IMG_1295-2

Z czego bierze się tak powszechny problem realizacji swoich celów? W olbrzymiej mierze jest to spowodowane działaniem pod wpływem emocji, które jak wiemy są, a niedługo później przemijają. Dotyczy to również naszych celów treningowych. Jak zatem sprawić, aby w końcu zaczęło nam się chcieć i jak zmotywować się do ćwiczeń?

„Tak bardzo bym chciała, ale…” – znasz to? Marzymy, wyobrażamy sobie jakie możemy być, wspominamy jakie byłyśmy i planujemy do tego wrócić, i na tym się kończy ta historia. Ile już razy obiecywałaś sobie, że od Nowego Roku, od 1 marca, od poniedziałku zaczniesz działać? Ile już razy mówiłaś, że zmienisz swoje odżywianie, dopiero jak dostaniesz rozpiskę od dietetyka? Ile już razy deklarowałaś, że pójdziesz na siłownię, jak tylko kupisz odpowiednie buty i legginsy?

Kurs skutecznej zmiany – ciała i myśli! Tu. Krok po kroku!

Wszystko zaczyna się w naszych umysłach. Zapraszam Cię do śledzenia cyklu artykułów, które pomogą Ci właściwie wyznaczyć cel swoich zmian, ustalić prawdziwą motywację i nauczyć się ją podtrzymywać. Każdy artykuł będzie zawierał w sobie ćwiczenie do wykonania. Zaufaj mi i nie odkładaj ich na potem. Przeczytaj treść i zrób szybkie zadanie. Reszta potoczy się lawinowo. Z kursu dowiesz się, jak zmotywować się do ćwiczeń i utrzymasz tę motywację na długo!

Na początek cel – jak zmotywować się do ćwiczeń?

Ta jedna rzecz, o której intensywnie myślisz, która zaprząta Ci głowę gdy tylko dumasz o sobie w przyszłości – „cel” to element twojej szerszej wizji. Kim chcesz być? Jaka chcesz być? Wyobraźnia to wielkie narzędzie, które tak samo jak pcha nas do przodu, tak też hamuje przed konkretnym działaniem. Czy wiesz co Ci teraz w sobie nie pasuje? I dlaczego akurat to?

Zazwyczaj myślimy o naszej sylwetce w sposób prosty, żeby nie powiedzieć płytki: „Chciałabym schudnąć X kg, mieć płaski brzuch i szczuplejsze uda”. Czy to jest głupie? Ani trochę.

Zadaj sobie jednak pytanie “DLACZEGO?”. Ma ono wielką moc. Jeśli uda Ci się znaleźć te 5 minut, może 10 w ciągu dnia, tak samej ze sobą, aby pomyśleć, co dadzą Ci zmiany w twojej sylwetce, na jakie aspekty życiowe mogą się przełożyć? Poczujesz, że twój trud będzie miał sens.

IMG_1488-2

Buduj cel na dobrych fundamentach!

Wszystkie te pytania zmierzają do ustalenia twoich WARTOŚCI. Żadna zmiana nie przebiegnie pomyślnie, jeśli nie będzie zgodna z twoimi fundamentalnymi powodami życia. Przykład: Beata jest osobą, której zależy na spokoju i poczuciu stabilności w życiu. Pracuje w średnim przedsiębiorstwie, gdzie nie ma umowy o pracę. Jej pracodawca nie ma ochoty zmienić warunków zatrudnienia, za to zaproponował atrakcyjną podwyżkę. W pierwszej chwili oferta wydaje się nie do odrzucenia, jednak na dłuższą metę Beata poczuje falę frustracji i niechęci do pracy. Bo przecież jej wcale nie o to chodzi!

Chcesz płaskiego brzucha, ale czy to naprawdę jest dla Ciebie takie ważne? Co posiadanie płaskiego brzucha zmieniłoby w Twoim życiu? Czy wpłynęłoby na jakiś ważny dla Ciebie obszar?

Twoja kolej! Zadanie dla Ciebie

Weź kartkę papieru i zadaj sobie poniższe pytania.
1. Co jest dla Ciebie ważne?
2. Dlaczego akurat to chcesz osiągnąć? Dlaczego?
3. Co ważnego osiągniesz dzięki temu celowi?
4. Po co tak naprawdę chcesz się zmienić?
5. Jakie wartości będą wspierające wobec realizacji twojego celu?

Więcej o tym, jak planować, żeby osiągać cele, znajdziesz tutaj. Maz jakieś przemyślenia po przeczytaniu artykułu? Chcesz podzielić się swoimi odpowiedziami na pytania z zadania? Podziel się nimi w komentarzu!

Poprzedni
Następny