Zerknij koniecznie

własny biznes online

Chcesz rozpocząć własny biznes online? Ucz się od Alicji z Krainy Czarów…

własny biznes online

Założenie własnego biznesu online jest jak wejście do innego świata, w którym musisz odnaleźć się na nowo, wyzwolić w sobie bohaterkę i stawić czoła przeciwnościom. Krótko mówiąc, trzeba zrobić dokładnie to, co zrobiła… Alicja w Krainie Czarów. Poznaj pięć kroków, które wesprą Twoje działania na starcie w świecie online.

Zrób pierwszy krok

Alicja nie wiedziała, co czeka ją po drugiej stronie króliczej nory. Mogła się domyślać, fantazjować, ale nie była pewna.

Tak samo jest, gdy chcemy zacząć biznes online. Na początku są tylko domysły. Coś wiemy, bo czytałyśmy np. czyjegoś bloga lub zaglądałyśmy na portale społecznościowe, gdzie inni prowadzą swoje biznesy. Ale przypomina to zaglądanie do zamkniętego pokoju przez dziurkę od klucza — widać tylko fragmenty. Dopiero gdy odważymy się zrobić pierwszy krok, zaczynamy widzieć więcej. Poznajemy lepiej naszych klientów, ich potrzeby, możemy wejść w interakcję z odbiorcą. Mamy szansę na weryfikację naszych wyobrażeń. Zatem zrób pierwszy krok i zacznij działać w sieci.

Otwórz się na nieznane

Alicja, wchodząc do tajemniczej Krainy Czarów, z ciekawością rozpoczęła swoją wędrówkę. Co krok spotykała wyzwania, którym stawiała czoła. Zaczynając własny biznes online, też dobrze podejść do tego, jak do przygody. Wówczas zamiast strachu przed nieznanym, zaczniemy dostrzegać nowe możliwości. Często nasze pierwsze założenia są nietrafione. Rynek – klienci czy konkurencja – weryfikują nasze pomysły. W tym momencie bądź jak Alicja, z ciekawością dziecka spójrz na problem. Odpowiedz sobie na pytania: co się stało, dlaczego, co z tego dla mnie wynika, czy mogę zrobić coś lepiej, inaczej, jak mogę klienta zaskoczyć?

Odnajdź w sobie bohaterkę

„To ty jesteś tą Alicją?” Tak ze zdziwieniem pytali napotkani przez dziewczynkę mieszkańcy Krainy Czarów. Nie wyglądała na bohaterkę, która zdoła pokonać złą Królową Kier. Była „tylko” dziewczynką, która nie za bardzo sama wierzyła w swoje możliwości.

Wchodząc w świat biznesu online, często kobiety czują się tak samo niepewnie, jak Alicja na początku swojej przygody. Często zadają sobie pytania: Czy ja jestem TĄ kobietą, która odniesie sukces w biznesie? Czy mogę nazwać się ekspertką? Czy mogę sprzedawać swoją wiedzę i usługi? I podobnie jak Alicja, musisz tę bohaterkę odnaleźć w sobie. Nie rozglądaj się na boki — bo tę odważną kobietę znajdziesz w lustrze. Prawdziwa odwaga zrodzi się z działania. Musisz stawiać krok za krokiem, by z czasem nabrać więcej śmiałości w tym, co robisz.

Nie musisz nikogo udawać — bądź sobą

Alicja odkryła, że będąc sobą, może zdobywać nowych przyjaciół.Ty też nie musisz stawać się kimś innym w sieci, by zyskać klientów. Twoja autentyczność jest Twoim wyróżnikiem. Nie udawaj, że wiesz więcej niż w rzeczywistości, że jesteś lepsza niż obecnie. Jeśli chcesz działać w biznesie, to z pewnością masz już teraz coś do zaoferowania swoim klientom i to wystarczy. Jesteś, chociaż o te przysłowiowe dwa kroki, przed nimi w jakichś tematach. To samo tyczy się używania słowa “ekspertka”… Możesz czuć na początku opór, by się tak nazywać. Ale pamiętaj, że możesz używać wobec siebie nazwy, która bardziej z Tobą rezonuje: specjalistka, przewodniczka, towarzyszka w zmianie. Sama wybierz, z jakim określeniem czujesz się dziś najlepiej.

Odnajdź swój cel i podążaj za nim

Alicja nie wiedziała, dokąd ma iść. Dlatego zapytanie o kierunek napotkanego Kota z Cheshire nie miało sensu. Bo gdy nie znasz celu, każda droga „gdzieś” Cię zaprowadzi.

W biznesie jest podobnie. Musisz wiedzieć, jaki cel mają Twoje działania. Jaki sens ma to, co robisz. Na początku łatwo zafiksować się na mało znaczących rzeczach, bo z Twojej obserwacji wynika, że „każdy” przedsiębiorca działający online, je robi. Tylko że nie „każdy” właśnie zaczyna. Np. wstawianie dużej ilości treści do social mediów, które nie prowadzą klarownie do sprzedaży lub nie są elementem strategii komunikacji, nie jest super tipem na starcie.

Na początku jest tak wiele rzeczy do zrobienia i łatwo się pogubić. Wyznaczenie sobie początkowych celów, pomaga selekcjonować zadania, na których warto się skupić w pierwszej kolejności. W ten sposób szybciej zobaczysz efekty. Nie wiesz, jak to zrobić? Znajdź przewodnika/czkę, która Ci w tym pomoże.

Jak widzisz, historia Alicji jest w pewnym sensie uniwersalna i można się z niej nauczyć nawet tego, jak rozpocząć własny biznes online. Być może już nabrałaś motywacji do działania i zaczęłaś planować swoje kolejne kroki. Brawo! A jeśli chciałabyś zainspirować się jeszcze bardziej – np. historiami innych kobiet, które niedawno rozpoczęły swoją przygodę z biznesem online – to zapisz się na bezpłatną konferencję „Od Pasjonatki do Ekspertki”. Przez 3 dni kilkanaście kobiet będzie opowiadać o swoich początkach, doświadczeniach i sposobach na odnalezienie supermocy, na których oparły swój biznes. Dowiesz się, jak one to robią w praktyce. Bądź jak Alicja i zrób pierwszy krok, odbierając swoją bezpłatną wejściówkę.

Zapisz się pod linkiem: https://karolinakizinska.pl/od-pasjonatki-do-ekspertki/ 

Chcesz rozpocząć własny biznes online? Sprawdź także:

  1. Jak silne poczucie własnej wartości wpływa na kontakty interpersonalne, w tym biznesowe?
  2. Budowanie biznesu online – 5 najważniejszych kroków
  3. Silna marka osobista a wirtualna rzeczywistość
0 0 votes
Article Rating
Podziel się swoją opinią
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Zobacz koniecznie
Wariograf jest urządzeniem, które znajduje coraz szersze zastosowanie. W nowym…