Zerknij koniecznie

Sylwia Walasek_planowanie

Odzyskaj kontrolę nad swoim czasem! – Sylwia Walasek

Czy czujesz czasem, że czas umyka Ci przez palce? Ciągle się gdzieś spieszysz, musisz zrobić wszystko na raz, a życie wydaje się biec w sobie tylko znanym kierunku? Jeśli tak, odzyskanie kontroli nad czasem może być kluczowym czynnikiem, który pozwoli Ci na poukładane życie i efektywność w działaniu. Aby tę kontrolę odzyskać, naucz się efektywnie planować swoją codzienność. Jak to zrobić? O tym przeczytasz poniżej.Autor

Wyobraź sobie, że jesteś kapitanem statku płynącego przez burzliwe morze. Twoje zadanie polega na zapewnieniu, że statek dotrze do celu bezpiecznie i na czas. Dobrze zaplanowany rejs to klucz do sukcesu. Podobnie jest w życiu codziennym. Twój czas jest cennym zasobem, którym musisz dobrze zarządzać, aby dotrzeć do celów i cieszyć się poukładanym życiem. Właściwe planowanie sprawia, że masz poczucie sprawczości i unikasz wrażenia „bycia ciągle do tyłu”.

Jak dobrze planować swoją codzienność?

Aby efektywnie planować swoją codzienność, pamiętaj o kilku kwestiach.

  • Wyznacz cele

Określ, jakie cele chcesz osiągnąć w różnych obszarach swojego życia: zawodowe, osobiste, zdrowotne, rodzinne. Ich zdefiniowanie pomoże Ci skoncentrować się na tym, co naprawdę ważne. Pamiętaj o tym, by Twoje cele były realistyczne, osiągalne i dopasowane do Twoich zasobów.

  • Ustal priorytety

Identyfikuj zadania i działania, które są najważniejsze dla osiągnięcia Twoich celów. Zadania, które mają największy wpływ na Twoje sukcesy, powinny być Twoim priorytetem. Rozbijaj większe zadania na mniejsze kroki, a następnie monitoruj postępy – najlepiej pisemnie i przy wsparciu innej osoby. Świadomość tego, co udało Ci się już osiągnąć nie tylko zmotywuje Cię do dalszych działań, ale też pozytywnie wpłynie na Twoje samopoczucie i obraz siebie.

  • Twórz plany

Stwórz harmonogram lub plan działania na dzień, tydzień i miesiąc. Zaplanuj konkretnae aktywności i zadania, które będziesz realizować w określonym czasie. To pomoże Ci utrzymać jasność i skupienie w codziennym działaniu.

  • Bądź elastyczny

Planowanie jest ważne, ale równie istotna jest umiejętność adaptacji do zmian. Bądź gotowy dostosować swoje plany, gdy pojawiają się nieprzewidziane okoliczności (a takie mogą pojawić się zawsze i u każdego – to nieuniknione).

  • Eliminuj rozpraszacze

Zidentyfikuj czynniki, które rozpraszają Twoją uwagę i pochłaniają Twój czas bez wartościowego rezultatu. Może to być nadmierna ilość czasu spędzanego w mediach społecznościowych, nieefektywne spotkania czy niepotrzebne zadania. Eliminacja tych rozpraszaczy pozwoli Ci skoncentrować się na ważnych działaniach.

Znajdź złoty środek

Czasami, mimo Twoich najlepszych chęci i szczegółowych planów, możesz czuć się ciągle w tyle. Aby temu zapobiec, zastanów się, które z ustalonych zadań możesz wykonać tylko Ty, a którymi z nich spokojnie mogą zająć się inni. Kiedy już to ustalisz, bez wahania dziel się obowiązkami ze współpracownikami czy domownikami. Umiejętność delegowania zadań jest bardzo ważna, jeśli zależy Ci na utrzymaniu równowagi między wszystkimi sferami w Twoim życiu.

Pamiętaj: jesteś kapitanem statku. To Ty nim sterujesz i Ty wiesz, dokąd chcesz dopłynąć. Zapanuj nad swoją codziennością, a szybciej i łatwiej osiągniesz swój cel.

Sylwia Walasek

Autorka: Sylwia Walasek – trener rozwoju i efektywności biznesu; menadżer MBA; coach przywództwa, autorka programów rozwoju dla firm i osób prywatnych. Pomaga właścicielom firm, menadżerom oraz pracownikom w zwiększaniu zawodowej efektywności oraz budowaniu życiowej równowagi. Prowadzi szkolenia, warsztaty, konsultacje.

https://www.facebook.com/FlowWalasek

https://www.linkedin.com/in/sylwia-walasek-7b5536175/

artykuł sponsorowany 

Sprawdź także:

  1. Jak tworzyć wartościowe treści na social media?  – rozmowa z Angeliką Kolinczat
  2. Czy sztuczna inteligencja zmieni oblicze social mediów? – Izabela Tomiczek-Pitlok
  3. Anna Gąciarz – kobieta charakterna, która wie czego pragnie i po to sięga [WYWIAD]
5 1 vote
Article Rating
Podziel się swoją opinią
Anna Szuba
Anna Szuba

Z wykształcenia socjolog i ekonomista, z zamiłowania i pasji redaktor z doświadczeniem w pracy przy produkcji programów telewizyjnych, zawodowo związana z branżą HR. Zwolenniczka work-life balance i zdrowego, aktywnego trybu życia. Uwielbia podróżować i poznawać nowe miejsca, wolny czas spędza w gronie najbliższych. Entuzjastka minimalizmu, życiowej uważności oraz świadomego podejmowania decyzji. Ważny jest dla niej rozwój osobisty i poszerzanie horyzontów. Stara się odnajdywać szczęście w codziennych czynnościach, takich jak kawa z przyjaciółką. Najlepiej Cafe Latte.

Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Anna
10 miesięcy temu

Bardzo cenne rady! Priorytety i plany swietnie u mnie dzialaja. Pozdrawiam!

Zobacz koniecznie
Jak wygląda praca CopywriteraSEO i Wirtualnej Asystentki? Co można zyskać,…