tea-1090672_1920

Chłodna pora i czas, kiedy pogoda nie będzie nas rozpieszczać zbliża się wielkimi krokami. Wieczorny ziąb i plucha za oknem sprawiają, że jedyne na co mamy ochotę, to chwile spędzone przy kominku pod kocem, najlepiej z dobrą książką, filmem, bądź serialem. Zimowa herbata idealnie pasuje do tego zestawu.

Z pewnością masz swój ulubiony smak, który pijesz najczęściej, jednak zimą warto sięgnąć po zapomniane letnią porą dodatki, dzięki którym Twoja herbata wprawi Cię w cudowny nastrój, rozgrzeje i pomoże zwalczyć niechciane infekcje.

Cytryna – zawiera ogromną dawkę witaminy C. Nie zapominaj, że nie należy łączyć jej z liśćmi herbaty, dlatego zaparzoną herbatę oddziel wcześniej od fusów i dopiero wtedy dodaj cytrynę.

Miód – który posiada właściwości antybakteryjne, zawiera witaminę A, B i C, a także m.in. potas, magnez, żelazo i wapń. To jeden z najlepszych produktów przy zwalczaniu (domowymi sposobami) przeziębienia czy bólu gardła. Pamiętaj jednak, żeby nie łączyć miodu z wrzątkiem, ponieważ traci on wtedy swoje właściwości.

Goździki – nie powinny być przyprawą stosowaną jedynie do mięs. Jest to świetny składnik do rozgrzewającej herbaty. Działają one przeciwbakteryjnie i rozgrzewająco. Dodatkowo zawierają eugenol – substancję posiadającą właściwości odkażające.

Kardamon – niezwykle aromatyczny i podobnie jak goździki – rozgrzewający. Pomaga nie tylko w przeziębieniach, ale i dolegliwościach trawiennych. Zimową porą możesz użyć go do inhalacji (olejek z kardamonu), dzięki czemu zwalczysz nawet uporczywy kaszel.

Cynamon – Idealnie łączy się z jabłkami i pomarańczami, przez co nadaje świątecznego klimatu. Jego delikatny, słodki, korzenny zapach to idealny sposób na udany wieczór.

Sok malinowy – kojarzy się z sielanką dzieciństwa, jest zbawienny przy wszelkiego rodzaju (pierwszych) oznakach infekcji. To również świetny dodatek dla smakoszy uwielbiających słodkie przyjemności.

tee-1685847_1920

Zimowa herbata – jak ją przygotować?

Trzy pomysły na znakomite zakończenie dnia, które skradły nasze serca.

Herbata z lipy

  • dwie łyżeczki suszonych kwiatów lipy
  • gorąca woda
  • sok malinowy

Wsyp dwie łyżeczki kwiatów lipy i zalej gorącą wodą. Odstaw na 15 minut, a następnie dodaj sok malinowy.

Zielona herbata z cytryna i imbirem

  • łyżeczka zielonej herbaty
  • plaster imbiru
  • skórka cytryny

Zaparz zieloną herbatę i po lekkim wystudzeniu dodaj resztę produktów.

Herbata zimowa z owocami

  • miód
  • owoce
  • sok z malin
  • czarna herbata

Do gorącego naparu wlej łyżeczkę soku malinowego i dodaj owoce. Dołóż miód po delikatnym przestudzeniu wody – poniżej 60 stopni (pamiętaj, aby nie łączyć go z wrzątkiem). Taka herbata z witaminą C z pewnością podwyższy odporność Twojego organizmu.

tea-1132529_1920

Pamiętaj, że świetnym pomysłem na chłodny wieczór jest też dłuższa – odprężająca kąpiel. Zimowa herbata podczas tej intymnej chwili będzie smakowała jeszcze lepiej.

A Ty? Jaką zimową herbatę lubisz najbardziej?

Poprzedni
Następny