Codziennie stoi przed Tobą wiele wyzwań i obowiązków. Przez ich natłok zapominasz o najdrobniejszych gestach dla samej siebie. Czy nie miałabyś ochoty oderwać się od rzeczywistości i poprawić swoje samopoczucie dzięki aktywności fizycznej?

fitness-332278_1920

Dlaczego powinnaś postawić na ruch?

  1. Nabierzesz pewności siebie
  2. Nauczysz się dyscypliny
  3. Będziesz umiała pokonywać własne słabości
  4. Postawisz sobie cele, do których będziesz dążyła
  5. Będziesz odporniejsza na stres
  6. Poprawisz swoją kondycję fizyczną
  7. Wzmocnisz układ kostny i stawy

Lepiej ćwiczyć rano czy wieczorem?

Ruch = energia, dlatego warto odbyć efektywny trening rano i tym samym pobudzić swoje ciało do pracy. Wieczorem również możesz wykonywać swoje ulubione ćwiczenia, jednak staraj się tego nie robić przed samym położeniem się do łóżka. W ciągu dnia wybierz się np. na siłownię, po której bez problemu skorzystasz z prysznica, nałożysz szpilki i wrócisz do pracy.

Ile czasu potrzebuję na trening?

Szybki i efektywny trening  dla początkujących to 5/10 minut. Taki czas wystarczy, żeby wzmocnić wydolność organizmu i pobudzić go do działania. Nawet tak krótkie serie ćwiczeń poprawią Twoją kondycję fizyczną, a przy okazji nie będą wymagały wcześniejszego wstawania z łóżka. Miłośniczki sportu powinny poświęcać tego czasu więcej – trening dla zaawansowanych to ok. 40 min. Dla tych, którzy bez ruchu nie wyobrażają sobie życia nie jest to jednak problem, a przyjemność! Kto wie? Może za jakiś czas dołączysz do tego grona?

crossfit-534615_1920

 

Co zrobić, kiedy trudno zorganizować mi czas na ćwiczenia?

Możesz spróbować  zastąpić wyjście po świeże pieczywo krótkim biegiem. To świetny pomysł – czynność ta stanie się zdrowym nawykiem, a przy okazji… skróci czas dotarcia do piekarni. Idealnym rozwiązaniem jest też przerzucenie się na rower lub hulajnogę (ostatni krzyk treningowy), a nawet spacer. Poranne powietrze i słońce (oby było go jak najwięcej) dodadzą Ci pozytywnej energii i uśmiechu na twarzy. Może się okazać, że polubisz tę alternatywę dla stania w ulicznych korkach.

Efektywny trening – czego potrzebuję do dobrze wykonanego treningu?

Początkowo warto poznać ćwiczenia i zobaczyć jak się je prawidłowo wykonuje. W Internecie możesz znaleźć przykładowo Tabatę, czyli czterominutowy trening metaboliczny, który w równomierny sposób angażuje jak najwięcej mięśni Twojego ciała, „podkręca” metabolizm i przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Taki rodzaj ruchu 2 lub 3 razy w tygodniu w szybkim czasie pozwoli osiągnąć doskonałą formę i rewelacyjne samopoczucie. Spróbuj – z pewnością ułatwi Ci rozgrzewkę. W dodatku jest to darmowy sposób na efektywny trening przed wyjściem do pracy. Wymówka, że w domu nie masz odpowiednich warunków do ćwiczeń nie wchodzi w grę. Możesz wykorzystywać matę i gumy oporowe, które mogą zastąpić ciężarki, natomiast zamiast handelków użyj butelki z wodą (0.5/1 l). Warto ćwiczyć ulubionymi, krótkimi seriami, które sprawiają Ci przyjemność.

Siłownia czy dom?

Oczywiście siłownia jest wygodniejsza pod względem wyposażenia, jakie posiada oraz personelu (np. trener personalny), który pomoże Ci w doborze odpowiednich ćwiczeń i przekaże wskazówki dotyczące ich prawidłowego wykonywania.  Doskonałą opcją są też zajęcia fitness, np. Joga, za które zapłacisz znacznie mniej (niż za osobistego trenera), a poza tym w grupie będziesz miała motywację do tego, żeby zrobić o jedno powtórzenie więcej – skoro nowo poznane koleżanki dają z siebie 100%, to i ja DAM RADĘ! Jak już jednak wiesz, sprzęt nie jest warunkiem efektywnego treningu.

Pamiętaj, że bieżnia nie jest jedynym sposobem na ruch – jeśli wolisz inny sposób aktywności, wybierz się na basen lub salsę – to CZAS DLA CIEBIE, więc wykorzystaj go tak, jak chcesz!

Przydatnych wskazówek udzieliła nam Klaudia Sarnacka – od roku w roli trenera personalnego.

nowekpk

A jaki jest Twój sposób na efektywny trening? Podziel się nim w komentarzu!

Poprzedni
Następny