Silna marka osobista a wirtualna rzeczywistość
„Marka osobista to jest to, co ludzie o tobie mówią, kiedy wyjdziesz z pokoju.” To chyba jedna z najczęściej spotykanych definicji tego terminu. Jak zbudować silną markę w wirtualnym świecie? I czy w ogóle jest to potrzebne? O tym przeczytasz poniżej.
W ostatnich latach wiele biznesów przeniosło się do świata online. Niektóre osoby rozpoczynają przygodę z budowaniem marki w wirtualnym świecie od zera. Jaką strategię działania przyjąć? Co robić, a czego unikać? Poniższe wskazówki pomogą Tobie i Twojej firmie lepiej funkcjonować w Internecie.
Zadbaj o swoją stronę internetową
Strona internetowa jest Twoją wizytówką. Dlatego zrób wszystko, by była merytoryczna, intuicyjna, a także nowoczesna i atrakcyjna wizualnie. Pamiętaj, by umieszczane na niej treści były konkretne, zrozumiałe, poprawnie napisane, a przede wszystkim, interesujące dla odbiorcy. Kiedy potencjalni klienci trafią na taką stronę, z pewnością zainteresują się Tobą i tym, co masz do zaoferowania.
Nie zaczynaj od sprzedaży
Nie oszukujmy się – większość osób chce na swojej marce zarabiać. I to jest całkowicie zrozumiałe. Mają przecież do zaoferowania konkretne produkty, tworzą coś sami lub zajmują się dystrybucją kosmetyków, suplementów czy rękodzieła, a wirtualny świat to dla nich przestrzeń do działania. Kto z nas jednak chce być atakowany z każdej strony: „Kup!”, „Tylko dziś w promocyjnej cenie!”, „Nie przegap takiej okazji!”.
Każdy z nas lubi decydować o tym, czego i kiedy potrzebuje. „Wpychanie” produktów na siłę może jedynie spowodować, że pojawi się w nas niechęć i nic od konkretnej osoby nie kupimy. Dlatego zanim zaczniesz promować swoje produkty, daj się swoim odbiorcom poznać i polubić. Najpierw zdobądź ich zaufanie, nawiąż relację, a dopiero później zaproponuj to, co masz do zaoferowania i pokaż, w czym możesz pomóc.
Wykorzystuj różne kanały komunikacji
Jeśli chcesz zbudować silną markę online, komunikuj się ze swoją społecznością za pośrednictwem różnych kanałów. Poza wspomnianą już stroną internetową, regularnie wysyłaj newslettery. Pamiętaj o tym, by były konstruowane pod kątem potrzeb i zainteresowań Twoich odbiorców.
Pisz o tym, co dla nich ważne, proponuj rozwiązania ewentualnych problemów, z jakimi mogą się borykać. Informuj o tym, nad czym aktualnie pracujesz lub o nowych usługach, jakie możesz zaoferować. Załóż też oficjalny fanpage, co najmniej kilka razy w tygodniu publikuj posty, twórz relacje. Wszystko to sprawi, że Twoi odbiorcy poznają Cię lepiej, a także będą na bieżąco z tym, co w Twojej firmie się dzieje.
Silna marka osobista to Ty!
Budując i umacniając swoją markę osobistą pamiętaj o tym, by być autentycznym. Nawet w świecie wirtualnym na dłuższą metę nie da się udawać kogoś, kim się nie jest. Prędzej czy później Twoi odbiorcy zorientują się, że to, co mówisz nie jest tym, co robisz. A utracone zaufanie to coś, co bardzo trudno odbudować. Nie tylko w świecie offline.
Zbudowanie silnej marki online to długotrwały i wymagający odwagi, rozwagi i samozaparcia proces. Dostarcza jednak mnóstwo satysfakcji, zarówno osobistej jak i zawodowej. Dlatego też skorzystaj z powyższych porad i… Do dzieła! Powodzenia!
Izabela Tomiczek-Pitlok – pomysłodawczyni i założycielka międzynarodowego projektu „Kobiecy Challenge”, właścicielka agencji marketingowej, współautorka książki „Świat Kobiecej Mocy. Niezwykłe historie 11 kobiet, które odważyły się zmienić swoje życie”. Dowiedz się więcej na stronie: kobiecychallenge.com oraz swiatkobiecejmocy.com
artykuł sponsorowany
Sprawdź także:
- Budowanie biznesu online – 5 najważniejszych kroków
- “Musisz być tym kim jesteś, a nie tym kim powinieneś być” – wywiad z psychologiem Katarzyną Kukielińską
- Co kryje się pod pojęciem Wealth Dynamics? Rozmowa z Anną Stępień-Kraską