Zerknij koniecznie

Pomóż naturze - noś ubrania dłużej_Vanish

Pomóż naturze, noś ubrania dłużej – kampania Vanish

Kupujemy mnóstwo ubrań! Nowa bluzka? Raz założona ląduje w szafie. Mogę kupić kolejną. Nowa spódnica? Noszona dwa razy, jednak nie czujemy się w niej dobrze. Sweterek? Kupiony na promocji, nie ubrany ani raz. Wrzucony do szafki, jeszcze z metką. 

W końcu stać na na nowe ubrania. Lubimy modę, lubimy się bawić i łączyć style. Lubimy kupować. Czasem po prostu dla zabawy, na polepszenie nastroju. W ten sposób, nieświadomie, marnujemy hektolitry wody, która jest niezbędna do produkcji ubrań. 

22 marca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Wody – to idealny moment, żeby się zatrzymać i przemyśleć, czy te wszystkie rzeczy są nam naprawdę potrzebne. Zobaczmy „wodę w ubraniach”. Zastanówmy nad bardziej odpowiedzialnym podejściem do mody. W końcu możemy się bawić, łączyć style, próbować czegoś nowego – tylko ważne, żeby robić to z głową. Zastanówmy się, zanim nowy produkt powędruje do koszyka, zanim kupimy kolejną sukienkę czy spodnie. 

Sprawdź również: Tchnij życie w swoje ubrania! #akcjaVanish

Vanish_kampania noś ubrania dłużej

Aktualnie, na całym świecie produkowanych jest aż 80 miliardów sztuk odzieży.* Rynek mody dyktuje nowe trendy, kupujemy coraz więcej, coraz rzadziej nosimy to, co już mamy w naszych szafach. Okazuje się, że wyrzucamy rzeczy, nie dlatego, że są zniszczone, lecz dlatego, że kupiliśmy je pod wpływem impulsu, a ostatecznie nam się nie podobają lub po prostu chcemy zrobić miejsce w szafie na nowe rzeczy. Jak się okazuje, to jakie mamy podejście do mody, wcale nie jest dla środowiska bez znaczenia. 

Moda ekologiczna nie istnieje, bo żadne ubranie nie ochroni środowiska. Możliwa jest natomiast moda znośniejsza dla planety, w czym pomagają zarówno nowoczesne technologie, jak i sięganie po naturalne, organiczne surowce. Jednak – jak każdy produkt – wymaga ona zużycia wody i energii. W przypadku odzieży tej wody potrzeba naprawdę dużo; prawie 2,5 tysiąca litrów na jedną koszulkę, nawet osiem tysięcy litrów na jedną parę dżinsów. Dlatego najlepsze, co możemy zrobić dla siebie, przyszłych pokoleń i Ziemi to nosić nasze ubrania jak najdłużej. – Michał Zaczyńskiego, dziennikarz modowy oraz ekspert branży fashion

 

Noś ubrania dłużej, wodę zostaw naturze 

Pojawia się coraz więcej inicjatyw, który poruszają ten temat. W ostatnim czasie pojawiła się kampania zainicjowana przez markę Vanish: „Noś ubrania dłużej wodę zostaw naturze” to kolejny ważny głos w dyskusji nt. odpowiedzialnej mody.

Chcemy uświadomić jak ważnym elementem naszych ubrań jest ślad wodny powstający w procesie produkcji i jaki ma to związek z kurczącymi się zasobami wody na naszej planecie. Będziemy również inspirować do większej troski o posiadane już ubrania, bowiem kupowanie wciąż nowych, obok wpływu na zasoby wody, przyczynia się również do generowania kolejnych odzieżowych odpadów. Wierzymy, że kampania wielu z nas pomoże inaczej spojrzeć na własne szafy i zachowania, co w efekcie przełoży się na poprawę kondycji Matki Ziemi. – Beata Butwicka – Prezes Zarządu Fundacji Nasza Ziemia – partnera merytorycznego akcji 

Bądź eko – wykorzystuj zasoby, które już masz! 

Metodą małych kroczków, możemy wiele osiągnąć. Jeśli każda z nas wdroży w życie hasło „Noś ubrania dłużej, wodę zostaw naturze”, przyczynimy się do wykorzystania zasobów, które mamy w szafie w bardziej ekologiczny sposób. Dbajmy o ubrania, czytajmy metki, kupujmy świadomie! Vanish Oxi Action pomoże nam zadbać o odpowiednie czyszczenie i pielęgnacje – wystarczy dodać produkt do każdego prania, żeby cieszyć się dłużej kolorami, usunąć nieprzyjemny zapach i plamy z ubrań, skutecznie a zarazem nie niszcząc materiałów.

*[b.a.], Environmental impact, https://truecostmovie.com/learn-more/environmental-impact/ (dostęp: 7.01.2021 r.).

Sprawdź także: Jak wybierać setry damskie? Czym się kierować?

0 0 votes
Article Rating
Podziel się swoją opinią
Anna Szuba
Anna Szuba

Z wykształcenia socjolog i ekonomista, z zamiłowania i pasji redaktor z doświadczeniem w pracy przy produkcji programów telewizyjnych, zawodowo związana z branżą HR. Zwolenniczka work-life balance i zdrowego, aktywnego trybu życia. Uwielbia podróżować i poznawać nowe miejsca, wolny czas spędza w gronie najbliższych. Entuzjastka minimalizmu, życiowej uważności oraz świadomego podejmowania decyzji. Ważny jest dla niej rozwój osobisty i poszerzanie horyzontów. Stara się odnajdywać szczęście w codziennych czynnościach, takich jak kawa z przyjaciółką. Najlepiej Cafe Latte.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zobacz koniecznie
Jeśli chcesz zaprezentować swoją działalność, nawiązać nowe kontakty lub po…