cook-2364221_1920-1

Bycie fit to nie tylko aktywność fizyczna. To także smaczny i zdrowy posiłek. Pamiętaj, że musisz mieć siłę, by stawić czoła kolejnym wyzwaniom. W końcu jest tyle do zrobienia!

Po efektywnym treningu postaraj się dostarczyć organizmowi niezbędnych wartości odżywczych.

Śniadanie

Największą dawkę energii otrzymasz z jajecznicy, np. z dodatkiem awokado. Świetnym pomysłem na smaczny i zdrowy posiłek jest też owsianka z owocami  (bardzo wygodna dla osób w biegu)  – jej przygotowanie zajmuje niewiele czasu. Możesz zjeść omlet, do którego potrzebujesz:

– 1 banan (jest łagodny dla przewodu pokarmowego, chroni układ krążenia i wspomaga układ nerwowy),

– 1 jajko (jajka dostarczają organizmowi witaminy i minerały na cały dzień),

– 5 łyżek płatków owsianych/łyżka siemienia lnianego, który bardzo dobrze wpływa na trawienie.

Całość zblenduj i wylej na nagrzaną kokosowym lub lnianym olejem patelnię i smaż na zmianę raz jedną, raz drugą stronę. Następnie posmaruj jogurtem naturalnym, posyp cynamonem i na koniec udekoruj owocami – przykładowo brzoskwiniami lub śliwkami.

watermelon-3437679_1920

Lunch

Lunch to Twoja przekąska po smacznym śniadaniu. Ma Ci dostarczyć energii na dalszą część dnia. Poranne dania powinny się układać naprzemiennie – jeśli rano nie miałaś zbyt wiele czasu i przygotowałaś owsiankę z owocami, to teraz warto zjeść coś wytrawniejszego i na odwrót. Dobrym rozwiązaniem na tę porę dnia jest kanapka  z awokado (źródło witaminy E), masłem orzechowym, twarożkiem i bananem. Do tego jogurt pitny i możesz działać dalej.

Kolacja

Po całym dniu wrażeń – wieczorem możesz przygotować sałatkę. Przepis na jedną z nich to:

– rukola – zawierająca wapń, magnez, potas, żelazo,

– orzechy włoskie (wzmocnią odporność, zapobiegną powstawaniu miażdżycy),

– burak (podobnie jak szpinak zapobiega nowotworom, spowalnia proces starzenia),

– kasza gryczana (biała) – roślina bezglutenowa, źródło witamin z grupy B.

Do całości dodaj sos  z musztardy i jogurt naturalny, a całość przypraw według uznania.

Smaczny i zdrowy posiłek, ulubiony serial lub książka i Twój dzień z pewnością zaliczysz do udanych!

nutritionist-3732456_1920

Jesteś ciekawa, do której możesz spożywać posiłki? Nie – nie do 18. Ostatnią przekąskę powinnaś zjeść na 2/3 godziny przed snem. Pokarm zostanie wtedy odpowiednio strawiony, a Ty nie położysz się głodna do łóżka.

Każda kobieta chce czuć się pięknie – zdrowe i smaczne posiłki, a zatem dobre nawyki  z pewnością są kluczem do sukcesu. Smacznego!

Jesteśmy ciekawe, jakie są Twoje zdrowe i pyszne pomysły na obiad – podziel się nimi w komentarzu!

Poprzedni
Następny