Zerknij koniecznie

naturalne przewagi - Daria Robbe

5 sposobów na pozyskiwanie klientów i zwiększenie sprzedaży, które realnie zadziałają w 2024 roku!

Jak przyciągnąć, pozyskać klientów? Jak sprawić, żeby nie trzeba się było za tymi klientami „uganiać”? W dzisiejszym wpisie chciałabym Ci o tym opowiedzieć. Przedstawię Ci 5 metod na budowanie Twojej obecności w Internecie, które sprawią, że to klienci sami Cię odnajdą. To jak, zaczynamy?

Co działa obecnie, w 2023 roku, i co ma szanse działać jeszcze przez przynajmniej kolejne dwa lata? Pozbierałam dla Ciebie pięć najlepszych sposobów na budowanie obecności Twojej marki w Internecie. Pozwól, że Ci je przedstawię. 

Jeśli wolisz słuchać niż czytać, zapraszam również do odsłuchania podcastu o podobnej tematyce: drogitworcy.pl/29 

Sposób 1: Krótkie filmiki – Instagram, TikTok, YT Shorts

Jeżeli Twoim sposobem na pozyskiwanie klientów ma być Instagram (lub TikTok, ewentualnie YouTube Shorts), to w 2024 nie obędzie się bez treści ruchomych – krótkich filmików typu rolki.

Sami twórcy Instagrama nie ukrywają, że klasyczne, nieruchome posty… czeka powolny upadek w czarną dziurę braku widoczności. Nawet te najbardziej wymuskane, eleganckie zdjęcia lub grafiki zrobione pieczołowicie w Canvie nie uratują konta przed tym, że post po prostu nie będzie się wyświetlał.

Oczywiście, na pewno znasz konta, które nadal postują i nadal dostają tysiące lajków. Ale, no właśnie:

  1. Opcja pierwsza: to są już duże konta, nie muszą starać się o każdą pojedynczą nową osobę, która do nich dołączy. Wiele osób obserwuje profil, bo już ma on tylu innych obserwujących (social proof) i samo konto w całości wygląda fajnie. Albo też trafili na Insta do nich z zupełnie innych miejsc w sieci – na przykład z ciekawych artykułów takich jak ten, który czytasz (no właśnie, zostańmy w kontakcie na Instagramie 🙂 chętnie zobaczę, czym się zajmujesz! ).
  2. Opcja druga: te osoby nadal postują też Rolki i regularne Stories (sprawdź!)

Alternatywą dla postowania na Instagramie jest stworzenie konta wizytówkowego (czyli takiego, które ładnie wygląda, ma piękne 12 postów, wszystkie niezbędne informacje o Tobie… i właściwie tyle, niewiele więcej się na koncie głównym nie dzieje).

Codzienny kontakt utrzymywany jest głównie przez Relacje (pamiętasz, że za ich pomocą można całkiem dobrze sprzedawać? W końcu to jedyne miejsce na Insta, w którym wkleisz bezpośrednie linki…) oraz tworzenie Rolek.

Tymczasem podrzucam Ci link do mojego filmu na temat tego, jak zacząć z Rolkami na Instagramie. Zapewniam, 15 minut i wszystko stanie się jasne!

LINK: https://drogitworcy.pl/rolki

pozyskiwanie klientów online laptop

Sposób 2: Bliski kontakt – Relacje, live’y, wyzwania, grupy na Facebooku

Drugim sposobem na to, by konto rosło i przynosiło Ci nowych, wartościowych obserwatorów, jest utrzymywanie bliskiego kontaktu z odbiorcami. Sprawdza się to świetnie, gdy Twoi odbiorcy to osoby takie jak Ty lub też takie, jaką osobą Ty byłaś w niedalekiej przeszłości. Przykładem marek, u których to może bardzo dobrze zadziałać są marki oferujące wiedzę lub kreatywne spędzanie wolnego czasu.

Na czym polega ten sposób?

Pozostajesz blisko ze swoją społecznością poprzez regularne postowanie relacji; organizowanie wydarzeń na żywo (live’ów); zapraszanie osób do wspólnych wystąpień lub na darmowe wydarzenia / wyzwania (na przykład na Twojej grupie na Facebooku).

Jeżeli kiedykolwiek zdarzyło Ci się uczestniczyć w wydarzeniu online, w jakimś wyzwaniu, to wiesz, jaka fajna energia się wtedy wydziela. A od tego do sprzedaży już niedługa droga.

W wielu niszach wcale nie trzeba pokazywać się na żywo – chociaż pewnego rodzaju przemycanie własnego życia, pokazywanie kulis, „siebie od zaplecza” może okazać się bardzo korzystne (mówię o tym w poprzednim wpisie z tej serii, TUTAJ). Buduje to autentyczność, prawdziwą sympatię odbiorców i sprawia, że staniemy się pierwszym wyborem w momencie decyzji zakupowej.

To rozwiązanie jest też wbrew pozorom mało czasochłonne – nie trzeba z wyprzedzeniem pracować nad pięknymi postami czy nad ciekawymi pomysłami na Rolki. Po prostu „wchodzimy na żywo” i pokazujemy siebie takimi, jakimi jesteśmy.

Jeśli natomiast na myśl o pokazywaniu się na żywo przechodzą Cię ciarki, zacznij od postowania Relacji. Zrób z tego nawyk.

O czym możesz postować? Opisz swój dzień, opowiedz, co będziesz robić. Pokaż kulisy. Przemyć informację o swojej ofercie z linkiem do zakupu. To nic trudnego. 😊

Sposób 3: Dłuższe treści – YouTube, Blog, Newsletter

Kolejny sposób, który Ci proponuję, jest nieco innego rodzaju. Polega na tym, by systematycznie publikować dłuższe treści – całe odcinki na dany temat, tutoriale, wskazówki, zestawienia.

Największym wyzwaniem jest to, że mamy tu do czynienia z planem mocno długoterminowym. Realne efekty zaczną przychodzić dopiero po paru, parunastu miesiącach od regularnego publikowania materiałów, których przygotowanie zajmuje sporo czasu.

Dlaczego mimo wszystko jest to sposób bardzo przeze mnie polecany? Bo jest dość przewidywalnie skuteczny. Jeżeli tylko nie odstrasza Cię tworzenie naprawdę sporej ilości materiału – to możesz stworzyć sobie własne źródełko klientów, którzy sami Cię będą znajdować. Na długo po tym, jak dany wpis czy film zostanie opublikowany.

Osoby, które wybierają długie treści jako strategię docierania do klientów, zazwyczaj:

  1. Mają mało czasu na rozwój marki, ale nie spieszy im się, by uzyskiwać szybkie efekty, by na tym zarabiać. Raz na tydzień siadają, kręcą nowy materiał, obrabiają i publikują go. Nie prowadzą social media.
  2. Mają czas na promowanie marki – i świadomie inwestują go w budowanie swojej pozycji w Internecie. Nie przepadają za codziennym postowaniem, tworzeniem krótkich form. Wolą „przysiąść” raz na tydzień i zrobić coś dłuższego, coś, co nie zniknie pod kolejnymi postami. Social media prowadzą sporadycznie lub wizytówkowo.

Jeśli czujesz, że prowadzenie kanału lub bloga może być czymś, co by Ci się podobało – warto zainteresować się tematem, jak taki kanał lub blog założyć. Jest to inwestycja długoterminowa – jak dobra lokata z wysokim oprocentowaniem.

Sposób 4: Płatne reklamy na Facebooku (i nie tylko)

Jeżeli chcesz przyspieszyć pozyskiwanie klientów i mieć szybkie efekty sprzedażowe, bez płatnych reklam się nie obędzie. To nie jest też tak, że same reklamy wystarczą – one też zaczną działać dopiero wtedy, gdy pewne rzeczy sobie już poukładasz. Wiesz, kto jest Twoją grupą docelową, co się tym osobom podoba lub czego potrzebują. Twoja marka ma podstawową, choćby wizytówkową obecność w sieci w postaci kont w social media oraz strony www.

Inwestycja w wiedzę o tym, jak tworzyć własne reklamy i jak testować, co najlepiej u Ciebie działa to jedna z najlepszych inwestycji sprzedażowych, jeśli chodzi o Twoją markę.

Dlaczego?

Dlatego, że efekty (jeśli dobrze to zrobisz) będą natychmiastowe. Nie musisz czekać miesiącami na rozwój konta czy liczyć na zmienne organiczne zasięgi. Jeśli masz dobry, lubiany produkt i ustawiasz reklamę – tego samego dnia mogą pojawić się pierwsze sprzedaże. To zupełnie coś innego, niż opublikowanie zwykłego posta sprzedażowego na Facebooku czy Instagramie. Tak to już jest, że posty sprzedażowe zazwyczaj mają dodatkowo ograniczaną widoczność. Ludzie mniej je lajkują czy komentują, a więc to jest sygnał dla platformy, by nie pokazywać ich kolejnym osobom. Te ograniczenia w przypadku reklamy znikają.

Płatne reklamy będą też podstawową strategią rozwoju dla każdej osoby, który korzysta z trzech poprzednich sposobów, a chce się rozwijać dalej, szerzej i szybciej.

Sposób 5: Platformy sprzedażowe – Etsy, Allegro, Amazon

Potęgą platform sprzedażowych (przynajmniej w założeniu) jest to, że powinny same dla Ciebie pozyskiwać nowych klientów. Jak to jest w rzeczywistości?

Pomimo że dodałam ten sposób do listy, mam tutaj parę uwag. Po pierwsze – sprzedaż na platformach będzie działała, jeśli masz naprawdę fajną ofertę. Coś, co się ludziom podoba i czego aktywnie szukają. Wtedy nadal znajdzie się dla Ciebie dużo miejsca na Etsy, Allegro czy nawet Amazonie. Twoja oferta powinna się natomiast wyróżniać.

Coraz trudniej też działać, pozostawiając te platformy samym sobie. Najlepsi sprzedawcy działają aktywnie na platformie: dokształcają się, testują, dodają nowe oferty, wspierają ruch na platformie, prowadząc social media. Nie ma co liczyć, że wystarczy założyć sklep… a pieniądze same zaczną się zarabiać.

Tak przy okazji – interesuje Cię temat Etsy? Być może mam coś dla Ciebie tutaj…

Plan na dotarcie do klientów wybrany – i co dalej?

Jeżeli już wiesz, jak chcesz pozyskiwać nowych klientów w Internecie – postaraj się zrobić to dobrze. Nie musisz działać na wszystkich obszarach, wręcz przeciwnie. Jeżeli wybierzesz Instagram i Rolki, skup się tylko na tym, by dowiedzieć się, jak je robić najlepiej i najskuteczniej. Inspiruj się najlepszymi materiałami Twórców w Twojej niszy, również (zwłaszcza?) tych zagranicznych. Przerób kurs. Planuj, co i jak zrobisz, kręć i sprawdzaj, co działa.

Dopiero kiedy uznasz, że to się u Ciebie zupełnie nie sprawdza, warto pomyśleć o innym sposobie. Być może właściwe rozwiązanie jest tuż obok, ale na razie go nie zauważasz?

Pozostańmy w kontakcie, jeżeli podobają Ci się moje artykuły na temat budowania skutecznej i pięknej marki w Internecie. Przygotowałam dla Ciebie prezent – darmowy planer wartościowych treści do social media – 36 pomysłów na posty. Podeślę Ci go w zamian za zapis na moją listę newsletterową, za pomocą której będę informować Cię o kolejnych artykułach z serii Budowanie marki na sukces.
Kliknij tutaj:
https://drogitworcy.pl/prezenty

naturalne przewagi - Daria Robbe - pozyskiwanie klientów

Autorka: Daria Robbe Groskamp – Strateg marki, przedsiębiorczyni. Właścicielka dwóch biznesów online. Specjalizuje się w budowaniu marek opartych na pasji lub specjalizacji. Swoją pracą chce udowadniać kobietom, że możliwe jest zarabianie na tym, co się kocha i w czym jest się dobrym, nawet jeżeli do dyspozycji mamy kilka godzin dziennie. Autorka trzech książek, które łącznie sprzedały się w nakładzie 4000 egzemplarzy, ponad 20 kursów i 50 e-booków. Twórczyni podcastu Ja i mój biznes online, kanału Marka na Sukces oraz systemu budowania marki Drogi Twórcy (drogitworcy.pl/quiz) opartego o nasze naturalne przewagi.

artykuł sponsorowany #seriaekspercka

0 0 votes
Article Rating
Podziel się swoją opinią
Anna Szuba
Anna Szuba

Z wykształcenia socjolog i ekonomista, z zamiłowania i pasji redaktor z doświadczeniem w pracy przy produkcji programów telewizyjnych, zawodowo związana z branżą HR. Zwolenniczka work-life balance i zdrowego, aktywnego trybu życia. Uwielbia podróżować i poznawać nowe miejsca, wolny czas spędza w gronie najbliższych. Entuzjastka minimalizmu, życiowej uważności oraz świadomego podejmowania decyzji. Ważny jest dla niej rozwój osobisty i poszerzanie horyzontów. Stara się odnajdywać szczęście w codziennych czynnościach, takich jak kawa z przyjaciółką. Najlepiej Cafe Latte.

Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Wędrówki po kuchni
Wędrówki po kuchni
5 miesięcy temu

Bardzo ciekawy post. Co prawda nie prowadzę sprzedaży, ale podeślę tyn linik znajomym

krystynabozenna
5 miesięcy temu

Cóż chcesz mieć biznes, musisz pracować i myśleć gdzie, co i jak.

Zobacz koniecznie
Profesjonalne zaplecze techniczne to jeden z niezbędnych elementów firmy, którego…