family-4962874_1920

W jaki sposób dobieramy preparaty do swoich domowych salonów piękności? Czym kierujemy się podczas drogeryjnych zakupów? Odpowiedzi na te i inne pytania dostarcza nowy raport Pielęgnacyjne rytuały Polaków, przygotowany przez sklep Nutridome.

Raport stworzony został na podstawie ankiet, na które odpowiedziało prawie 1500 osób. Autorzy opracowania sprawdzili nawyki zakupowe i motywacje, jakie kierują nami w drogeriach. Przyjrzeli się także temu, jak dbamy o ciało, twarz i włosy.

Ponad 65% ankietowanych stwierdziło, że na co dzień stara się o siebie dbać, przykładając dość dużą wagę zarówno do zabiegów pielęgnacyjnych, jak też innych form aktywności (zbilansowanej diety, regularnego wysiłku fizycznego). Troska o ciało najczęściej wiąże się z utrzymywaniem osobistej higieny, którą wskazało 9 na 10 ankietowanych. 45% respondentów zwraca uwagę także na rolę właściwej diety – mowa tu przede wszystkim o osobach pomiędzy 35. a 44. rokiem życia. Nieco mniej badanych uprawia regularnie sport (37%), a 25% uczestników badania stara się dbać o należytą ilość snu.

Główną motywacją do pielęgnacji jest chęć poprawy własnej atrakcyjności. Ponadto co trzeci respondent przyznał, że w najbliższej przyszłości planuje poświęcić swojemu ciału jeszcze więcej czasu.

Polki dbają o kompleksową pielęgnację

Co ciekawe, 4% ankietowanych odpowiedziało, że… w ogóle nie przejmuje się codzienną pielęgnacją. W tej grupie znalazło się prawie trzy razy więcej mężczyzn niż kobiet. Autorzy raportu dodają przy tym, że panom najczęściej wystarcza szybki prysznic – to właśnie kobiety pozwalają sobie na o wiele bardziej różnorodne zabiegi. Polki częściej bowiem dbają o kompleksową pielęgnację, stosując preparaty dostosowane do poszczególnych partii ciała (peelingi, maseczki, odżywki czy balsamy).

W trakcie kosmetycznych zakupów nadal najważniejszym wyznacznikiem skłaniającym nas do wyboru danego produktu pozostaje cena. Na dalszy plan schodzą takie aspekty, jak np. skład czy właściwości danego preparatu. Najdroższe w gronie wszystkich produktów okazały się zaś wyroby przeznaczone do pielęgnacji twarzy (w tym także kosmetyki do wizażu): aż 40% ankietowanych wydaje na nie nawet 300 zł na miesiąc.

cream-3981206_1920

Wciąż wierzymy  w mity o kosmetykach

Tylko 16% ankietowanych podejmuje w pełni świadome decyzje w trakcie zakupu kosmetyków. Nieco więcej badanych (17%) przyznało, że analiza składu danego produktu i podjęcie decyzji właśnie na tej, najbardziej konkretnej podstawie to zadanie przekraczające ich możliwości. Wciąż dużą popularnością cieszą się także rozmaite mity związane z kosmetykami. 37% ankietowanych wierzy, że skóra może uzależnić się od kremu nawilżającego, a 18% osób twierdzi, że produkt myjący koniecznie musi się pienić.

*Raport Pielęgnacyjne rytuały Polaków dostępny jest na stronie internetowej sklepu Nutridome. 

Następny