Zerknij koniecznie

Jak wypromować swoje produkty i usługi? Poznaj 5 sposobów

Stworzyłaś swój produkt lub usługę, ale sprzedaż stoi w miejscu? Zastanawiasz się jak dotrzeć do szerszego grona odbiorców, by w końcu ruszyć z miejsca? A może po wielu próbach powoli tracisz nadzieję, że to, co oferujesz ma jakąkolwiek wartość?

Zatrzymaj się na chwilę. Nie działaj „po omacku”, poświęć chwilę, żeby przejrzeć swoje działania, sprawdzić co działa a co nie i stworzyć nową strategię… a później zbudować markę własną opartą na autentyczności, sympatii i zaufaniu. Jak wypromować swoje produkty i usługi? Zaczynamy!

Dlaczego chciałabyś skorzystać ze swojej oferty?

Tak. Dobrze przeczytałaś, tak właśnie brzmi pytanie. Dlaczego TY chciałabyś skorzystać ze swojej oferty. To chyba pierwsze, podstawowe pytanie, które warto sobie zadać. Jeśli Ty nie będziesz wierzyć, że Twój produkt jest wartościowy, inne osoby też nie uwierzą.

Wyobraź sobie, że idziesz do sklepu i chcesz coś kupić, ale widzisz, że sprzedawca nie jest pewny co do jakości produktu. Może i mówi o jego zaletach, ale podświadomie czujesz, że coś jest nie tak. Twoi klienci też wyczują, jeśli nie będziesz pewna, że to, co sprzedajesz jest wartościowe. Dlatego, zrób analizę, przygotuj opis produktu, wypisz jego zalety, zastanów się czym się wyróżnia na rynku. Te pytania pomogą Ci się upewnić w tym, że jest dobrze! A jeśli tego by było mało, poproś swoich klientów o opinię (mamy nadzieję, że jednak już to zrobiłaś! :)).

Jak wypromować swoje produkty i usługi - 5 sposobów - kawa - telefon

Nie działaj „na ślepo” – stwórz plan!

Częstym błędem w promowaniu swoich produktów i usług jest wykonywanie przypadkowych ruchów, które nie są spójne i nie przynoszą efektów. Wrzucamy kilka postów na facebooku, później całkowicie zostawiamy facebooka, zaczynamy działać na instagramie a później jeszcze na tik-toku. Nie ma w naszych działaniach konsekwencji. Tzw. działania „na ślepo” rzadko przynoszą oczekiwane efekty. Warto wziąć kartkę i długopis (lub excela czy inne narzędzie, które najbardziej nam odpowiada) i stworzyć plan działania. Przygotować strategię, która będzie spójna, pomoże nam dotrzeć do nowych osób, a jednocześnie pozwoli na utrzymanie relacji z tymi, którzy już nas obserwują, są zaangażowani na naszych kanałach social media i przede wszystkim tymi, którzy kupują nasze produkty lub korzystają z usług.

Nie musisz być wszędzie, ale działaj konsekwentnie

Nie rób wszystkiego na raz. Oczywiście warto być wszędzie, na wszystkich social media, dodawać posty, story, pisać i nagrywać. Prawda jest taka, że na to potrzeba mnóstwa czasu lub całego zaplecza osób, które będą się tym zajmować. Działania w social media, przygotowywanie postów, odpowiadanie na komentarze czy zajmowanie się sprawami technicznymi pochłania mnóstwo czasu. Dlatego na początek warto wybrać 2 miejsca w sieci, w których są potencjalni klienci i osoby zainteresowane naszymi produktami czy usługami, zaplanować działania i konsekwentnie działać w wybranych miejscach.

Jeśli nie wiesz gdzie znajduje się Twoja grupa docelowa, sprawdź gdzie działa konkurencja, zrób reaserch, ankietę czy po prostu przetestuj możliwości. Jeśli okaże się, że instagram i facebook to nie jest to, możesz wybrać inne media społecznościowe. Jak to mówią: „Można wszystko, ale nie jednocześnie! :))

Pokaż się, daj się poznać!

W tym wszystkim pamiętaj tylko, że działania wizerunkowe wymagają czasu. Często jest tak, że po 1-2 publikacjach następuje rezygnacja, bo artykuły nie przyniosły wymarzonego efektu. Zwróć uwagę na to, że budowanie wizerunku to proces długotrwały i jeśli chcesz, by Cię zapamiętano i zaczęto się interesować Twoimi produktami, nie wystarczy, że pokażesz się raz. Warto pokazywać się regularnie, zapisywać się w pamięci odbiorców, wraz ze swoimi produktami i usługami. Warto zbudować markę opartą na autentyczności, wzbudzić sympatię, zaufanie i pokazać to, co jest najlepszego w naszej ofercie. Tego wszystkiego nie sposób zrobić za pomocą jednej publikacji (ale na pewno jest to dobry start i początek czegoś większego! :)).

A jeśli nie wiesz od czego zacząć, to my chętnie pomożemy. 🙂 Zaproponujemy Ci udział w projekcie, dzięki któremu Twój produkt trafi do szerokiej społeczności kobiet:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe1e6MeatfQw42zeJfb3OU5uXMQfshFMCdd19oMb9xwY4ssng/viewform

To cały wachlarz działań, które pomogą Ci ruszyć z miejsca!

Mamy nadzieję, że tych kilka wskazówek, zawartych w artykule, pomoże Ci usystematyzować swoje działania i zacząć z powodzeniem promować produkty i usługi. Czasem drobne zmiany przynoszą wielkie efekty!

Temat „Jak wypromować swoje produkty i usługi” Cię zainteresował? Sprawdź także: Wypromuj swój produkt lub usługę – daj się poznać szerszej społeczności!

0 0 votes
Article Rating
Podziel się swoją opinią
Anna Szuba
Anna Szuba

Z wykształcenia socjolog i ekonomista, z zamiłowania i pasji redaktor z doświadczeniem w pracy przy produkcji programów telewizyjnych, zawodowo związana z branżą HR. Zwolenniczka work-life balance i zdrowego, aktywnego trybu życia. Uwielbia podróżować i poznawać nowe miejsca, wolny czas spędza w gronie najbliższych. Entuzjastka minimalizmu, życiowej uważności oraz świadomego podejmowania decyzji. Ważny jest dla niej rozwój osobisty i poszerzanie horyzontów. Stara się odnajdywać szczęście w codziennych czynnościach, takich jak kawa z przyjaciółką. Najlepiej Cafe Latte.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Zobacz koniecznie
Mamy koniec sierpnia i wydawać by się mogło, że do…