu (przy aktualnej ilości treści w internecie tylko tyle mamy na to czasu), wiedza i znajomość danej platformy.

Czy Twoim zdaniem, tworzenie „rolek“ jest konieczne, by zyskać wysokie zasięgi? 

Angelika Kolinczat: Tak, zdecydowanie, trzeba iść z duchem czasu i wykorzystywać potencjał krótkich form video w internecie. Obecnie, większość populacji spędza czas na przeglądaniu takich publikacji i zdecydowanie warto to wykorzystać w swojej strategii marketingowej.

Mamy taki czas, kiedy ważne jest prezentowanie siebie, autentyczność, pokazywanie twarzy i mówienie do społeczności. A co z osobami, które nie chcą, „nie czują tego”, żeby pokazywać się publicznie, a chcą tylko zaprezentować swój produkt/usługę. Czy w dobie live, filmików na tik-toku czy rolek na instagramie, mają szansę przetrwać i rozwijać swoje konta w mediach społecznościowych? 

Angelika Kolinczat: Często powtarzam na swoich szkoleniach, że social media to nie bazar. Ludzie nie wchodzą na platformy, żeby coś kupić, tylko żeby oglądać twórców, utożsamiać się z nimi i spędzić miło czas. Zachęcam do otworzenia się na tę perspektywę lub zlecenie prowadzenia danego profilu Social Media Managerowi, który specjalizuje się w prowadzeniu kont w mediach społecznościowych ze swoim wizerunkiem. 

Ty jesteś Social Managerem, więc… dlaczego właśnie Tobie warto oddać pod opiekę swoje social media? 🙂

Angelika Kolinczat: O to trzeba by było zapytać moich klientów. 🙂 Jestem bardzo zaangażowana i kreatywna, to chyba moja największa moc w tej branży. 

W jaki sposób można nawiązać z Tobą współpracę? 

Angelika Kolinczat: Poprzez moją stronę internetową www.angelikakolinczat.pl lub kontakt w wiadomości prywatnej na Instagramie: angelikakolinczat. 

Twoim ostatnim projektem są warsztaty dla przyszłych Content Creatorów. Dlaczego warto dołączyć i jakie umiejętności można uzyskać? 

Angelika Kolinczat: Tak jak wspomniałam – praca SM Managera to zawód, który jest niezwykle potrzebny w dzisiejszych czasach. Zapotrzebowanie na tego typu usługi jest ogromnie – wiem to z własnego doświadczenia. Stworzyłam pierwsze w Polsce warsztaty dla przyszłych content creatorów, które trwają aż 6 tygodni i przygotowują uczestników do pracy w tym zawodzie od A do Z. Przez cały okres trwania nauki, monitoruję działania uczestników, poprzez wykonywane przez nich zadania domowe. 1 edycja zakończyła się sukcesem, aktualnie trwa kolejna. Te warsztaty to moja zawodowa misja, która daje mi ogromne poczucie szczęścia i spełnienia. 

Angelika Kolinczat_wartościowe treści na social media

Z tego co wiem, wolne miejsca na warsztaty znikają jak ścieże bułeczki. ☺ Czy można jeszcze dołączyć? 

Angelika Kolinczat: Kolejna edycja rozpocznie się dopiero za kilka tygodni, ale bardzo serdecznie zapraszam do zapisania się na listę zainteresowanych. Kiedy tylko ruszy kolejna edycja, mój zespół wyśle powiadomienie. >> ZAPISY NA WARSZTATY

Czym jeszcze planujesz nas zaskoczyć? 

Angelika Kolinczat: Zwykle najpierw realizuję plany, a później się nimi dzielę – to moja złota zasada. Zapraszam do zapoznania się z moim portfolio oraz do obserwowania na moich profili w mediach społecznościowych – tutaj w pierwszej kolejności informuję o nowych projektach, więc wtedy na pewno nic Was nie ominie! 🙂  

Rozmawiała: Anna Szuba 

Sprawdź także:

  1. Pomagam innym czuć się lepiej w ich skórze – wywiad z Anną Borowiecką
  2. Anna Gąciarz – kobieta charakterna, która wie czego pragnie i po to sięga [WYWIAD]
  3. „Trzy sposoby kochania siebie” – wywiad z Eugenią Herzyk, autorką książki
0 0 votes
Article Rating
Podziel się swoją opinią
Anna Szuba
Anna Szuba

Z wykształcenia socjolog i ekonomista, z zamiłowania i pasji redaktor z doświadczeniem w pracy przy produkcji programów telewizyjnych, zawodowo związana z branżą HR. Zwolenniczka work-life balance i zdrowego, aktywnego trybu życia. Uwielbia podróżować i poznawać nowe miejsca, wolny czas spędza w gronie najbliższych. Entuzjastka minimalizmu, życiowej uważności oraz świadomego podejmowania decyzji. Ważny jest dla niej rozwój osobisty i poszerzanie horyzontów. Stara się odnajdywać szczęście w codziennych czynnościach, takich jak kawa z przyjaciółką. Najlepiej Cafe Latte.

Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Angela
10 miesięcy temu

Bardzo wartościowy i treściwy wywiad. Z miłą chęcią zastosuję kilka pomysłów od tej pani u siebie.

bożenka
9 miesięcy temu

Cóż każdy robi to po swojemu, ważne aby czytających zainteresować.

SAWKA
9 miesięcy temu

hm… A co na to Sztuczna Inteligencja?

Zobacz koniecznie
Poznaliśmy laureatki drugiej edycji konkursu Kobieta e-commerce 2023, organizowanego przez…