jak zmotywować się do ćwiczeńChciałabyś zacząć ćwiczyć, ale ciągle brakuje Ci czasu? A może chodziłaś na fitness, biegałaś, zapisałaś się na siłownię ale Twój zapał szybko minął? Jeśli czujesz się, jakbm pisała o Tobie, poznaj 5 sposobów, które w końcu pozwolą Ci się zmotywować i czerpać radość z aktywności fizycznej!

 

Zorganizuj sobie czas na ćwiczenia!

Wiem, łatwo powiedzieć a trudniej zrealizować. Pomyślisz sobie: „Przecież mam tyle rzeczy do zrobienia, praca, obowiązki domowe.. Doba jest dla mnie za krótka!” Jasne, możesz tak myśleć, tylko teraz zastanów się, w jaki sposób znajdujesz czas na rzeczy, które są dla Ciebie ważne, na realizacje tylu zadań każdego dnia. Kiedy coś się wydarzy, możesz rzucić wszytko i zająć się sprawą wymagającą największej uwagi. Jeśli naprawdę chcesz wziąć się za siebie, poprawić wygląd sylwetki, popracować nad kondycją – usiądź na spokojnie i zaplanuj swój czas. Pomyśl z czego możesz zrezygnować, żeby poświęcić go na uprawianie sportu. Zastanów się która pora na ćwiczenia będzie dla Ciebie najbardziej odpowiednia i działaj! Nawet 15 minut ruchu o poranku sprawi, że poczujesz się lepiej.

Tylko bez wymówek!

Jak zmotywować się do ćwiczeń? „Nie mam czasu” to częsta wymówka. Ile razy mówiłaś sobie w myślach: „Jeszcze muszę posprzątać, obiecałam odwiedzić koleżankę a później zakupy..” Niekończąca się lista zadań. Dlaczego tak trudno nam się zebrać, żeby trochę poćwiczyć. Jak się zmotywować do ruchu? Ustal czynność, którą musisz zrobić przed wyjściem na siłownię czy przed bieganiem. Np. ubieranie butów. Kiedy przychodzi pora na ćwiczenia, którą sobie wcześniej ustaliłaś po prostu wstań i ubierz buty sportowe. To dobry impuls do następnego kroku! Nie odkładaj tego na później, nie czekaj, nie mów, że jeszcze musisz coś zrobić. Wstań, sięgnij po buty – kiedy już je ubierzesz, pozostaje Ci tylko wyjść i ćwiczyć czy biegać.

Jak zmotywować się ćwiczeń?Wybierz sport odpowiedni dla Ciebie!

Chodziłaś na siłownię i szybko zniechęciłaś się do ćwiczeń? Być może nie znalazłaś jeszcze aktywności fizcznej odpowiedniej dla Ciebie. Zrób research w internecie, poczytaj na temat różnych sportów, dołącz do grup zainteresowań. Poznaj opinie innych na temat danej siłowni czy aktywności fizycznej, wybierz zajęcia, które będą dla Ciebie ciekawe, żebyś chodziła na nie chętnie i z uśmiechem na twarzy! Nie lubisz ćwiczeń na siłowni? Spróbuj biegania, jazdy na rowerze, tańca czy pływania. Jest tak wiele możliwości, że na pewno znajdziesz coś dla siebie!

Zmień swoje podejście!

Sport kojarzy Ci się z wysiłkiem, zmęczeniem i zakwasami? Trzeba zmienić myślenie! Być może do tej pory nieodpowiednio zabrałaś się do ćwiczeń – poszłaś na siłownię, ćwiczyłaś „do upadłego” a kolejnego dnia nie miałaś siły się podnieść i czułaś bolące mięśnie. Być może nie zrobiłaś odpowiedniej rozgrzewki lub chciałaś osiągnąć efekt „już” i za bardzo się przesiliłaś? Pamietaj o zasadzie „małych kroczków” – zacznij od delikatnych ćwiczeń, stopniowo zwiększaj intensywność i czas ich wykonywania. Zdobądź wiedzę na temat tego, jak często możesz ćwiczyć i jakie ćwiczenia mogą okazać się dla Ciebie najlepsze.  Kup odpowiedni strój do ćwiczeń, w którym będziesz się czuła dobrze. Gdybyś miała problemy z ułożeniem odpowiedniego planu treningowego, zawsze możesz skorzystać z pomocy trenera personalnego.

Nie poddawaj się!

Każdy z nas miewa gorsze dni, kryzys, brak sił. Jeśli taki dzień nastąpi, nie zmuszaj się do aktywności fizycznej. Odpocznij i zregeneruj siły, lub zamień ją na spokojniejsze zajęcie np. zamiast biegania pospaceruj czy zrób kilka przysiadów. Pamiętaj, żeby efekt był widoczny a przede wszystkim trwały, trzeba go stopniowo wypracować. Nie rezegnuj, walcz! Jeśli masz problem ze „słomianym zapałem” i ciągle rezygnujesz z ćwiczeń, powieś sobie na ścianie teksty motywacyjne i plakaty z wysportowanymi sylewetkami. Mów sobie „też tak będę wyglądać”! Zapisz się do grup wsparcia, obserwuj profile znanych kobiet, które motywują do uprawiania sportu i promują zdrowe odżywianie. Czerp przyjemność z ćwiczeń, przed każdym treningiem myśl, jak czujesz się po wysiłku fizycznym – zmęczona ale szczęśliwa, silniejsza i dumna z siebie! Kolejny raz dałaś radę!

 

Poprzedni
Następny