Zerknij koniecznie

Jak stworzyć atrakcyjną ofertę w sklepie z kosmetykami? Dowiedz się!

Jak stworzyć atrakcyjną ofertę kosmetyków dla swojego sklepu?

Kosmetyki to jedna z tych kategorii produktów, których sprzedaż zawsze powinna utrzymywać się na wysokim poziomie. Jednak konkurencja na rynku jest ogromna, dlatego każda drogeria czy inny sklep posiadający w swojej ofercie tego typu produkty, powinien dbać o atrakcyjną ofertę dopasowaną do aktualnych trendów i potrzeb konsumentów. O czym należy pamiętać, wybierając kosmetyki do swojego asortymentu? Niżej dzielimy się praktycznymi wskazówkami!

Różnorodny wybór produktów

Najważniejszą cechą atrakcyjnej oferty kosmetycznej sklepu jest różnorodność prezentowanych produktów. Im szerszy wybór kosmetyków proponuje klientowi sklep, tym większa szansa, że znajdzie on wszystko, czego potrzebuje w jednym miejscu i nie skorzysta z asortymentu konkurencji. Co więcej – nie powinny to być wyłącznie produkty dobrze dostępne, czyli takie, które konsument znajdzie w każdym markecie. Dlaczego? Warto włączyć do oferty zarówno znane i lubiane kosmetyki, jak i preparaty trudnodostępne. 

Będzie to nie tylko sposób na wyróżnienie się na rynku, ale również na zaciekawienie konsumenta, dzięki czemu będzie on skłonny wypróbować coś nowego. Zamawiając produkty do swojego sklepu, warto zajrzeć na stronę takiej hurtowni: https://b2b.europedg.pl/kategorie-produktow/kosmetyki. Firma zajmuje się sprowadzaniem kosmetyków z krajów zachodnich, jak Niemcy, czy Włochy. Są to wyroby, które spełniają oczekiwania najbardziej wymagających klientów

Dystrybutor kosmetyków - czy warto mu zaufać? Sprawdź!

Zachodnie marki w sklepie z kosmetykami – dlaczego warto?

Jak zostało wspomniane, do asortymentu sklepu z kosmetykami warto włączyć produkty pochodzące z krajów zachodnich. Zagraniczna chemia, w tym także ta do prania czy sprzątania, cieszy się bowiem dużym zaufaniem i sympatią również wśród polskich konsumentów. Preparaty z Niemiec czy Włoch są uznawane za:

  • skuteczniejsze,
  • wydajniejsze,
  • bardziej ekologiczne,
  • nowocześniejsze. 

Wszystko to wynika z ich formuł, które opracowywane są w nowoczesnych laboratoriach. Producenci, którzy znają wysokie wymagania swoich zachodnich klientów, wiedzą, że nie mogą spoczywać na laurach, dlatego stale udoskonalają swoje receptury. Bazują przy tym również na współczesnych trendach, a to oznacza, że ich kosmetyki zawierają z reguły ponad 90% składników pochodzenia naturalnego i są pakowane w butelki pochodzące z recyklingu lub nadające się do ponownego przetworzenia. Preparaty zachodnie działają skuteczniejsą bardziej skoncentrowane, a dodatkowo często mają oryginalny i przyjemny zapach. Nie od dziś wiadomo, że wiele osób kosmetyki, takie jak żele pod prysznic czy płyny do kąpieli, wybiera nie na podstawie składu, a sugerując się właśnie zapachem czy samym wyglądem opakowania. 

Produkty dostosowane do różnych potrzeb

Mówiąc o kosmetykach, możemy mieć na myśli m.in. środki do kąpieli, środki pielęgnacyjne, kosmetyki do włosów, a także środki higieniczne typu płyny do płukania jamy ustnej czy pasty do zębów. Katalog produktów, które zaliczamy do kategorii kosmetyków, jest więc bardzo duży, stąd należy podzielić te produktu m.in. ze względu na ich przeznaczenie. Jednak wśród poszczególnych grup wyrobów kosmetycznych coraz częściej wyróżniamy również dodatkowe podgrupy, opracowane z myślą o szczególnych potrzebach konsumentów. Są to, chociażby bezpieczne, delikatne kosmetyki dla dzieci, kosmetyki dla alergików, czy produkty dla wegan. Jeśli chcemy, aby asortyment naszego sklepu trafiał do jak najliczniejszej grupy klientów, powinniśmy włączyć towary z tych podkategorii do swojej oferty

Śledzenie trendów

Podobnie jak w modzie, również w świecie kosmetyków mamy do czynienia ze zmieniającymi się trendami. Jeśli nasza oferta ma być „na czasie”, musimy pozostawać z nimi na bieżąco i regularnie przedstawiać klientom nowości. Atrakcyjniejsza szata graficzna, zapach czy kształt opakowania to niewielkie zmiany, które potrafią zachęcić konsumenta do zakupu kolejnego opakowania kosmetyku. Skoro producenci skutecznie stosują takie techniki, warto korzystać z nich również przy sprzedaży detalicznej. 

Atrakcyjna oferta kosmetyczna to duży wybór rozmaitych produktów wysokiej jakości. Włączając do asortymentu kosmetyki o różnym pochodzeniu, można łatwiej sprostać oczekiwaniom wymagających klientów i powstrzymać ich przed szukaniem odpowiedniego preparatu u konkurencji

artykuł sponsorowany

0 0 votes
Article Rating
Podziel się swoją opinią
Anna Szuba
Anna Szuba

Z wykształcenia socjolog i ekonomista, z zamiłowania i pasji redaktor z doświadczeniem w pracy przy produkcji programów telewizyjnych, zawodowo związana z branżą HR. Zwolenniczka work-life balance i zdrowego, aktywnego trybu życia. Uwielbia podróżować i poznawać nowe miejsca, wolny czas spędza w gronie najbliższych. Entuzjastka minimalizmu, życiowej uważności oraz świadomego podejmowania decyzji. Ważny jest dla niej rozwój osobisty i poszerzanie horyzontów. Stara się odnajdywać szczęście w codziennych czynnościach, takich jak kawa z przyjaciółką. Najlepiej Cafe Latte.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Zobacz koniecznie
Zakładając własną firmę i starając się o dofinansowanie na start,…