Izabela Tomiczek-Pitlok: Jak stworzyć newsletter? Krótka instrukcja.
W związku z dużym zainteresowaniem i wieloma pytaniami, jakie otrzymałam po publikacji artykułu „Newsletter – czy jest mi potrzebny?” przygotowałam krótką instrukcję, jak krok po kroku stworzyć własny newsletter. Dowiesz się z niej, co trzeba, a co warto zrobić, aby wszystko działało jak należy.
Tworzenie newslettera to zadanie, które możesz zlecić profesjonalistom lub z którym możesz poradzić sobie sama. Potrzebujesz jedynie wiedzy, a także trochę czasu. Jeśli chodzi o wiedzę, znajdziesz ja poniżej.
Platforma mailingowa – którą wybrać?
Do wysyłania newslettera niezbędne jest założenie konta na wybranej przez siebie platformie mailingowej. Najpopularniejszymi są: MailerLite, FreshMail, MailChimp, ActiveCampaigne, GetResponse. W mojej agencji najczęściej pracujemy na platformie MailerLite. Według mnie warto korzystać z niej, gdyż:
- jest bezpłatna do 1000 subskrybentów,
- obsługuje się ją naprawdę łatwo i intuicyjnie;
- zawiera gotowe szablony;
- umożliwia tworzenie formularzy rejestracyjnych oraz pop-upów (wyskakujących na stronie okienek z zaproszeniem do zapisu);
- posiada opcję tworzenia tzw. landing page (stron lądowania), bardzo skutecznych w przypadku np. sprzedaży jakiegoś produktu.
Pokażę Ci teraz krok po kroku, jak stworzyć newsletter w programie MailerLite.
Tworzenie własnego newslettera – instrukcja
Zadbaj o dwuetapowy proces zapisu!
Tzw. double opt-in polega na tym, że osoba, która chce zapisać się do Twojego newslettera, musi najpierw wpisać swój adres mailowy w formularzu na stronie www, a następnie potwierdzić subskrypcję, klikając w link podany w otrzymanym mailu. Dzięki włączeniu dwuetapowego procesu zapisu:
- zmniejszysz ryzyko wysyłania swojego newslettera na adresy mailowe będące spamem;
- zyskujesz pewność, że Twoi subskrybenci faktycznie są zainteresowani Tobą i tym, co oferujesz;
- będziesz posiadać lepsze współczynniki otwarć (Twój newsletter dotrze do rzeczywistych osób, a nie botów);
Aby włączyć podwójną zgodę w MailerLite, zaloguj się do MailerLite, przejdź do formularza, który stworzyłaś we wcześniejszym etapie lub utwórz go teraz. Kiedy zakończysz edycję, w okienku po prawej stronie pojawi się opcja „double opt-in”. Wystarczy, że klikniesz w przycisk i ją włączysz.
Ochrona przed spamem
Kiedy tworzysz własny newsletter, zadbaj o to, by zabezpieczyć się przed spamem. W tym celu włącz opcję reCAPTCHA:
- wejdź w edycję stworzonego formularza zapisu;
- w panelu po prawej stronie zjedź na dół i wybierz opcję: „SIGNUP FORM SETTINGS”;
- zaznacz: „reCAPTCHA”;
- zakończ edycję.
Opcjonalnie możesz również uaktywnić okienko zgody przy formularzu, zaznaczając: „CONFIRMATION CHECKBOX”.
Zachęć potencjalnych subskrybentów – stwórz prezent za zapis do newslettera
Każda z nas codziennie otrzymuje wiele propozycji zapisu do newsletterów. Zauważyłaś zapewne, że dużo chętniej zapiszesz się do newslettera, jeśli otrzymasz jakiś prezent. W przypadku innych osób jest podobnie. Jeżeli więc myślisz o stworzeniu własnego newslettera, zastanów się także, co Ty możesz zaoferować swoim subskrybentom. Może to być np.:
- checklista,
- planner,
- kalendarz z afirmacjami;
- e-book – np. miniporadnik;
- wzór jakiegoś dokumentu,
- lekcja próbna kursu,
- darmowy rozdział książki lub e-booka,
- bon rabatowy na zakupy w Twoim sklepie,
- infografika.
Możliwości są tu naprawdę nieograniczone. Wszystko zależy od branży, w jakiej działasz, a przede wszystkim od tego, co będzie wartościowe dla Twoich odbiorców! Jeśli masz problem z wyborem prezentu za zapis, zapytaj swoją społeczność, z jakiego prezentu ucieszyłaby się najbardziej.
Techniczne aspekty zakładania własnego newslettera wydają Ci się zbyt skomplikowane? Skontaktuj się ze mną. Wraz z moim teamem stworzymy Twój newsletter, doradzimy w kwestii prezentu za zapis, a także zadbamy o to, by wszystko działało sprawnie już na starcie.
Izabela Tomiczek-Pitlok – specjalistka od budowania marki osobistej, właścicielka agencji marketingowej wspierającej kobiece i męskie biznesy w budowaniu marki online (zakładanie i prowadzenie stron www, fanpage’y na Fb, Instagramie czy LinkedIn, opracowywanie strategii działania, kampanii reklamowych, tworzenie i wysyłanie newsletterów, pomoc w opracowywaniu produktów cyfrowych, przygotowywanie ulotek, wizytówek, roll up’ów i innych materiałów promocyjnych); pomysłodawczyni i założycielka międzynarodowego projektu „Kobiecy Challenge”, redaktor naczelna portalu Świat Kobiecej Mocy, współautorka książki „Świat Kobiecej Mocy. Niezwykłe historie 11 kobiet, które odważyły się zmienić swoje życie”.
kontakt@kobiecychallenge.com
Dziękuję za ciekawe rady, potwierdzam, ze newsletter to świetna sprawa 🙂
Świetne wskazówki…dosłownie krok po kroku