people-2588899_1920

Ostatnim wydarzeniem, podczas którego miałaś okazję zatańczyć było wesele Twojej najbliższej przyjaciółki? Chciałabyś mieć okazję częściej stawać na parkiecie? Zastanawiasz się, dlaczego warto tańczyć i w jaki sposób rozpocząć tę wspaniałą przygodę z aktywnością fizyczną przy ulubionej muzyce?

Taniec to zdrowie

Tak, ale i ogromna przyjemność! Praca z ciałem przy muzyce wywołuje niesamowite emocje. Jesienne dni są coraz chłodniejsze, więc sala taneczna może stać się rewelacyjną alternatywą dla treningów na chłodnym i wilgotnym powietrzu. Wspaniałą informacją jest też fakt, że tańczyć może każdy – bez względu na wiek i umiejętności. Wystarczą chęci do tego, żeby uczyć się tańca i bawić się nim. Ruch przy przyjemnych utworach z pewnością rozpromieni Twój najbardziej ponury dzień.

orange-2564647_1920

Warto tańczyć

To również jeden ze sposobów na dbanie o zdrowie fizyczne. Taniec wpływa na świetną figurę, wspomaga pracę serca, spala tkankę tłuszczową, zwiększa poziom energii, poprawia elastyczność, siłę i wytrzymałość.

Istnieje wiele stylów tanecznych, a każdy z nich jest ściśle związany z odpowiednimi rodzajami muzyki. Musisz jednak pamiętać, że każda forma jest równie korzystna. Warto tańczyć dowolny stylu, ponieważ to dobry sposób, w jaki możesz dbać nie tylko o zdrowie fizyczne, ale i kondycję psychiczną.

Taka aktywność eliminuje stres, poprawia poczucie własnej wartości, a poprzez konieczność zapamiętywania kolejnych sekwencji i kroków – poprawia pamięć i zwiększa inteligencję. Dodatkowym atutem jest to, że to forma oderwania się od codziennych zmartwień i obowiązków. Tak się składa, że taniec… to sama radość!

Nie musisz wychodzić z domu

Do tańca wystarczy kawałek podłogi i odtwarzacz z ulubionymi utworami. W ten sposób możesz dać się ponieść emocjom sama, wyszaleć się z koleżankami czy spędzić romantyczny wieczór z ukochanym. Ważne jest to, żebyś z tańca czerpała radość i czuła się komfortowo.

tango-190026_1920

Kursy

Chcesz poznać wspaniałych ludzi z pasją i razem z nimi cieszyć się pokonywaniem kolejnych tanecznych barier? Z pewnością wiesz o tym, że szkoły tańca / fitness, a nawet indywidualni choreografowie i instruktorzy organizują szereg możliwości do rozwijania się w tym kierunku. Zdarzają się spotkania odgórnie ustalone – nawet kilka razy w tygodniu, jednak możesz zapisać się na kursy weekendowe lub takie, które mają zaledwie kilkoro zajęć tak, aby każdy uczestnik mógł dopasować trening do swojego grafiku. Trzy przykładowe propozycje to:

Salsa/bachata – czyli tańce parowe, podczas których możesz wzmocnić swoje relacje z partnerem. Salsa wymaga współpracy i zaufania, ponieważ tworzycie całość. Bachata jest nieco podobna do innych tańców latynoamerykańskich, jednak wyróżnia się spośród nich ogromną sensualnością, uczy świadomości ciała i otwartości na drugą osobę.

Lindy hop, w którym partnerzy mogą tańczyć razem i solo, ponieważ indywidualne sekwencje są często  wykonywane jako część tańca w parze.  Jest to taniec dostosowany do różnego tempa muzyki swingowej – od wolnego do szybkiego. Właśnie ta swoboda, uniwersalny charakter i brak sztywnych zasad oraz reguł sprawiają, że Lindy Hop jest dla każdego.

Pole Dance – w odróżnieniu do powyższych przykładów jest samodzielnym tańcem uprawianym w celu poprawy siły mięśni i zwiększenia gibkości ciała. Ćwiczenia są wykonywane na pionowo zamontowanej rurze. Nie jest to jednak taniec erotyczny, a dyscyplina sportowa, która zawiera w sobie elementy akrobatyki. Dzięki takiej aktywności skutecznie wysmuklisz sylwetkę i zwiększysz zakresy swojego ciała.

Nie musisz być specjalistką w tańcu. Kluczem do sukcesu są emocje i satysfakcja. Jaki rodzaj tańca najbardziej lubisz, a jakiego chciałabyś się nauczyć?

Poprzedni
Następny