Dove Self-Esteem – zwiększ pewność siebie i wykorzystaj swój potencjał!
Program Dove Self-Esteem dotarł już do 35 milionów nastolatków za 140 krajów! Z nadzieją, że skorzysta z niego jeszcze więcej osób, opowiemy o nim trochę więcej.
To już druga edycja Programu Dove Self-Esteem – Budowanie Pozytywnej Samooceny w Polsce. Projekt powstał, żeby pomagać młodym ludziom cieszyć się młodym wyglądem i w pełni wykorzystywać swój potencjał w różnych dziedzinach życia. Od 2004 roku osiąga sukcesy na całym świecie – Patronatem programu jest Rzecznik Praw Dziecka.
Program Dove Self-Esteem w Polsce
Dobrą wiadomością jest to, że program został wprowadzony także w Polsce! Pierwsza edycja pozwoliła dotrzeć do ponad 30 000 nastolatków i pomogła zmienić ich sposób postrzegania samych siebie. Mogą z niego skorzystać nie tylko uczniowie, ale także nauczyciele i rodzice.
Program przewiduje warsztaty klasowe, które mają na celu budowanie pozytywnej opinii o sobie, materiały edukacyjne dla nauczycieli oraz materiały online dla rodziców. Zostały przygotowane przez eksperta programu, Marię Rotkiel – psychologa, terapeutkę rodziną i trenerkę rozwoju osobistego. Materiały mają na celu pomoc w poruszaniu trudnych kwestii między rodzicami a dziećmi, uczą jak tworzyć zdrowe relacje i jak przezwyciężyć problemy z akceptacją samego siebie.
Dziewczęta na całym świecie żyją w społeczeństwie, które wywiera na nie ogromną presję. Ponad połowa (6 na 10) dziewczynek na świecie przyznaje, że czuje presje we wszystkich dziedzinach życia, a niewiele mniej (53%) utożsamia to z koniecznością bycia piękną.*
Skąd ta presja?
Według nastolatek, presję tworzy najbliższe otoczenie oraz media! Aż 7 na 10 dziewczynek przyznaje, że media i reklama wyznaczają nierealistyczne standardy piękna. 40% nastolatek zauważa też negatywny wpływ mediów społecznościowych**, które zwiększają presję i motywują do kreowania wizerunku zgodnego z aktualnymi trendami. To wszystko sprawia, że nastolatki tracą pewność siebie, a to przekłada się na komfort ich życia i samoakceptację, co znacząco utrudnia realizację własnego potencjału.
* Globalny Raport Dove „O poczuciu piękna i samoocenie dziewcząt”, 2017; Raport powstał na podstawie badania przeprowadzonego przez Edelman Intelligence, z siedzibą w Londynie; https://www.unilever.com/Images/dove-girls-beautyconfidence-report-infographic_tcm244-511240_en.pdf
** Raport z polskiej edycji badania „O poczuciu piękna i pewności siebie wśród dziewcząt” zrealizowanego przez Clue Lab na zlecenie marki Dove techniką CAPI w lutym i marcu 2018 roku.
Wspaniała inicjatywa. W ogóle Dave przedstawia ciekawe pomysły na przedsięwzięcia społeczne.
Słyszałam o tym programie i jak najbardziej go popieram, oby pomógł młodym ludziom
Jestem za takimi inicjatywami. To się nazywa odpowiedzialny biznes i ta firma ma w tym udział.
To niestety prawda, rówieśnicy potrafią dopiec, a pogoń za pięknem sprawia że niektóre małe dziewczynki czują się gorsze i brzydsze od innych, tak nie powinno być, świetna akcja 😉
Bardzo lubię tę markę, zawsze podpiera ciekawe kampanie.
Przerażające jest to jak w naszych czasach trzeba uważać i pilnie budować pewność i samoocenę u naszych dzieci… bardzo fajna akcja
Ja muszę poczytać o tej akcji, bo może np. szkołę na nią namówię (jeśli też można).
No cóż same sobie te presję tworzymy w głowach, bo dążymy do doskonałości.
Super akcja! Bardzo mi się podoba! W pędzie i strescie często zapominamy o naszych pociechach (Łukasz)
Ciekawa akcja 🙂 Warto pracować nad pewnością siebie. Przydaje się nawet w codziennych sytuacjach 🙂
Pewnie nie tylko nastolatkom taki program by się przydał…
Bardzo ciekawa i potrzebna akcja! Wiele osób ma problem z pewnością u siebie