Zbliża się lato, zatem wraz z ciężkimi kurtkami chcemy zrzucić zbędne kilogramy. Dzisiaj przedstawimy łatwe i efektywne sposoby, które pozwolą schudnąć przed latem i poczuć się komfortowo – tabletki na odchudzanie to nie jedyne rozwiązanie!

Wychodzimy z założenia, że warto łączyć zrzucanie kilogramów z przyjemnością, aby nie zaniechać naszych planów.

1. Podstawa czyli ćwiczenia fizyczne

Prostym sposobem na zmianę, będzie rozpoczęcie przygody z bieganiem.  W ciągu godziny biegania możemy spalić nawet 1000 kcal – wystarczy jedynie założyć wygodne sportowe buty i ruszyć przed siebie.

Świetnym pomysłem będzie robienie krótkich przerw, które wypełnimy ćwiczeniami rozciągającymi – taki zestaw aktywności poprawi ukrwienie naszych mięśni i zwiększy wydolność organizmu.

Równie dobrym pomysłem będą inne aktywności wymagające ruchu całego ciała takie jak : basen czy areobik.

  • Woda stawia duży opór, którego pokonywanie wymaga spalenia kalorii oraz harmonijnie rozwija różne partie mięśni – efekty poprawi urozmaicanie pływania różnymi stylami.
  • Ćwiczenia aerobowe „fat burning”, czyli dosłownie „spalające tłuszcz” nie wymagają skomplikowanych ruchów oraz odbywają się na wolnym powietrzu w takt przyjemnej muzyki.

2. Zmiana prostych nawyków

Jeśli nie możemy wygospodarować wystarczającej ilości czasu na ćwiczenia fizyczne, warto pomyśleć strategicznie o codziennych czynnościach. Dobrym rozwiązaniem będzie zastąpienie windy schodami podczas codziennej drogi do pracy.

Prostym przykładem zmiany nastawienia może okazać się wypicie szklanki wody przed posiłkiem – w ten sposób żołądek wypełnia się co ułatwi ograniczenie ilości jedzenia.

Nawyki związane ze snem i z jedzeniem

Powinniśmy jeść wolno – informacja o tym, że jesteśmy najedzeni dociera do naszego mózgu dopiero po około 20 minutach.

Trzeba pamiętać o wysypianiu się – niedobór snu prowadzi do wzrostu ilości hormonu greliny we krwi – odpowiedzialna jest ona za wzrost apetytu.

3. Warto zmienić przyzwyczajenia żywieniowe – dieta

Wraz z ćwiczeniami fizycznymi i prostymi nawykami powinniśmy pomyśleć o zastąpieniu w naszej diecie tłuszczu i pustych kalorii.

Warto sięgnąć po kuchnię wegetariańską – znajdziemy mnóstwo przepisów na lekkie potrawy, zdrowsze i smaczniejsze od fastfoodów.

Użycie tuczącego białego cukru może zostać wyeliminowane dzięki stosowaniu cynamonu i wanilii.

Owoce i błonnik

Wysokokaloryczne napoje gazowane powinny ustąpić miejsca naturalnym sokom – te z dodatkiem marchewki i pietruszki pomogą Ci zahamować apetyt.

Można pokusić się o włączenie do diety pieczywa razowego, żytniego oraz przekąsek zbożowych. Produkty te bogate są w błonnik – zwiększają one swoją objętość w żołądku co również pozwoli nam jeść mniej.

Wiemy już co jeść, pora na pytanie – jak jeść?

  • mniejsze porcje, czyli 5 posiłków dziennie pomogą skutecznie zadbać o linię,
  • warto jeść regularnie, zamiast doprowadzać się do tzw. wilczego głodu – wiąże się on ze spadkiem glukozy we krwi, a co za tym idzie – spadkiem energii.

4. Tabletki na odchudzanie

Należy pamiętać, że tabletki odchudzające to w istocie tabletki wspomagające odchudzanie – ich użycie powinno iść w parze z innymi aktywnościami.

  • tabletki należy podzielić na dwie grupy – pierwsza to preparaty wypisane przez lekarza pomagające w walce z otyłością,
  • drugi rodzaj to suplementy diety pomagające w odchudzaniu – przyspieszają one przemianę materii, zmniejszają łaknienie oraz pomagają w spalaniu tłuszczu.

Po jakie tabletki sięgnąć?

Przed zakupem danego preparatu powinniśmy zachować ostrożność – należy dokładnie przeczytać przeciwwskazania – pamiętajmy, że chcemy łączyć odchudzanie z przyjemnością!

5. Ciekawe psychologiczne sposoby na odchudzanie

Na koniec zostawiliśmy dla was dwie pomocne w zrzuceniu zbędnych kilogramów ciekawostki :

  • warto używać mniejszych talerzy – wtedy wydaje się nam, że jedzenia jest niewiele,
  • niebieski kolor talerza pomoże zmniejszyć apetyt – kolor ten rzadko występuje w pożywieniu, dlatego nasz mózg podpowiada nam aby go unikać.

Następny