Jak skutecznie zbudować widoczność firmy dzięki wizytówce Google?
Dobrze przygotowana wizytówka Google to skuteczne narzędzie budujące rozpoznawalność, zwiększające zaufanie do firmy, a przede wszystkim ułatwiające klientom znalezienie informacji o Twojej działalności.
Profil Firmy w Google – co to jest?
Profil Firmy w Google (kiedyś: Google Moja Firma) to bezpłatne narzędzie przygotowane przez Google. Umożliwia przedsiębiorcom zarządzanie obecnością firmy w wyszukiwarce oraz na Mapach online.
Głównie z tego ostatniego powodu jest to wyjątkowo istotne rozwiązanie dla małych i średnich firm, które chcą zwiększyć swoją widoczność w Internecie i przyciągnąć lokalnych klientów.
– Dziś niemal każdy przedsiębiorca zastanawia się, jak dobrze i efektywnie promować się w sieci. Warto w tym celu wykorzystywać sprawdzone narzędzia oraz kanały promocji, by za ich pomocą zwiększyć sprzedaż. Wizytówka Google doskonale się do tego nadaje, pomaga zwiększyć widoczność, buduje rozpoznawalność i pozytywnie wpływa na pozycjonowanie firmy – tłumaczy Marcin Karwowski, Product Manager i Ekspert ds. Google Business Profile w WeNet.
Dzięki wizytówce użytkownicy już z pozycji wyników wyszukiwania widzą dane kontaktowe firmy (np. adres, e-mail, numer telefonu).
Co szczególnie ważne, mogą też zapoznać się z opiniami o firmie, zanim zdecydują się skorzystać z jej oferty. Dlatego dbanie o pozytywne recenzje jest kluczowe. Według danych Safari Digital: 90% konsumentów przed wyborem usług lokalnych szuka opinii o firmie w Internecie.
Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku >>>
Jak działa wizytówka Google i w czym pomaga?
Przyjrzyjmy się najważniejszym korzyściom i funkcjom Profilu Firmy w Google.
Lepsza widoczność online
Jak wspominaliśmy, dzięki Profilowi Firmy w Google Twoja działalność pojawia się w wynikach wyszukiwania oraz na Mapach Google. A to sprawia, że potencjalni klienci będą mogli łatwiej znaleźć Twoją firmę, gdy szukają produktów lub usług, które oferujesz.
Wszystko w jednym miejscu
Wizytówka zawiera najważniejsze informacje, takie jak adres, godziny otwarcia, numer telefonu, adres strony internetowej, a także opis działalności. W ten sposób klienci szybko dowiadują się, czym się zajmujesz, a to może przyczynić się do zwiększenia liczby zainteresowanych.
Kontakt z klientami
W wizytówkach Google znajdują się takie opcje jak: komentarze i pytania. Dzięki nim przedsiębiorcy mogą wchodzić w interakcje z klientami, odpowiadać na ich opinie i pytania. A to pomaga budować zaufanie i lojalność wobec Twojej marki.
Aktualności i informacje o ofercie
Możesz regularnie aktualizować swój profil, dodając posty z najnowszymi ofertami, promocjami czy ważnymi informacjami. To doskonały sposób na przyciągnięcie uwagi klientów i informowanie ich o bieżących wydarzeniach związanych z działalnością Twojej firmy.
Analizy i statystyki
Mając wizytówkę, masz dostęp do szczegółowych danych dotyczących tego, jak użytkownicy znajdują i wchodzą w interakcje z Twoim profilem. Możesz zobaczyć, ile osób widziało wizytówkę, skąd pochodzą te osoby oraz jakie działania podejmują. Przykładowo: wiesz, ile osób kliknęło numer telefonu, trasę dojazdu itp.
Zarządzanie wieloma lokalizacjami
Jeśli prowadzisz firmę z wieloma lokalizacjami, Profil Firmy w Google umożliwia zarządzanie wszystkimi miejscami z jednego konta, co znacznie ułatwia proces aktualizacji i monitorowania danych.
Dlaczego warto założyć wizytówkę Google?
Samo założenie Profilu Firmy w Google to dopiero początek.
Warto go na bieżąco aktualizować, dodawać wpisy oraz odpowiadać na komentarze. Poza tym wypada zadbać o weryfikację, bo firmy mające zweryfikowaną wizytówkę budzą większe zaufanie i to właśnie z nimi klienci chętniej się kontaktują.
– Badanie Mediapanel mówią, że liczba internautów wynosi już prawie 30 mln. Według statystyk Google 65% internautów szuka w sieci firm, produktów i usług. To dlatego dzisiaj każda działalność, zarówno duża, jak i mała, powinna zadbać o swoją obecność w Internecie. Jeśli przedsiębiorca zainwestuje swój czas i pieniądze w obecność w sieci, tylko zyska, znajdą go lokalni klienci, nawiąże relacje biznesowe i siłą rzeczy będzie sprzedawać więcej. Po co tracić, jeśli można zyskać? – wyjaśnia Katarzyna Kurdyś, Product Manager Marketingu Lokalnego w Grupie WeNet.
Zbierzmy informacje – wizytówka Google:
- umożliwia atrakcyjne wyświetlanie informacji o firmie w wyszukiwarce i na Mapach Google,
- buduje widoczność i rozpoznawalność biznesu na lokalnym rynku,
- wspiera pozycjonowanie firmy w Google na zapytania lokalne,
- regularnie aktualizowana pozwala wyprzedzić konkurencję i szybciej dotrzeć do nowych klientów,
- pomaga zdobywać zaufanie odbiorców i dba o pozytywny wizerunek firmy.
Czy warto korzystać z pomocy specjalistów?
Współpraca z profesjonalistami to dobre rozwiązanie dla tych, którzy cierpią na brak czasu lub nie czują się najlepiej w kwestiach internetowych.
Specjaliści mają doświadczenie, znają środowisko Google i potrzeby klientów. Wiedzą, jak prawidłowo założyć i zoptymalizować Profil Firmy. Mają świadomość, jakie informacje są kluczowe, jak chwytliwie opisać działalność, a także jak dodać atrakcyjne zdjęcia, które zwrócą uwagę potencjalnych klientów.
Nie jest tajemnicą, że profesjonalnie przygotowany profil wygląda bardziej wiarygodnie i może przyciągnąć więcej odwiedzających.
To, jak wygląda współpraca przy rozwijaniu wizytówki, możesz zobaczyć na przykładzie salonu kosmetycznego Orchidea z Białegostoku.
– Nawiązanie współpracy z ekspertami, którzy doskonale znają się na technologii, pomaga osiągać zamierzone cele. Dzięki temu można optymalnie promować swoje produkty lub usługi w Internecie oraz docierać do potencjalnych klientów. Specjaliści wybierają odpowiednie dla branży i biznesu narzędzia oraz na bieżąco monitorują efekty, a w razie konieczności wprowadzają niezbędne zmiany – podsumowuje Katarzyna Kurdyś.
Jak sprawdzić, czy Twoja firma jest widoczna online?
To proste.
Włącz Netskaner, który przeskanuje obecność Twojej firmy w Internecie.
Narzędzie podpowie Ci m.in.:
- czy Twoja wizytówka w Google jest aktualna,
- w ilu katalogach firm są Twoje dane,
- jak pozycjonujesz się w wyszukiwarce,
- co warto poprawić, by być lepiej widocznym,
- kto jest Twoją najbliższą konkurencją.
Jak to działa? Wystarczy wypełnić krótki formularz, a po chwili otrzymasz przejrzysty raport.
artykuł sponsorowany
Taka wizytówka może być bardzo przydatna ^^
Dziękuję za podzielenie się wiedzą.
Wizytówka jest bezpałtan awarto ją mieć!
Można zarządzać wizytówką samemu i skorzystać z rad specjalistów.