Zerknij koniecznie

3 sposoby na wzmocnienie własnej marki dzięki social media

Social media to świetne narzędzie do budowania własnej marki osobistej. Dzięki obecności na platformach społecznościowych możesz zbudować wokół siebie zaangażowaną społeczność, sprawić, że będziesz bardziej rozpoznawalna, a także pozyskać nowych klientów. Jak działać na tym polu skutecznie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek.

Media społecznościowe są tanie i łatwo dostępne. Z powodzeniem wykorzystasz je do wzmocnienia własnej marki, jeśli tylko opracujesz odpowiednią strategię i zrozumiesz, jak funkcjonują. Istotne jest również to, czy Twoja grupa docelowa jest obecna na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn. Jeżeli jej tam nie ma, Twoje działania nie przyniosą oczekiwanego rezultatu.

jak wykorzystać potencjał wideo w social media

Jak wykorzystać potencjał video w social mediach?

Czy publikujesz video w swoich mediach społecznościowych? Rolki, relacje? Czy organizujesz live’y? Forma video stwarza naprawdę mnóstwo możliwości. To dzięki nim możesz szybko i łatwo przekazać wiele wartości swoim odbiorcom. Co więcej, bardzo dużo osób preferuje tę formę: chętniej oglądają relacje i krótkie filmiki niż czytają posty. Wytłumaczenie na to jest proste: oglądanie wymaga mniej energii niż czytanie, a poza tym: to właśnie na video pokazujesz siebie, swoją energię, osobowość. Łatwiej jest trafić do serc odbiorców w ten sposób niż tylko poprzez posty.

Myśl o kręceniu filmików i odgrywaniu w nich głównej roli Cię przeraża? Postaraj się wyjść ze swojej strefy komfortu i zacznij mówić do ludzi w swoich relacjach. Życz im dobrego dnia, podziel się swoim sukcesem, zapytaj o radę, pokaż kulisy swojej pracy. Daj się poznać, polubić i wzbudzić w nich zaufanie.

Świetnym sposobem na zwiększenie własnej rozpoznawalności są także live’y. Możesz wystąpić podczas takich live’ów samodzielnie na swoim profilu lub zorganizować spotkanie z innym uczestnikiem. Wykorzystaj swoje kontakty biznesowe, a także nawiąż nowe relacje. Napisz do kogoś, kto działa w Twojej branży i zróbcie ekspercki live, podczas którego oboje pokażecie siebie, swoje biznesy, ale przede wszystkim: podzielicie się swoją wiedzą i rozwiążecie konkretny problem.

bądź aktywna - budowanie marki osobistej a social media 

Aktywność w social mediach a własna marka osobista

Jeśli marzysz o silnej marce, zaangażowanej społeczności, dużych zasięgach i nowych klientach, bądź aktywna! Udzielaj się na różnych grupach, odpowiadaj na komentarze pod swoimi publikacjami, komentuj posty innych: znajomych i nieznajomych osób (na przykład kogoś z branży). Pokaż się pod postami osób o dużych zasięgach. Zwykle nie mają one czasu na odpowiadanie wszystkim – stwarza Ci to przestrzeń do tego, by pokazać, że Ty również potrafisz rozwiązać dany problem i jesteś bardziej dostępna!

Aktywność w mediach społecznościowych sprawi, że Twoja relacja z odbiorcami będzie żywa. Pokażesz im, że faktycznie są dla Ciebie ważni, co z pewnością zostanie przez nich docenione.

Zwiększ zasięgi dzięki kampaniom

Działając na Facebooku pamiętaj o kampaniach reklamowych. Dzięki nim możesz dotrzeć do naprawdę szerokiego grona osób. Właściwie przygotowana i poprowadzona kampania doprowadzi do Ciebie nowych odbiorców. Jeżeli content, jaki znajdą na Twoim profilu, będzie dla nich wartościowy, jest duża szansa, że klikną: „Obserwuj”. Uruchamiając kampanię w mediach społecznościowych należy zadbać o to, by była ona przemyślana, wykorzystywana w niej grafika lub video przyciągały uwagę, a oferta wydawała się idealnie dopasowana do odbiorcy.

Każda kampania ma określony cel. Wśród nich znajdują się:

  • zwiększenie rozpoznawalności marki;
  • wzrost sprzedaży;
  • zwiększenie aktywności na fanpage’u;
  • przekierowanie na stronę www;
  • zdobycie kontaktów do swojej bazy mailingowej.

W zależności od tego, jaki masz cel, kampania będzie wyglądała inaczej. W związku z tym, że przygotowanie skutecznej kampanii wymaga wiedzy, warto skorzystać z usług doświadczonej osoby.

Silna marka osobista przyniesie Ci mnóstwo korzyści. Dzięki niej wyróżnisz się na tle konkurencji, zbudujesz wizerunek eksperta, zdobędziesz zaufanie swojej społeczności, a w perspektywie: zwiększysz sprzedaż. Jeśli posiadasz profil lub fanpage w mediach społecznościowych, wykorzystaj ich potencjał. Jeśli jeszcze nie działasz w „socialach”, zastanów się, czy warto tego zmienić… Pamiętaj! Twoja marka to Ty! Zarówno w świecie realnym jak i wirtualnym.

Izabela Tomiczek-Pitlok - social media a budowanie marki

Izabela Tomiczek-Pitlok – specjalistka od budowania marki osobistej, właścicielka agencji marketingowej wspierającej kobiece i męskie biznesy w budowaniu marki online (zakładanie i prowadzenie stron www, fanpage’y na Fb, Instagramie czy LinkedIn, opracowywanie strategii działania, kampanii reklamowych, tworzenie i wysyłanie newsletterów, pomoc w opracowywaniu produktów cyfrowych, przygotowywanie ulotek, wizytówek, roll up’ów i innych materiałów promocyjnych); pomysłodawczyni i założycielka międzynarodowego projektu „Kobiecy Challenge”, redaktor naczelna portalu Świat Kobiecej Mocy, współautorka książki „Świat Kobiecej Mocy. Niezwykłe historie 11 kobiet, które odważyły się zmienić swoje życie”.

kontakt@kobiecychallenge.com

https://kobiecychallenge.com/

https://swiatkobiecejmocy.com/

https://kobiecychallenge.com/produkt/ksiazka-swiat-kobiecej-mocy-niezwykle-historie-11-kobiet-ktore-odwazyly-sie-zmienic-swoje-zycie/

Temat: „3 sposoby na wzmocnienie własnej marki dzięki social media” Cię zainteresował? Sprawdź także:

  1. Izabela Tomiczek-Pitlok: Fanpage czy profil prywatny – na czym się skupić, budując markę osobistą?
  2. Izabela Tomiczek-Pitlok: Jak stworzyć newsletter? Krótka instrukcja.
  3. Czy sztuczna inteligencja zmieni oblicze social mediów? – Izabela Tomiczek-Pitlok
0 0 votes
Article Rating
Podziel się swoją opinią
Anna Szuba
Anna Szuba

Z wykształcenia socjolog i ekonomista, z zamiłowania i pasji redaktor z doświadczeniem w pracy przy produkcji programów telewizyjnych, zawodowo związana z branżą HR. Zwolenniczka work-life balance i zdrowego, aktywnego trybu życia. Uwielbia podróżować i poznawać nowe miejsca, wolny czas spędza w gronie najbliższych. Entuzjastka minimalizmu, życiowej uważności oraz świadomego podejmowania decyzji. Ważny jest dla niej rozwój osobisty i poszerzanie horyzontów. Stara się odnajdywać szczęście w codziennych czynnościach, takich jak kawa z przyjaciółką. Najlepiej Cafe Latte.

Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
relaxmed
3 miesięcy temu

Świetne porady! Ostatnio zauważyłem, że aktywność w mediach społecznościowych naprawdę pomaga w budowaniu świadomości marki i dobrze generuje ruch na stronie. Sprawdziłem i faktycznie to działa!, mam już teraz sporu klientów.

Zobacz koniecznie
Praca opiekunki w Niemczech z roku na rok cieszy się…