Marketingowych projektów

Kawa Melitta trafia do Polski! Poznaj inspirującą historię marki i niezwykłej przedsiębiorczyni

W Niemczech markę Melitta znają niemal wszyscy. To synonim ponadstuletniego doświadczenia, ogromnej pasji do kawy i niezmiennej dbałości o jakość. Od filtrów, które zrewolucjonizowały sposób parzenia kawy, aż po aromatyczne mieszanki ziaren. Marka od pokoleń towarzyszy miłośnikom kawy na całym świecie – jest już obecna w 40 krajach i wreszcie trafiła także do Polski!

Oprócz poznania jakości i smaku kawy, warto zapoznać się także z historią marki oraz dowiedzieć się więcej na temat niezwykłej kobiety, która miała ogromny wpływ na jej rozwój. Melitta Bentz to kobieta pełna determinacji, kreatywna, uparcie dążąca do osiągania wyznaczonych celów. Bez wątpienia była wizjonerką. Świetnie radziła sobie w biznesie, a jednocześnie miała sobie w sobie dużo ciepła i empatii dla innych ludzi.

Jej upór i determinacja ciągle popychały ją do przodu. Lubiła pracować nad nowymi rozwiązaniami i miała mnóstwo pomysłów, a kiedy była przekonana do któregoś z nich, całkowicie poświęcała się jego realizacji. To dotyczyło zarówno procesów produkcyjnych i marketingowych, projektów społecznych i socjalnych… a także wynalazków.

To właśnie Melitta Bentz wynalazła filtr do kawy, kładąc tym samym podwaliny pod dzisiejszą grupę Melitta. Jej pomysłowość, odwaga i determinacja sprawiły, że odnosiła sukcesy na wielu polach. Była wynalazczynią, przedsiębiorczynią, pionierką swoich czasów. Z powodzeniem łączyła rolę matki trójki dzieci oraz gospodyni domowej z rolą kobiety biznesu. Po dzień dzisiejszy stanowi wzór do naśladowania, jeśli chodzi o łączenie życia rodzinnego z pracą zawodową.

Pomysł, który zrewolucjonizował sposób picia kawy

Melitta uwielbiała kawę, ale nie znosiła gorzkiego smaku i fusów w filiżance. To, co inni ludzie po prostu przyjmowali takim, jakie jest, w Melittcie budziło chęć działania i zmiany. Analizowała możliwości filtrowania, aż wpadła na pomysł, by przepuścić kawę przez mosiężny kubek z arkuszem z bibuły. Ten prosty pomysł, okazał się genialny – tak powstał pierwszy filtr do kawy, który zrewolucjonizował sposób picia kawy na całym świecie.

Po tym sukcesie, Melitta nie ustała w poszukiwaniu nowych pomysłów i w kolejnych latach, wraz se swoim mężem Hugo Bentzem, zgłosiła całą serię patentów. Opracowała m. in. pomysły na skarbonki, maszynki do golenia, słoiki do konserw, filtry do soków owocowych.

Zdecydowanie można uznać, że Melitta „wyprzedzała swoje czasy”. Była osobą niezwykle pomysłową, interesowały ją innowacje i nowe technologie. Jej zainteresowania miały miały odzwierciedlenie w marketingu i widoczne były w sposobie wytwarzania produktów. Stawiała na siłę marki, zarejestrowała znaki towarowe, wprowadziła logo, typografię i inne elementy rozpoznawcze. Kiedy podczas I wojny światowej zakazano importu kawy, Melitta na kilka lat przestawiła produkcję na kartony. Była przedsiębiorcza i potrafiła odnaleźć się w każdej sytuacji. Mimo przeciwności, osiągała swoje cele.

Melitta – historia marki i kobiety, która „wyprzedziła swoje czasy”

Na początku XX wieku, przedsiębiorczym kobietom nie było łatwo – w tamtych czasach społeczeństwo oczekiwało, że kobieta będzie pełnić tradycyjną rolę, a obraz kobiety wynalazczyni i przedsiębiorczyni, zdecydowanie tej roli nie odpowiadał. Ponadto, małżeństwo Bentzów nie było zamożne. Melitta była córką wydawcy i księgarza a jej mąż był kierownikiem działy w domu towarowym. Nie mieli finansów, z których mogliby korzystać, by rozwijać swoje pomysły.

Mimo wszystko szukali sposobów na realizację swoich celów i nie ustawali w działaniach. Żyli oszczędnie i co mogli, wykonywali samodzielnie – przez lata wykonywali filtry ręcznie we własnym mieszkaniu. Osobiście odwiedzili niezliczone sklepy z artykułami gospodarstwa domowego, domy towarowe, targi i wystawy, by móc zaprezentować społeczności sposób działania oraz zalety filtra. Ich troje dzieci zostało wcześnie zaangażowanych w działalność firmy: rozdawały ulotki, rozwoziły towary i pomagały w produkcji. Rodzina niemal codziennie pracowała od 5 rano i kończyła pracę nie wcześniej, niż przed północą, również w weekendy. Oczywiście, oprócz zarządzania firmą, Melitta była także odpowiedzialna za wychowanie dzieci i prowadzenie gospodarstwa domowego.

Upór, determinacja i ciężka praca w końcu popłaciły. Po I wojnie światowej, firma zaczęła generować wystarczające środki, by zaangażować pomoc domową i zatrudnić odpowiednią liczbę pracowników do produkcji.

Melitta Benz nawet wtedy nie ustała w swoich działaniach. Była związana ze swoimi pracownikami, ważne były dla niej ich prawa i potrzeby. Zależało jej na dobrej atmosferze w zakładzie. Od lat 30. XX wieku, pracownicy otrzymali wynagrodzenia oraz liczbę dni urlopowych, znacznie powyżej średniej branżowej. Uzgodniła także świadczenia socjalne dla pracowników, z których mogli skorzystać, gdy znaleźli się w ciężkiej sytuacji życiowej. Za radą Melitty utworzono własną, zakładową kasę chorych, która umożliwiała pracownikom uzyskanie zniżek na składki.

Po dzień dzisiejszy, to właśnie Melitta Benz kształtuje kulturę i relacje w grupie Melitta. Jej bogactwo pomysłów, energia i przedsiębiorcze podejście są wpisane w DNA przedsiębiorstwa. To właśnie jej „dusza wynalazcy” oraz promowane przez nią poczucie wspólnoty, do dziś charakteryzują grupę Melitta i stanowią siłę i fundament firmy na przyszłość.

A teraz… kawa Melitta trafia na sklepowe półki w Polsce!

Na polski rynek przygotowano cztery rodzaje kaw ziarnistych oraz trzy warianty mielone:

  • Originals Crema: zrównoważona, łagodna, z delikatną nutą nugatu – idealna dla wszystkich, którzy lubią harmonię. Dostępna w postaci całych ziaren.
  • Originals Platinum: pełny smak z charakterem, z nutami prażonych orzechów i owocowym akcentem. Dostępna w postaci całych ziaren i mielona!
  • Originals Intense: intensywny, bogaty smak z nutą gorzkiej czekolady – dla wszystkich, którzy lubią mocne doznania. Dostępna w postaci całych ziaren i mielona!
  • Espresso Originals: mocna, aksamitna, z nutami przypraw i czekolady – obowiązkowa dla miłośników espresso. Dostępna w postaci całych ziaren.
  • Originals Arabica: 100% ziaren arabiki, zrównoważona i czekoladowa. Dostępna w postaci kawy mielonej.

Masz ochotę spróbować? Odwiedź: www.melitta-originals.pl

Kawa Melitta

Melitta Europe

Melitta to międzynarodowa grupa przedsiębiorstw i znana niezależna firma rodzinna w Niemczech i poza nimi. Jej głównymi zadaniami są opracowywanie, produkcja i sprzedaż markowych produktów do parzenia kawy, przechowywania i przygotowywania żywności oraz utrzymania czystości w domu. W ponad 60 krajach marka kawy Melitta® jest synonimem przyjemności picia kawy zgodnej z duchem czasu. W 1908 roku firma Melitta zrewolucjonizowała sposób przygotowywania tego popularnego gorącego napoju, wynajdując metodę filtrowania kawy za pomocą papieru, a w 1962 roku wprowadzając na rynek pierwszą drobno zmieloną i pakowaną próżniowo kawę. Dział kawy przedsiębiorstwa Melitta Europa GmbH & Co. KG odpowiada za sprzedaż kawy w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie (EMEA). W asortymencie znajduje się odpowiednia kawa dla każdego gustu: kawa filtrowana, kawa w ziarnach do w pełni automatycznych ekspresów do kawy i świeżo mielona, saszetki do przygotowywania pojedynczych filiżanek, kawy specjalne z Melitta Manufaktur oraz kawy rozpuszczalne.

artykuł powstał we współpracy z marką Melitta

0 0 głosy
Ocena artykułu
Podziel się swoją opinią
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 Komentarze
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze