MG_18971

fot. Portrecisze

Chcesz zmienić swoją sytuację, styl życia, siebie! Skoro już tak daleko zaszłaś, a nadal odczuwasz potrzebę wzmocnienia swojej motywacji, to znaczy że coś stoi na przeszkodzie. Są to demotywatory zmiany. Warto zatrzymać się nad możliwymi zagrożeniami i blokadami, a także opracować skuteczny program zaradczy na każdy z nich. Bądź przygotowana!

EMOTIONS – od łac. e movere, czyli w ruchu. Emocje znacząco poruszają nasz umysł. Zastanów się, czy twoja chęć zmiany nie wynika wyłącznie ze stanu emocjonalnego. Niestety (lub czasem na szczęście), emocje mają to do siebie że przychodzą i odchodzą. Jeśli swoją motywację do zmiany oprzesz na odczuciach – zazdrości wobec innej osoby, radości wynikającej z przeczytania kilku motywacyjnych memów, smutku z powodu braku sylwetki rodem z Instagrama – nie spodziewaj się że twoja motywacja utrzyma się na wysokim poziomie i w długim czasie.

MG_15561

fot. Portrecisze

W poprzednich artykułach pracowałyśmy nad motywacją opartą na wartościach, na poczuciu sensu swojego działania oraz na osiąganej przyjemności. Tak zbudowana motywacja, wynikająca z głębi Ciebie gwarantuje atrakcyjniejszą drogę do celu, da Ci większą satysfakcję z jego osiągnięcia i wesprze w utrzymaniu (założonego w tym cyklu) zdrowszego stylu życia. Mając świadomość motywatorów, powodów, swojej zmiany, jesteśmy w stanie lepiej wpływać na zapał do działania. Co się stanie kiedy osiągniesz swój cel?

Demotywatory

Każdy z nas je ma, nie jesteś sama – bodźce, które odciągają od działań w kierunku osiągania zmiany w swoim życiu. Co to będzie u Ciebie?

MG_17731

fot. Portrecisze

W poprzednim artykule pisałam o środowisku, o otoczeniu które może nas zarówno wesprzeć jak i stłamsić w procesie przeprowadzania zmian. Pomyśl, co rodzi w Twojej głowie strach na samą myśl o innym stylu życia niż dotychczas? Jeśli masz wrażenie, że koszty są zbyt duże, że zmieniając się stracisz coś ważnego, odczuwasz dyskomfort psychiczny, niewłaściwie oczekujesz wyników – masz za wysokie lub za niskie wymagania, to nie ma opcji byś osiągnęła cel bez zatrzymania się nad powyższymi czynnikami. A może odczuwasz pragnienie sprawienia sobie ulgi za pomocą określonej czynności? Obżarstwo? Przesadne lenistwo? Oprócz pełnych strategii sabotujących Twoje pragnienie zmiany (art. 2), istnieją także drobne czynniki. Twoim zadaniem jest zastanowić się, co już teraz przeszkadza w procesie, a także zastanowić się nad możliwymi blokadami w przyszłości.

Zadanie!

Wedle powyższego tekstu, poszukaj swoich demotywatorów zmiany. Znajdź przynajmniej 3 bodźce. Do każdego z nich zaproponuj rozwiązanie albo zabezpieczenie.

Przykład:
Wieczorne wgapianie się w telewizor  – nie włączam telewizora po przyjściu do domu. Włączam muzykę, która doda mi energii, by po przekąsce/obiedzie pójść na spacer lub trening.

A Ty masz jakieś sposoby na demotywory? Daj znać w komentarzu!

Poprzedni
Następny