biblia-copywritingu

Jak pisać, by inny czytali? W jaki sposób budować teksty, które sprzedają? Co robić, żeby każde przeczytane słowo zbliżało czytelnika do… formularza zamówienia?

Na te wszystkie pytania Darek Puzyrkiewicz odpowiada nam w książce “Biblia copywritingu”. Czy już wiesz kim jest Twój odbiorca? Masz opracowany jego profil i wiesz co zrobić, żeby sięgał po Twoje produkty? “Biblia copywritingu” może Cię odrobinę zaskoczyć. Może się okazać, że jeszcze tak do końca nie poznałaś czytelnika, nie weszłaś w jego buty, nie zacząłeś myśleć tak jak potencjalny klient, nie poznałaś jego potrzeb i obaw… a wystarczy kilka kroków, by pomóc mu zrozumieć , że Twój produkt to coś, co w tym momencie jest mu NIEZBĘDNE i zakup  WŁAŚNIE TEGO PRZEDMIOTU będzie najlepszą decyzją, jaką mógłby w tej chwili podjąć.

Pokonując kolejne strony “Biblii copywritingu” pozbywamy się ograniczeń i wychodzimy poza schematy. Zaczynamy wierzyć, że słowo ma WIELKĄ MOC. Ważne tylko, żeby zastosować się do kilku wskazówek, a przed tym… poznać naszego odbiorcę. Przeczytałam wiele książek na temat copywritingu, niestety w większości zawierały one tylko teorie i wskazówki, które są tak oczywiste, że nie trzeba sięgać bo książkę, żeby to wiedzieć. Tym razem jest inaczej, Darek Pazurkiewicz już pierwszą stronę zaczyna od konkretów – daje cenne wskazówki, które warto zapamiętać.

Rozróżniam trzy “tryby” pisania: dziennikarz, pisarz i copywriter. Tekst każdego z nich ma inną rolę do spełnienia – pisarz przekazuje emocje, dziennikarz fakty, a zadaniem tekstu napisanego przez copywritera jest skłonić nas do akcji. Każdy z trybów posługuje się innym zestawem narzędzi. Oczywiście, dziennikarz może angażować emocje, tak jak copywriter może – a nawet powinien – opierać się na faktach. Ale, tak jak dobra proza literacka nie sprzedaje proszków do prania, tak samo ludzie nie ustawiają się w kolejce do perswazyjnych tekstów w księgarni. Biblia copywritingu – jak sam tytuł wskazuje – nauczy Cię trzeciego trybu. – ze wstępu Pawła Tkaczyka

Czy “Biblia copywritingu” jest dla Ciebie?

Prowadzisz stronę internetową, piszesz teksty do ulotek lub tworzysz hasła reklamowe? Prowadzisz konto swojej firmy w social media? A może trudnisz się pisaniem scenariuszy? Jeśli tylko posługujesz się słowem pisanym, czy to dla zabawy, czy zawodowo, ta książka jest dla Ciebie. Autor dzieli się z nami narzędziami i wskazówkami, które nie tylko ułatwią nam napisanie idealnego tekstu i sprawią, że będzie to dla nas niezwykle łatwe i przyjemne, ale także, a może nawet przede wszystkim, pomogą nam poznać naszego klienta, czytelnika, odbiorcę.

Jeśli planujesz sięgnąć po książkę “Biblia Copywritingu”, przygotuj mnóstwo kolorowych karteczek, którymi będziesz mogła zaznaczać interesujące Cię fragmenty. Tę książkę warto czytać właśnie w ten sposób, zaznaczać metody, techniki, słowa, do których niejednokrotnie będziesz chciała wrócić. Co więcej? Nie omijaj zadań, które przygotował dla nas autor! Weź kartkę i długopis i pisz, kreuj, poszukuj własnych ścieżek. Podczas przerabiania książki, praktyka jest konieczna, żeby wynieść jak najwięcej i rzeczywiście zacząć pisać. Darek Puzyrkiewicz pokaże Ci w jaki sposób bawić się słowem i jak budować zaangażowanie odbiorcy, by wraz z kolejnymi zdaniami powstawało coraz większe zainteresowanie czytelnika, czyli potencjalnego klienta.

Następny