brak energiiOdczuwasz brak energii i chęci do dalszych działań? Parę dni temu czułaś radość, że możesz realizować cele, mówiłaś, że lubisz jak wokół Ciebie dużo się dzieje, a dzisiaj oddałabyś wszystko, żeby móc przez cały dzień przeleżeć w łóżku?

Brak chęci do życia i robienia czegokolwiek oczywiście można zrzucić na złą pogodę i na jesienny klimat na dworze. W końcu wokół robi się szaro i ponuro, wszędzie widać spadające liście, ciągle pada. Co więc zrobić, żeby w te gorsze dni postawić się na nogi, zyskać nową siłę do działania i dać sobie „energetycznego kopa”? Zacznij od zadania sobie kilku pytań.

Czy masz wystarczającą ilość snu?

Jeśli późno kładziesz się spać i wstajesz wcześnie rano, to być może sypiasz zbyt krótko? Niewystarczająca ilość snu powoduje rozdrażnienie, kłopoty z pamięcią, wywołuje bóle głowy i obniża odporność. Jeśli brakuje Ci chęci i energii do pracy, po prostu się połóż, zregeneruj siły, odpocznij. Podaruj sobie kilka dodatkowych godzin snu.

brak energiiCzy zdrowo się odżywiasz?

To jeden z ważniejszych punktów, nad którym powinnaś się zastanowić. Być może brakuje Ci siły siły, ponieważ rano nie dbasz o to, żeby zjeść śniadanie? Bywa też, że sięgasz po fast-foody lub niezdrową, pakowaną żywność? A może cały Twój dzień opiera się na dolewaniu kawy do kubka i całkowicie zapominasz o posiłkach? Jeśli odpowiedziałaś pozytywnie na te pytanie, pomyśl o zmianie nawyków żywieniowych.

brak energiiCzy nie przesadzasz z używkami?

Weźmy na tapetę kawę. Picie jej w zbyt dużych ilościach po pewnym czasie przynosi efekt inny od oczekiwanego. Organizm się przyzwyczaja do kofeiny i jednocześnie zaczyna domagać się jej coraz więcej. Pijemy kubek kawy, dostajemy energetycznego kopa, czujemy się pobudzeni… Na chwilę. Później poziom naszej energii drastycznie spada, stajemy się jeszcze bardziej senni niż przed wypiciem kawy – tak to działa. Picie kawy w zbyt dużej ilości powoduje wypłukiwanie witamin z organizmu, rozdrażnienie i bóle głowy, także ostrożnie z używkami! Kawa? Oczywiście! Korzystaj, ale z umiarem.

brak energiiCzy jesteś aktywna fizycznie?

Nic tak nie dodaje energii jak aktywność fizyczna. Może pomyślisz, że przecież to wysiłek, który niesamowicie męczy i nie masz potrzeby, żeby się go podejmować. Popatrz na to z innej strony – ćwiczenia wpływają korzystnie na zdrowie,  wygląd sylwetki, poprawiają kondycję a do tego relaksują, pomagają rozładować negatywne emocje, uspokajają. A zmęczenie? Oczywiście, że jest! A do tego satysfakcja i wiele korzyści! Przy regularnych treningach na pewno odczujesz, że masz więcej energii do działania, a niepotrzebne napięcie czy stres zostaną złagodzone lub całkowicie znikną.

Na temat każdego z powyższych punktów można byłoby dyskutować bez końca! Zdrowe odżywianie, wystarczająca ilość snu, aktywność fizyczna i ograniczenie używek – to moje metody na zwiększenie dawki pozytywnej energii w ciągu dnia! A jaki jest Twój sprawdzony przepis? Podziel się nim w komentarzu, dzielmy się pomysłami!

Poprzedni
Następny