Zerknij koniecznie

marka osobista_Izabela Tomiczek-Pitlok

Silna marka osobista a wirtualna rzeczywistość

„Marka osobista to jest to, co ludzie o tobie mówią, kiedy wyjdziesz z pokoju.” To chyba jedna z najczęściej spotykanych definicji tego terminu. Jak zbudować silną markę w wirtualnym świecie? I czy w ogóle jest to potrzebne? O tym przeczytasz poniżej.

W ostatnich latach wiele biznesów przeniosło się do świata online. Niektóre osoby rozpoczynają przygodę z budowaniem marki w wirtualnym świecie od zera. Jaką strategię działania przyjąć? Co robić, a czego unikać? Poniższe wskazówki pomogą Tobie i Twojej firmie lepiej funkcjonować w Internecie.

Zadbaj o swoją stronę internetową

Strona internetowa jest Twoją wizytówką. Dlatego zrób wszystko, by była merytoryczna, intuicyjna, a także nowoczesna i atrakcyjna wizualnie. Pamiętaj, by umieszczane na niej treści były konkretne, zrozumiałe, poprawnie napisane, a przede wszystkim, interesujące dla odbiorcy. Kiedy potencjalni klienci trafią na taką stronę, z pewnością zainteresują się Tobą i tym, co masz do zaoferowania. 

Nie zaczynaj od sprzedaży

Nie oszukujmy się – większość osób chce na swojej marce zarabiać. I to jest całkowicie zrozumiałe. Mają przecież do zaoferowania konkretne produkty, tworzą coś sami lub zajmują się dystrybucją kosmetyków, suplementów czy rękodzieła, a wirtualny świat to dla nich przestrzeń do działania. Kto z nas jednak chce być atakowany z każdej strony: „Kup!”, „Tylko dziś w promocyjnej cenie!”, „Nie przegap takiej okazji!”.

Każdy z nas lubi decydować o tym, czego i kiedy potrzebuje. „Wpychanie” produktów na siłę może jedynie spowodować, że pojawi się w nas niechęć i nic od konkretnej osoby nie kupimy. Dlatego zanim zaczniesz promować swoje produkty, daj się swoim odbiorcom poznać i polubić. Najpierw zdobądź ich zaufanie, nawiąż relację, a dopiero później zaproponuj to, co masz do zaoferowania i pokaż, w czym możesz pomóc.

Izabela Tomiczek-Pitlok_marka osobista

Wykorzystuj różne kanały komunikacji

Jeśli chcesz zbudować silną markę online, komunikuj się ze swoją społecznością za pośrednictwem różnych kanałów. Poza wspomnianą już stroną internetową, regularnie wysyłaj newslettery. Pamiętaj o tym, by były konstruowane pod kątem potrzeb i zainteresowań Twoich odbiorców.

Pisz o tym, co dla nich ważne, proponuj rozwiązania ewentualnych problemów, z jakimi mogą się borykać. Informuj o tym, nad czym aktualnie pracujesz lub o nowych usługach, jakie możesz zaoferować. Załóż też oficjalny fanpage, co najmniej kilka razy w tygodniu publikuj posty, twórz relacje. Wszystko to sprawi, że Twoi odbiorcy poznają Cię lepiej, a także będą na bieżąco z tym, co w Twojej firmie się dzieje.

Silna marka osobista to Ty!

Budując i umacniając swoją markę osobistą pamiętaj o tym, by być autentycznym. Nawet w świecie wirtualnym na dłuższą metę nie da się udawać kogoś, kim się nie jest. Prędzej czy później Twoi odbiorcy zorientują się, że to, co mówisz nie jest tym, co robisz. A utracone zaufanie to coś, co bardzo trudno odbudować. Nie tylko w świecie offline.

Zbudowanie silnej marki online to długotrwały i wymagający odwagi, rozwagi i samozaparcia proces. Dostarcza jednak mnóstwo satysfakcji, zarówno osobistej jak i zawodowej. Dlatego też skorzystaj z powyższych porad i… Do dzieła! Powodzenia!

marka osobista_kobiecy challenge

Izabela Tomiczek-Pitlok – pomysłodawczyni i założycielka międzynarodowego projektu „Kobiecy Challenge”, właścicielka agencji marketingowej, współautorka książki „Świat Kobiecej Mocy. Niezwykłe historie 11 kobiet, które odważyły się zmienić swoje życie”. Dowiedz się więcej na stronie: kobiecychallenge.com oraz swiatkobiecejmocy.com

artykuł sponsorowany

Sprawdź także:

  1. Budowanie biznesu online – 5 najważniejszych kroków
  2. “Musisz być tym kim jesteś, a nie tym kim powinieneś być” – wywiad z psychologiem Katarzyną Kukielińską
  3. Co kryje się pod pojęciem Wealth Dynamics? Rozmowa z Anną Stępień-Kraską
3.5 2 votes
Article Rating
Podziel się swoją opinią
artykuł sponsorowany
artykuł sponsorowany

Artykuły sponsorowane są publikowane tylko, jeśli są zgodne z tematyką portalu oraz jeśli uznamy, że mogą wnieść ciekawe informacje i okazać się wartościowe dla czytelników. Każdy z nich jest przygotowany w sposób dopracowany i rzetelny, jeśli artykuł nie będzie napisany przez redakcję Kobiet przy kawie, autor zostanie odpowiednio oznaczony pod tekstem.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zobacz koniecznie
W tym roku, podczas 31. Finału, po raz trzeci serca…