Izabela Tomiczek-Pitlok: „Wizytówka Google – czy warto ją mieć?”
Na portalach branżowych znajdziesz wiele informacji na temat tego, że jeśli budujesz markę osobistą lub rozwijasz własny biznes, strona internetowa to podstawa. Inni zachęcają Cię do założenia fanpage’a w mediach społecznościowych. Czy jednak słyszałaś o wizytówce Google’a i korzyściach, jakie wiążą się z jej posiadaniem? Dzięki temu artykułowi dowiesz się, czy faktycznie jest potrzebna także Tobie.
Wizytówka Google to darmowe narzędzie marketingowe, które z łatwością założysz i obsłużysz sama. Dzięki niemu Twoja marka lub strona www będzie bardziej widoczna w Internecie. Dotyczy to szczególnie wyników lokalnych – jeśli ktoś wpisze w wyszukiwarkę np.: „Fryzjer damski Białystok”, „Stylistka Wrocław”, „Psychoterapeuta Bydgoszcz” prawdopodobieństwo, że trafi właśnie do Ciebie wzrasta, jeśli posiadasz wizytówkę Google Profil Firmy (dawniej: Moja Firma).
Jakie informacje znajdują się w wizytówce Google?
Wizytówka Google to przestrzeń, w której podajesz najważniejsze z perspektywy klienta informacje o Twojej firmie. W wizytówce znajdują się takie dane jak:
- nazwa firmy,
- opis firmy (pamiętaj o słowach kluczowych),
- kategoria działalności,
- lokalizacja firmy,
- godziny otwarcia,
- informacja o oferowaniu usług w domu/firmie klienta,
- obszary geograficzne, w jakich działasz (jeśli działasz lokalnie, wpisz swoje miasto lub konkretną dzielnicę),
- numer telefonu,
- strona internetowa (nieobowiązkowe),
- oferowane usługi i produkty,
- zdjęcia firmy.
Google daje Ci także dodatkowe możliwości. Podczas tworzenia swojej wizytówki decydujesz, czy chcesz otrzymywać powiadomienia i sugestie od klientów dotyczące rozwoju swojej firmy (np. zmiana nazwy) lub dodawanie przez nich zdjęć.
Kiedy stworzysz wizytówkę, Google będzie chciał ją zweryfikować. W tym celu zostaniesz poproszona o wybór sposobu weryfikacji: mailowy lub telefoniczny. Możesz też zaznaczyć opcję: wysyłka pocztówki z kodem PIN na podany przez Ciebie adres firmy. Często Google weryfikuje też, czy numer telefonu lub adres firmy, jaki podałaś podczas zakładania wizytówki, są podane na stronie internetowej. Pozwala to na szybszą i sprawniejszą autoryzację wizytówki.
Korzyści z posiadania wizytówki Google
Największym profitem z posiadania wizytówki Google jest bez wątpienia możliwość wystawiania i czytania opinii. Klienci bardzo często szukają informacji na temat danej firmy zanim zdecydują się na zakup produktów czy skorzystanie z jej usług. Zadowoleni klienci i wystawione przez nich opinie to świetny sposób na przyciągnięcie nowych klientów.
Wizytówka Google Profil Firmy to darmowa reklama Twojej firmy w Internecie. Co ciekawe, wizytówki często pojawiają się w wynikach wyszukiwania nad wynikami organicznymi (odnośnikami do stron www, blogów, artykułów). Jeśli należysz do osób, które posiadają już wizytówkę Google, wiesz na pewno, że znacznie ułatwia ona potencjalnym klientom dotarcie do Ciebie. Wizytówka zwiększa wiarygodność Twojej firmy w Internecie i pozytywnie wpływa na jej widoczność w wirtualnym świecie.
Narzędzie to umożliwia nawet przesyłanie wiadomości od klientów bezpośrednio do Ciebie. Dzięki temu potencjalny klient może w łatwy sposób skontaktować się z Tobą i na przykład zapytać o dostępność produktu czy konkretnej usługi. Wybór tej opcji zwiększa szansę na wyższą pozycję w rankingu wizytówek w Google. Jeśli decydujesz się na tę formę kontaktu z klientem, pamiętaj o dodaniu aplikacji Google Moja Firma na swoim telefonie. Otrzymasz bieżące powiadomienia dotyczące Twojej wizytówki, a tym samym będziesz mogła czuwać nad komunikacją z klientami.
Dodawane przez klientów zdjęcia zwiększają klikalność Twojej wizytówki – osoby, które szukają konkretnych usług lub miejsc, chętnie sprawdzają, jak dana firma wygląda od środka. Zdjęcia lokalu czy firmy pozwalają także klientom łatwiej odnaleźć miejsce, którego szukają offline (np. nowy salon masażu).
Jak widzisz: korzyści z posiadania wizytówki Google są ogromne. Jeśli więc jeszcze jej nie posiadasz, rozważ, czy nie wpłynie pozytywnie na rozwój Twojego biznesu i budowanie marki osobistej.
Izabela Tomiczek-Pitlok – specjalistka od budowania marki osobistej, właścicielka agencji marketingowej wspierającej kobiece i męskie biznesy w budowaniu marki online (zakładanie i prowadzenie stron www, fanpage’y na Fb, Instagramie czy LinkedIn, opracowywanie strategii działania, kampanii reklamowych, tworzenie i wysyłanie newsletterów, pomoc w opracowywaniu produktów cyfrowych, przygotowywanie ulotek, wizytówek, roll up’ów i innych materiałów promocyjnych); pomysłodawczyni i założycielka międzynarodowego projektu „Kobiecy Challenge”, redaktor naczelna Magazynu Świat Kobiecej Mocy, współautorka książki „Świat Kobiecej Mocy. Niezwykłe historie 11 kobiet, które odważyły się zmienić swoje życie”.
kontakt@kobiecychallenge.com
Temat Cię zainteresował? Sprawdź więcej wskazówek od Izabeli Tomiczek-Pitlok:
- Izabela Tomiczek-Pitlok: Fanpage czy profil prywatny – na czym się skupić, budując markę osobistą?
- Izabela Tomiczek-Pitlok: Jak stworzyć newsletter? Krótka instrukcja.
- Czy sztuczna inteligencja zmieni oblicze social mediów? – Izabela Tomiczek-Pitlok
- 3 sposoby na wzmocnienie własnej marki dzięki social media
Super poradnik
Oczywiście, że warto ją mieć!
Bardzo ciekawy artykuł.