Zerknij koniecznie

5 błędów pozyskiwania klientów w Social Mediach

W dzisiejszych czasach media społecznościowe są jednym z najważniejszych narzędzi do pozyskiwania klientów. Jednakże, jak każde narzędzie, mogą być używane zarówno efektywnie, jak i nieefektywnie. W tym artykule omówię 5 najczęstszych błędów, które mogą zaszkodzić Twoim wysiłkom w zdobywaniu nowych klientów przez social media. 

Błąd 1: Brak opracowanych wartości dla klienta

Dlaczego to takie ważne? Klient chętniej skorzysta z naszej oferty, jeżeli zrozumie, co mu da nasza usługa, kurs czy produkt. Zwróć uwagę, jak dużo firm oferuje swoje usługi na Facebooku, czy Instagramie, ale czytając ich treści, to bardziej wizytówki, niż informacje, które mogłyby zainteresować klienta. 

Dobrze przygotowane wartości pomagają stworzyć lepsze kreacje reklamowe oraz lepszą komunikację sprzedażową. Po co robimy reklamy sprzedażowe? Aby poinformować ludzi, że mamy usługę za 499 zł, czy raczej, aby sprzedać usługę, która pomoże im uporać się z konkretnym problemem? Pamiętajmy, że naszym zadaniem jest wytłumaczyć naszej społeczności, dlaczego warto wybrać nas i nasze usługi, jakie problemy rozwiążemy, co od nas otrzymają, jak będzie wyglądała nasza usługa i jaki efekt kocowy otrzyma lub osiągnie nasz klient. 

Tabela z wartościami produktów będzie wsparciem dla Twoich sprzedawców, a posługiwanie się wartościami pomoże Ci wyróżnić się na tle konkurencji. Sama mam zespół sprzedażowy, a tabela wartości jest przez nich wykorzystywana cały czas. Dlaczego? Ponieważ każda usługa ma kilka wartości w zależności od potrzeb klienta oraz jego obecnej sytuacji. Osoby, które przez telefon lub w wiadomościach rozmawiają z potencjalnym klientem mogą wybrać najlepsze wartości, które mogą być decydujące o podjęciu współpracy właśnie z nami- z tobą! 

Często na konsultacjach właściciele firm mówią mi, że każdy dobrze wie co oferują i jakie są z tego korzyści i że nie mają tego spisanego, ale on mówi nowym pracownikom co i jak. I tutaj zaczynają się problemy sprzedażowe każdej firmy. Nikt nie siedzi w Twojej głowie. Ja osobiście robię zebrania zespołu raz w tygodniu, aby omawiać bieżące sprawy, ale raz na 2 miesiące odświeżamy informacje z tabeli wartości.

Jak wygląda komunikacja poprzez wartości?

Porównaj te dwa zdania:

„Weź udział w szkoleniu ‘Nowoczesna sprzedaż’, poznasz 5 technik sprzedażowych dla swojej firmy.”

„Sprzedaż usług w Twojej firmie stanęła w miejscu? Poznaj 5 technik sprzedażowych, które po wdrożeniu zaczną generować 20-40 jakościowych zapytań o Twoje usługi dziennie.”

Które z nich brzmi lepiej? Oczywiście drugie, ponieważ jasno pokazuje, jakie korzyści klient uzyska z udziału w szkoleniu.

5 błędów pozyskiwania klientów w Social Mediach

Błąd 2: Podążanie za trendami

Czy trendy gwarantują zwiększenie sprzedaży? Nie zawsze. Jeżeli trend wpasowuje się w Twój produkt, dotyczy Twojej grupy docelowej lub pasuje do komunikacji Twojej marki, to warto iść w dany trend. Trendy mogą zrobić zasięg, pomóc dotrzeć do nowej grupy odbiorców, ale nie generują sprzedaży. Duży jednorazowy zasięg, nie będzie miał znaczącego wpływu na sprzedaż, ponieważ te osoby nie poznają ciebie i twoich usług oglądając jeden filmik, gdyby tak było, to w zasadzie każda marka w social mediach zarabiałaby setki tysięcy miesięcznie.

Ludzie ufają większym kontom i zdecydowanie warto budować społeczność osób ZAINTERESOWANYCH naszymi usługami czy produktami. Nie daj się wciagnąć w wyścig dmuchania kont obserwatorami, no chyba że jesteś influencerem i chcesz zarabiać na reklamowaniu produktów innych marek. 🙂

Błąd 3: Brak planu publikacji

Brak planu publikacji to jeden z najczęstszych błędów, który może zaszkodzić Twojej strategii marketingowej. Przemyśl dobrze, jakie tematy chcesz poruszać w swoich lub na firmowych kanałach. Nie bądź znawcą od wszystkiego. Skup się na kilku kluczowych obszarach, które są istotne dla Twojej grupy docelowej. Regularność i spójność są kluczowe, aby budować zaufanie i zaangażowanie wśród odbiorców.

Błąd 4: Jakość merytoryczna i wizualna

Media społecznościowe są pełne mało jakościowych treści, które zostawiają wiele do życzenia pod względem merytorycznym oraz wizualnym. Twoje treści powinny być nie tylko wartościowe, ale również estetycznie wykonane. Dobrze napisane teksty, wysokiej jakości grafiki i profesjonalne wideo mogą znacząco zwiększyć zaangażowanie i zainteresowanie Twoimi postami. Pamiętaj, że pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Bo przecież, ktoś kto zobaczy Twoją rolkę musi jakiś ocenić, czy warto Ci zaufać.

Błąd 5: Brak strategii sprzedażowej

Każda relacja, post, rolka, podcast, live, komentarz ma wpływ na Twoje wyniki sprzedażowe! Ty jako właściciel firmy jesteś w ciągłym cyklu: budowanie społeczności wokół Twojej marki, tworzenie treści edukujących i inspirujących, przygotowywanie społeczności do sprzedaży oraz sprzedaż. Bez jasno określonej strategii sprzedażowej, Twoje wysiłki mogą być nieskuteczne. Zastanów się, jakie kroki musisz podjąć, aby przekształcić zaangażowanie w sprzedaż. Jeżeli masz już swoje social media, ale sprzedaż nie jest na zadowalającym poziomie, to zapraszam Cię na moje szkolenie z 5 technik sprzedażowych, na którym razem ze mną opracujesz swoje działania, które będziesz mogła wdrożyć kolejnego dnia! Moim celem jest nauczyć się pozyskiwać klientów w social mediach i zbudować stabilną sprzedaż, abyś nie martwiła się ilu klientów będziesz miała za miesiąc. 

Więcej informacji znajdziesz tutaj: https://olgawilczynska.pl/szkolenie-sprzedazowe/

Pozyskiwanie klientów w mediach społecznościowych to skomplikowany proces, który wymaga przemyślanej strategii i konsekwencji. Unikając powyższych błędów, możesz znacząco zwiększyć swoje szanse na sukces. Pamiętaj, aby zawsze dostarczać wartościowe treści, być autentycznym i konsekwentnym w swoich działaniach. Dzięki temu zbudujesz zaufanie i zaangażowanie wśród swoich odbiorców, co w efekcie przełoży się na większą sprzedaż i sukces Twojej marki.

Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci uniknąć najczęstszych błędów i lepiej zrozumieć, jak skutecznie pozyskiwać klientów w mediach społecznościowych. Dziękuję za przeczytanie i życzę powodzenia w Twoich działaniach marketingowych!

5 błędów pozyskiwania klientów w Social Mediach_Olga Wilczyńska

Autor: Olga Wilczyńska – Ekspertka ds sprzedaży, automatyzacji i rozwoju firm

Posiada szeroką wiedzę i doświadczenie biznesowe, specjalizuje się w zrozumieniu mechanizmów oraz w tworzeniu realistycznych planów sprzedażowych. Pomaga innym budować działy sprzedaży, tworzyć strategie sprzedażowe i automatyzować procesy.Jej doświadczenie obejmuje także tworzenie treści sprzedażowych i marketingowych, oraz kształtowanie lejków sprzedażowych dla różnorodnych produktów i usług.

Dzięki zdolnościom w budowaniu zespołów i procesów, przyczyniła się do sukcesu kilkudziesięciu firm z branży EDU oraz IT. Jej osiągnięcia obejmują także tworzenie programów do zarządzania oraz raportowania. Regularnie prowadzi szkolenia i warsztaty tematyczne. Jako prelegentka i współautorka publikacji z zakresu rozwoju biznesu, dzieli się swoją wiedzą na różnego rodzaju wydarzeniach branżowych, inspirując innych do osiągania sukcesu. Jej umiejętności oraz zaangażowanie w rozwój przedsiębiorczości sprawiają, że jest poszukiwanym ekspertem w dziedzinie biznesu online. Jest także współautorką książki „Zarabiaj więcej.”, oraz wydawcą magazynu „Lider Branży”.

www.olgawilczynska.pl

kontakt@olgawilczynska.pl

Instagram: https://www.instagram.com/olga_wilczynska_

Linkedin: https://www.linkedin.com/in/olga-wilczy%C5%84ska-702a0615a/

5 1 vote
Article Rating
Podziel się swoją opinią
Anna Szuba
Anna Szuba

Z wykształcenia socjolog i ekonomista, z zamiłowania i pasji redaktor z doświadczeniem w pracy przy produkcji programów telewizyjnych, zawodowo związana z branżą HR. Zwolenniczka work-life balance i zdrowego, aktywnego trybu życia. Uwielbia podróżować i poznawać nowe miejsca, wolny czas spędza w gronie najbliższych. Entuzjastka minimalizmu, życiowej uważności oraz świadomego podejmowania decyzji. Ważny jest dla niej rozwój osobisty i poszerzanie horyzontów. Stara się odnajdywać szczęście w codziennych czynnościach, takich jak kawa z przyjaciółką. Najlepiej Cafe Latte.

Subscribe
Powiadom o
guest
13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Anna Grzybowska
Anna Grzybowska
3 miesięcy temu

Przeczytałam z zainteresowaniem

Adriana
Adriana
3 miesięcy temu

ciekawy artykuł

Klaudia
Klaudia
3 miesięcy temu

Bardzo ważny i jednocześnie ciekawy temat

Małgorzata
Małgorzata
3 miesięcy temu

Super artykuł, przeczytałam z ciekawością.

Teresa
Teresa
3 miesięcy temu

Doskonale wypunktowane

Anisia
Anisia
3 miesięcy temu

Brzmi ciekawie

Basia
Basia
3 miesięcy temu

Bardzo ciekawy artykuł 🙌

Monika
Monika
3 miesięcy temu

Świetne rady, na prwno wdrożę

Elżbieta
Elżbieta
3 miesięcy temu

Czyli nic się nie dzieje bez przyczyny. Ciekawe informacje.

Majka
Majka
3 miesięcy temu

Bardzo ciekawy artykuł- znalazłam mnóstwo takich błędów które poprawię 🤩

Iren
Iren
3 miesięcy temu

Super się czytało.

Dodo
Dodo
3 miesięcy temu

Bardzo przydatny artykuł^^ Warto znać te błędy, aby samemu ich nie popełnić

Angelika
Angelika
3 miesięcy temu

Oj tych błędów jest dużo

Zobacz koniecznie
Konferencja online GIRLBOSSKIE to wyjątkowe wydarzenie dla przedsiębiorczych kobiet, które…