Zerknij koniecznie

kim jest brand menager?

Brand Manager – kim jest i jakie są jego obowiązki?

kim jest brand menager?

Jeśli prowadzisz swój biznes i masz wrażenie, że doba jest za krótka, a czas – mimo Twoich usilnych starań – nie rozciąga się niestety jak guma; jeśli nawał obowiązków (od prowadzenia profili w mediach społecznościowych, przez pisanie artykułów, po wprowadzanie nowych produktów) Cię przytłacza, możesz zatrudnić pomoc w postaci wirtualnej asystentki.

Przejmie ona, pod Twoim nadzorem, część zadań, na które zwyczajnie brakuje Ci czasu: napisze nowy post, stworzy grafikę, zajmie się newsletterem itp. Jeżeli jednak marzysz o tym, by oddelegować większy zakres obowiązków i zatrudnić biznesowego partnera, możesz zdecydować się na współpracę z Online Brand Managerem. O tym, czym różnią się te dwa rodzaje działalności i czym się charakteryzują, przeczytasz w artykule poniżej.

Kim jest Online Brand Manager i jakie są jego obowiązki?

Online Brand Manager jest osobą odpowiedzialną za całokształt działań tworzących wizerunek Twojej marki w digitalu. Opracowuje strategię komunikacji marki, tworzy harmonogramy i zarządza projektami. Współpracuje z zespołami i deleguje zadania. Planuje i koordynuje działania digitalowe, aby były spójne z przyjętą koncepcją i założonymi celami.  

Zadania Online Brand Managera:

  • tworzenie strategii komunikacji,
  • zarządzanie wizerunkiem marki,
  • planowanie i koordynacja działań digital,
  • zarządzanie projektami,
  • zarządzanie zdalnymi zespołami,
  • wprowadzenie i promocja produktu czy kursu online,
  • tworzenie lejków sprzedażowych

Online Brand Manager jest strategicznym partnerem Twojego biznesu zaangażowanym na poziomie menadżerskim. Działa samodzielnie na powierzonym obszarze, więc nie  musisz myśleć o przydzielonych mu zadaniach – możesz się ograniczyć do przyjmowania cotygodniowych raportów.

Czym różni się Online Brand Manager od wirtualnej asystentki?

Przede wszystkim zakresem odpowiedzialności i poziomem zaangażowania. Wirtualna asystentka jest wykonawcą i realizatorem powierzonych jej zadań czy projektów – administracyjnych, kreatywnych lub technicznych – w zależności od doświadczenia i specjalizacji. Może to być np. tworzenie grafik, obsługa mediów społecznościowych, tworzenie newslettera. Wszystkie zlecenia wykonuje według wytycznych, sama nie podejmuje decyzji strategicznych, nie odpowiada też za szerszy zakres działań związanych z planowaniem, koordynowaniem zespołów czy delegowaniem zadań.

Przy współpracy z wirtualną asystentką to Ty pozostajesz menedżerem swojej firmy i podejmujesz kluczowe decyzje w każdym aspekcie jej funkcjonowania. Ustalasz zarówno bieżące taktyki, jak i przyszłe działania. Gdy współpracujesz z Online Brand Managerem, możesz niektóre obszary firmy całkowicie mu delegować i zająć się tylko tymi sprawami, które wymagają Twojego osobistego zaangażowania i które tylko Ty możesz wykonać. Ale  jeśli zatrudnisz Online Brand Managera,  musisz liczyć się z tym, że także Tobie będzie zlecać zadania i pilnować terminu ich realizacji.

Kiedy potrzebujesz Wirtualnej Asystentki, a kiedy Online Brand Managera?

Zastanawiasz się zapewne, kiedy w takim razie skorzystać z pomocy Wirtualnej Asystentki, a kiedy z pomocy Online Brand Managera.

To zależy, w jakiej sytuacji i na jakim poziomie rozwoju jest Twoja firma.

  • Jeśli masz pomysł na to, jak ma wyglądać Twoja firma i jakie usługi chcesz oferować, ale nie wiesz, od czego zacząć, a chcesz zminimalizować ryzyko związane z rzuceniem się na głęboką wodę; 
  • jeśli już zacząłeś, ale Twoje działania nie przynoszą oczekiwanego efektu;
  • jeśli działasz już jakiś czas offline, ale chcesz przenieść swoje usługi do sieci, poszerzyć ofertę, zmienić dotychczasowy model funkcjonowania i nie wiesz, jak się do tego zabrać;
  • jeśli nie masz ochoty lub po prostu nie potrafisz prowadzić działań online, które są potrzebne, a których kompletnie nie rozumiesz,

wtedy dobrze jest zatrudnić Online Brand Managera w celu  ustalenia konkretnej strategii dla Twojej firmy.

Jeśli natomiast:

  • działasz online już jakiś czas, Twoja firma się rozwija, a Ty nie nadążasz z wszystkimi drobnymi zadaniami i nie masz na nie czasu;
  • nie znasz się np. na obsłudze technicznej strony, programów mailingowych, obróbki wideo do vloga czy kursu, nie potrafisz tworzyć grafik do swoich mediów społecznościowych, nie wiesz, jak obsłużyć program do wideokonferencji;
  • nie lubisz wykonywać pewnych działań,
  • boisz się oddać całego obszaru Twojego biznesu w zarządzanie komuś innemu, chcesz mieć kontrolę nad każdym zadaniem i sposobem jego wykonania 

zatrudnij wirtualną asystentkę, która może Ci pomóc  w tego typu zadaniach.

Czym różni się współpraca z Wirtualną Asystentką i Online Brand Managerem?

Kiedy zatrudniasz Wirtualną Asystentkę, po prostu zlecasz jej konkretne zadania do wykonania i zostawiasz szczegółowe wytyczne: podajesz termin realizacji, przedstawiasz procedury, harmonogramy i podajesz instrukcje. Wirtualna asystentka wykonuje zlecenie, a końcowy efekt przekazuje do akceptacji.  W międzyczasie pozostajesz do jej dyspozycji,  udzielasz informacji i odpowiadasz na pytania, gdyby pojawiły się jakieś niejasności lub nowe okoliczności związane z zadaniem. Na koniec sprawdzasz rezultat działań i zgłaszasz ewentualne poprawki. 

Kiedy zatrudniasz Online Brand Managera, zatrudniasz partnera swojego biznesu. Wspólnie dyskutujecie nad strategią, ustalacie cele i sposoby ich realizacji. Zazwyczaj dzieje się to na cotygodniowych spotkaniach, ale wszystko  zależy od tego, na jakim etapie rozwoju jest Twoja firma, czy wcześniej miałaś opracowaną strategię, jak duże projekty realizujesz.

Po ustaleniu wytycznych i celów Online Brand Manager przejmuje ich wykonanie na siebie. Sam dobiera taktyki i sposoby działania, ustala plan i harmonogram realizacji. Sam dobiera sobie zespół i deleguje zadania. Ciebie nie interesuje sposób realizacji, ale efekt końcowy. Dlatego raz na jakiś czas spotykacie się w zespole i analizujecie, na jakim etapie jest dany projekt,  jakie działania zostały podjęte. Współpraca ta daje większe możliwości online brand managerowi i jednocześnie zabiera z Twoich barków część odpowiedzialności. Tym samym ogranicza w pewnym stopniu Twoje zaangażowanie. Nie każdy potrafi się na nią zdecydować, wymaga to bowiem dużego zaufania i umiejętności oddania kontroli. To wcale nie jest takie łatwe.

Wiesz już, który rodzaj współpracy będzie dla Ciebie najlepszy?

A może wciąż nie potrafisz zdecydować? (My, kobiety, tak mamy. Nie martw się! Być może należysz do osób, które potrzebują wsparcia i asystentki, i menadżera. Uwierz, nie jesteś sama. Dlatego przygotowałam dla Ciebie specjalną, kompleksową ofertę – od strategii po wykonanie, od planów po ich realizację. Sprawdź na www.pasjawpracy.pl

Lucyna Malik Brand MenagerLucyna Malik Online Brand Manager i wirtualna asystentka kompleksowo wspiera biznesy online. Tworzy strategie e-marketingowe idealnie dopasowane do kobiecych biznesów.  Zarządza wizerunkiem  marki w sieci. Jest nie tylko strategicznym partnerem kobiecych biznesów, ale i wspiera je w bieżących działaniach związanych ze sprawnym funkcjonowaniem firmy online. 

Wieży, że każda kobieta zasługuje na życie z pasją. 

0 0 votes
Article Rating
Podziel się swoją opinią
Anna Szuba
Anna Szuba

Z wykształcenia socjolog i ekonomista, z zamiłowania i pasji redaktor z doświadczeniem w pracy przy produkcji programów telewizyjnych, zawodowo związana z branżą HR. Zwolenniczka work-life balance i zdrowego, aktywnego trybu życia. Uwielbia podróżować i poznawać nowe miejsca, wolny czas spędza w gronie najbliższych. Entuzjastka minimalizmu, życiowej uważności oraz świadomego podejmowania decyzji. Ważny jest dla niej rozwój osobisty i poszerzanie horyzontów. Stara się odnajdywać szczęście w codziennych czynnościach, takich jak kawa z przyjaciółką. Najlepiej Cafe Latte.

Subscribe
Powiadom o
guest
22 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Lucyna
Lucyna
3 lat temu

Dziękuję za udostępnienie artykułu, więcej o pracy zdalnej i pomocy online brand managera znajdziecie na http://www.pasjawpracy.pl

Anna Szuba
3 lat temu
Reply to  Lucyna

Lucyna, ja również dziękuję za współpracę! 🙂
Zachęcam wszystkich do odwiedzenia strony Lucyny, gdzie znajdziecie wiele dodatkowych informacji powiązanych z tematem artykułu.

Aleksandra Załęska
Aleksandra Załęska
3 lat temu

Bardzo ciekawy wpis i rady. Przy rozwijającym się biznesie, warto mieć takie rozwiązanie na uwadze 🙂

Anna Szuba
3 lat temu

Też tak myślę. Fajnie, że takie branże się rozwijają. 🙂

Aleksandra R. K. Stupera
Aleksandra R. K. Stupera
3 lat temu

Bardzo rzetelny artykuł 🙂 Zastanawiam się nad tym, czy i u nas ktoś taki się nie przyda.

Anna Szuba
3 lat temu

Ola, zawsze możesz skontaktować się z Panią Lucyną Malik, która jest specjalistką w tej dziedzinie i podpytać, jeśli chciałabyś się dowiedzieć czegoś więcej. Możesz też pytać w komentarzach. 🙂

Domi Domi
Domi Domi
3 lat temu

Bardzo ciekawy i przydatny artykuł

Anna Szuba
3 lat temu
Reply to  Domi Domi

Dziękujemy! 🙂

Aleksandra Perchlak
Aleksandra Perchlak
3 lat temu

Dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy ,na pewno będę do niego wracać 😉

Anna Szuba
3 lat temu

Ciszymy się i oczywiście zapraszamy. 🙂

Radosna
3 lat temu

Pierwszy raz słyszę o takim zawodzie. Warto o nim wiedzieć, bo nie wiadomo co przyniesie przyszłość. Przydatny i rzetelny artykuł.

Anna Szuba
3 lat temu
Reply to  Radosna

Ta branża dopiero się rozwija. Oby tak dalej, bo myślę, że to ogromna pomoc dla osób prowadzących własne działalności.

Atrakcyjne wakacje z dzieckiem

Bardzo ważna funkcja w każdym zespole

Anna Szuba
3 lat temu

Myślę, że to dopiero początek. Ta branża coraz bardziej się rozwija.

MangoMania
MangoMania
3 lat temu

Artykuł przyda się właściwym osobom, które zamierzają na poważnie prowadzić sówj biznes.

Anna Szuba
3 lat temu
Reply to  MangoMania

Też tak myślę. Fajnie, że takie branże się rozwijają i oferują coraz więcej usług. To ogromne wsparcie dla osób prowadzących własne biznesy.

Joanna Postupalska-Bożek
Joanna Postupalska-Bożek
3 lat temu

Bardzo ciekawy artykuł. Ja sama nie potrzebuję takiej pomocy, ale przy większych biznesach warto pomysleć ?

Anna Szuba
3 lat temu

Jeśli biznes jeszcze bardziej się rozwinie, to kto wie, czy taka pomoc nie okaże się potrzebna? 🙂

Dominika Danieluk
Dominika Danieluk
3 lat temu

Interesujący artykuł. Na pewno przyda się wielu osobom 😉

Anna Szuba
3 lat temu

Myślę, że ta branża dopiero zaczyna się rozwijać. Mamy nadzieję, że informacje okażą się przydatne. 🙂

English4work Magda
3 lat temu

Ciekawy zakres obowiązków – opis stanowiska pracy na miarę XXI wieku:).

English4work Magda
3 lat temu

Wirtualna Asystentka. Ciekawy zawód. Na pewno w dużym stopniu potrafi odciążyć zespół, który pracuje nad kluczowymi produktami/usługami danej firmy. Nie zawsze da się jednocześnie odpowiadać na e-mail’e czy rozwiązywać problemy technicznie i w tym samym czasie rozmawiać z klientkami i /lub tworzyć nowe produkty/usługi. Uważam, że to stanowisko pracy naprawdę ma przyszłość, bo jest bardzo ale to bardzo pożyteczne.

Zobacz koniecznie
Regularne picie wody niesie ze sobą wiele korzyści. Woda sprzyja…