Twoja firma w social mediach – Marcin Żukowski
Social media stają się coraz bardziej popularne, użytkownicy odwiedzają blogi, profile na Facebooku i instagramie, kanały na You Tube.
Jeśli prowadzisz własną działalność, na pewno zdajesz sobie sprawę tego, że widoczność w internecie i prowadzenie kanałów w mediach internetowych, powoli staje się nie wyborem, a koniecznością. Użytkownicy poszukują w internecie różnych informacji: sprawdzają menu w restauracjach, opinie o firmach i produktach, szukają inspiracji, ofert sklepów, polecanych produktów. Właśnie dlatego tak ważne jest, żeby dbać o swój wizerunek w internecie i prowadzić konta w social mediach, gdzie użytkownicy będą mogli znaleźć interesujące ich informacje. Dzięki temu możesz zatrzymać dotychczasowych klientów i zyskać nowych.
Facebook nie działa?
Jeśli jednak już spróbowałaś swoich sił w prowadzeniu fanpage, bloga czy konta na instagramie lub Twitterze i uważasz, że u Ciebie to się nie sprawdziło, warto przeanalizować błędy, sprawdzić w jaki sposób można efektywniej prowadzić konta w social mediach, nauczyć się facebooka i instagrama od początku. Tak, dokładnie, NAUCZYĆ SIĘ. To narzędzia, dzięki którym możemy wiele zyskać, jeśli tylko potrafimy je umiejętnie wykorzystać.
Analizuj, działaj, przyciągaj klientów
Właśnie tutaj przychodzi nam z pomocą Marcin Żukowski z książką Twoja firma w social mediach (wydanie II) – podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Autor krok po kroku przeprowadza nas przez media społecznoście, ukazując ich historię, pozycję na rynku i analizując zmiany, jakie mogą w nich zajść w najbliższym czasie. Marcin Żukowski dokładnie omawia każde z narzędzi, w poszczególnych podrozdziałach: Facebook, Facebook Messenger, Twitter, You Tube, Blogosfera, Mikroinfluencerzy, Visual content, LinkelnId, Przydatne narzędzia socialowca. Tutaj dostajemy dużą dawkę wiedzy – konkretne podpowiedzi co robić, by nasze działania przynosiły efekty.
W książce Twoja firma w social mediach mamy wypunktowane narzędzia i aplikacje, z których możemy korzystać, oraz informacje, czego powinniśmy unikać, żeby nie osiągąć efektu przeciwnego, do zamierzonego. Jeśli prowadzisz firmę i zaczynasz swoją przygodę z prowadzeniem mediów społecznościowych lub założyłaś już swoje kanały, ale nie do końca spełniają swoją rolę, ta książka jest solidną podstawą do tego, by zacząć działać. Naucz się analizować dane, wystartuj z reklamami i buduj profile, które będą przyciągać i zachęcać do zakupu czy interrakcji (w zależności od potrzeb). W zrozumieniu mechanizmu social mediów, pomogą Ci liczne przykłady działań, jakie prowadzą duże firmy wraz z podsumowaniem i uzyskanym efektem.
Zdecydowanie pozycja godna polecenia! Znacznie lepiej uczyć się z kimś niż po omacku metoda prób i błędów.
Cenna wiedzą nie tylko dla firm, ale i dla twórców. Szanuje bardzo wiedzę autora.
Social media przejęły kontrolę nad światem… trochę to straszne.
Dobrze, że piszesz o książce, która się na ten temat ukazała. Tak, uczymy się cale życie:)
Bardzo chętnie przeczytam, bo wciąż nie jestem fanpagową mistrzyną 😉 Może wreszcie się czegoś nauczę?
Z całą pewnością jest to publikacja, która przyda się każdemu przedsiębiorcy, który chce zaistnieć w social mediach. 🙂
Przydatna wiedza, nie tylko dla przedsiębiorców, ale także dla blogerów.
Bardzo przydatna książka, można by powiedzieć dla wszystkich, którzy prowadzą swoje firmy 🙂
Nie znam tego Pana, czyżby kolejny ekspert ?:) (Łukasz)
Dla tych którzy prowadzą swoje firmy ta książka jest idealna.
Na pewno jeżeli zaczynają swoją obecność w Internecie i SM…
social media rządzą się swoimi prawami. takie komendium wiedzy jeśli dobrze naisane, potrafi byc cudownym skarbem
Znając zycie inne tego typu “poradniki” nie ma tam wiedzy, której nie ma w internecie i to czasem w znacznie lepszym wydaniu, więc nie wiem czy warto. Ale same social media zgłębiać na pewno warto 😉
nie lubię takich poradników, staram się uczyć sama, ale widzę, że jednak wsparcie w tym zakresie bardzo się przydaje 🙂
Ja uważam, że taka książka-poradnik są ok jeśli są “świeże”. Temat z social media jest tak dynamiczny i tak szybko się zmienia, że chyba nie warto kupować takich książek. Lepiej szukać wiedzy w internecie robić notatki i być na bieżąco. To tylko moje zdanie na ten temat.
dlatego bardzo chętnie siegnę po tę książkę i poczytam rad bardziej doświadczonych 🙂
Nie przepadam za poradnikami. W tym przypadku social media są tak zmienne, że chyba nie nadążylibyśmy kupować poradników. Ale z pewnością komuś się przyda 🙂
Tu się zgadzam, zmienne są i to bardzo szybko…
Od czegoś trzeba zacząć, najlepiej od poradnika i spróbować w realu 🙂
Trzeba będzie jej poszukać w sieci i się zaopatrzyć 😉
Ciekawa pozycja. Nie uważam się za eksperta w tej dziedzinie, ale siedząc trochę w tych “internetach” dochodzę do wniosku, że wielu ludzi potrzebuje tej ksiązki, a nawet czegos w stylu “socialmedia dla bardzo-początkujących” 🙂 Zobaczymy jednak, jak szybko będzie trzeba napisać kolejny poradnik, w końcu socialmedia zmieniają się w zastraszającym tempie 🙂
I to jest tekst na +5!
Nie mam jeszcze tej książki, ale wiem, ze jest mi potrzebna, bo długo zapierałam się, by nie wchodzić na Social Media, a teraz to ociąganie się mści się na mnie moją niewiedzą.