Wydanie E-BOOKA jest sposobem na budowę marki osobistej i wzmocni tworzoną przez Ciebie markę ekspercką. Wydanie e-booka może być również początkiem budowy Twojej marki jako eksperta. Potencjał, który daje Ci wydanie e-booka, jest ogromny, dlatego warto świadomie nadać mu kierunek i zaplanować swoje działania.
Napisałaś, wydałaś eBooka i co dalej?
Wiesz, że warto napisać eBooka. Ale napisanie to czaso- i pracochłonny proces. Więc dziś chciałabym Ci podpowiedzieć, jak możesz skorzystać z pracy, którą już włożyłaś w e-booka czy książkę i jak wykorzystać go do budowania marki i biznesu.
Załóżmy, że sprzedajesz eBooka tylko w swoim sklepie internetowym i komunikujesz o nim tylko w social mediach. Czy kiedykolwiek zastanowiłaś się nad tym, ile i jakie wyniki pojawiają się w Google po wpisaniu Twojego nazwiska? Prawdopodobnie będzie ich tylko kilka, kilkanaście, włącznie z kontem na FB. Czy to sprawia, że będziesz odbierana jako ekspertka? Czy będziesz kojarzona jako autorka? Raczej nie.
Jak możesz to zmienić?
- Zadbaj o to, żeby Twoja książka czy eBook były dostępne w dystrybucji w EMPIK i w blisko 1000 innych platformach internetowych – to buduje Twój prestiż i wizerunek, a także utrwala w innych, że zajmujesz się daną tematyką: np. Eliza od eBooków, czy Kasia od prawa… Oprócz tego oczywiście też zarabiasz, bo korzystasz z dodatkowych kanałów sprzedaży. Teraz, po wpisaniu Twojego nazwiska, widać wyraźnie, że jesteś autorką i ekspertką. Takie działanie może przyciągnąć uwagę osób, które wcześniej nie były świadome Twojej marki.
- Zadbaj o to, by Twój eBook był odpowiednio skonstruowany, tak by zawierał ścieżki sprzedażowe, które będą prowadzić czytelnika do Twoich usług lub innych produktów. Niech bezpłatne fragmenty już konwertują na tym etapie.
- Wykorzystaj eBooka do odpowiedzi na najczęstsze pytania swoich klientów. Pokaż misję swoję marki, opowiedz o procesie powstawania. Dzięki takim działaniom łatwiej obronisz obiekcje związane na przykład z ceną.
- eBook jako darmowy lead magnet może być Twoim nośnikiem reklamowym – który, jeśli jest merytorycznie i jakościowo dobry – będzie kierował odbiorcę do innych Twoich produktów, oferując mu rabaty i bonusy oraz do Twoich miejsc w sieci, dzięki czemu zyskasz nowych klientów. Aż 147 mln przeczytanych stron darmowych e-booków w EMPIK GO robi wrażenie. Twój lead magnet również może się tam znaleźć.
eBook jest świetnym narzędziem marketingowym i dzięki niemu możesz zbudować wizerunek ekspertki:
- wzrasta Twój prestiż – dziś możesz już powiedzieć: jestem autorką e-booka / książki
- łatwiej nawiążesz kontakty biznesowe
- łatwiej zachęcisz innych do współpracy
- otworzą się nowe drzwi przed Tobą, całkiem nowe propozycje
- może wpłyniesz na kogoś lub zmienisz czyjeś życie?
- nabierasz ochoty na więcej – wierzysz bardziej w siebie, ufasz sobie, masz więcej pewności, co przekłada się na progres w biznesie i życiu
eBook lub książka stają się Twoją wizytówką – dosłownie i w przenośni:
- może być gadżetem dla kontrahentów
- może być biletem wstępu na wydarzenie, które organizujesz
- jeśli odpowiednio zaprojektujesz eBooka, sprawiasz, że staje się elementem Twojego lejka i zyskujesz nowych klientów
Dzięki ebookowi lub książce budujesz swoją markę osobistą i jej świadomość:
- pomaga budować Ci zasięgi i docierać dalej ze swoim biznesem
- czytelnicy mogą zostać Twoimi klientami
- powiększasz swoją społeczność
- pokazujesz swój dorobek biznesowy
- budujesz prestiż swojej marki, co powoduje otwarcie kolejnych drzwi, bo możesz np. zostać zaproszona do mediów
A teraz trochę badań…
Na koniec ciekawostka z najnowszych badań opublikowanych w czerwcu tego roku. Jak zmieniają się zwyczaje zakupowe. Gdzie najpierw zaglądamy, zanim kupimy?
- 38% badanych poszukujących i kupujących produkty w Internecie rozpoczyna swoje zakupy od marketplace’ów (platform zakupowych – najczęściej odwiedzaną platformą w Polsce jest Allegro). Mniejszy odsetek w pierwszej kolejności wchodzi na Google (26%) i tam szuka szczegółów dotyczących interesujących produktów. Trzecim najpopularniejszym miejscem rozpoczęcia poszukiwania produktów są multibrandowe sklepy online (typu Zalando).
- 63% poszukujących i kupujących produkty w Internecie w trakcie swoich poszukiwań odwiedziło Allegro.
- 47% badanych na jednym z etapów poszukiwań wykorzystało Google, zaś 31% było na stronie multibrandowego sklepu online (typu Zalando).
Zaś Allegro i EMPIK zostały wskazane jako najczęstsze miejsca zakupowe, które badani określali, jako „moje stałe miejsce zakupów”.
- Allegro – 80%
- empik.com – 67%
To rodzi jeden wniosek – tam koniecznie trzeba być ze swoim eBookiem, audiobookiem lub książką.
Autorka: Eliza Anna Galon – pomagam moim klientom zarabiać na ich eBOOKach i książkach. Stworzyłam księgarnię eBOOKnijto.com.pl, by promować autorów i ich eBOOKi. Wspieram przedsiębiorców w ich rozwoju biznesowym, dzięki sprzedaży i promocji ich e-booków i książek na platformach sprzedażowych (empik, allegro, apple books, amazon i kilkaset innych). Jestem partnerką wydawniczą EMPIK. Ze mną możesz stworzyć, wydać i sprzedać swojego własnego e-booka lub książkę, a także poznać tajniki budowania marki i rozwoju biznesu online za pomocą e-booka. Możemy pracować podczas konsultacji lub mentoringu. Jestem autorką eBooków i książek, w tym: „Jak napisać, wydać, sprzedać i wypromować e-booka z sukcesem” i „150 sprytnych sposobów na promocję Twojego ebooka i ksiażki”. Czy wiesz, że w ciągu ostatniego roku wprowadziłam prawie 100 eBOOKów i książek do EMPIK i KILKUSET innych księgarni? Twój ebook i książka też mogą tam być. Kocham pisać i pracować przy dobrej kawie w Starbucks.
Sprawdź także:
- Dlaczego warto mieć swój podcast?
- Sposób na platformę kursową za free!
- Jak radzić sobie z krytyką w internecie?